Loading...
dk

Nummerplade lys | Tesla Forum

Kristian70k
Kristian70k Jan 19 '15

Hej, nogen der har link til LED lys, har købt nogen der ikke virker, så vil gerne have et link til nogen der virker :) PFT

KS
KS Jan 19 '15
Kristian: bilxperten har nogle 39 mm der passer i holderne. Kraftigt helt Hvidt lys
Forummets indlæg er redigeret af KS Jan 19 '15
Kristian70k
Kristian70k Jan 20 '15

Tak Ken, ved du om man kan finde dem online.. synes ikke lige de popper op på google

 

Kristian70k
Kristian70k Jan 20 '15

takker så er det bestilt :) 

Claus8930
Claus8930 Jan 20 '15

@Kristian70K

Hvorfor udskifter du de gamle? Lyser de ikke nok, eller er de nævnte smartere?

Comeback
Comeback Jan 20 '15

alternativ :)

http:///...;hash=item462dd7b86c

Kristian70k
Kristian70k Jan 20 '15

:) har sku aldrig rigtig set på dem... men bare set de andre forbedre lyset ret meget.. så lidt lir.. uden den store effekt :)

MDamm
MDamm Jan 20 '15
@Claus8939. Den kommer med alm. Glødepærer til nummerpladelys, og det er jo ikke hvidt LED lys, ligesom alle andre lys på bilen. Så det ser det lidt off ud, og derfor er der nogen der skifter de to pærer ud med Hvidt LED lys.
Claus8930
Claus8930 Jan 20 '15

Jamen så må jeg jo hellere bestille sådan et par stykker også :)

Har snart et helt reservedels lager, selvom jeg ikke har fået bilen endnu. :P

Klaus_
Klaus_ Jan 3 '16
Er det bare mig, eller er Tesla begyndt at levere bilerne med LED baglys som standard nu - eller måske kun på de store modeller? jeg fik et kort glimt af en ny P90D og jeg synes nummerpladelyset var mere hvidt end en glødepære...
DeaconWP
DeaconWP Jan 3 '16

Det er ikke bare dig. Fra Vin 90XXX er de begyndt at putte Led pærer i. Så man kan godt have dem i fra fabrikken.

Klaus_
Klaus_ Jan 3 '16
Javel ja. Det forklarer vel hvorfor man ikke rigtig hører om LED nummerpladelys mere - mange (de fleste?) nye ejere har det allerede :)
ElPeter
ElPeter Jan 3 '16
Jeg synes belysningen på nummerpladen er noget ujævn, midten er svagt oplyst mens der er fint lys direkte under 'pærerne'. Er der nogen der har erfaringer med andre pærer/led?

Jeg har VIN 111xxx så altså formentlig LED
Jabba
Jabba Jan 3 '16
Citat fra ElPeter Jeg synes belysningen på nummerpladen er noget ujævn, midten er svagt oplyst mens der er fint lys direkte under 'pærerne'. Er der nogen der har erfaringer med andre pærer/led?

Jeg har VIN 111xxx så altså formentlig LED

 

Vil kigge på min egen nummerplade i aften, men det du beskriver er nu meget normalt på mange andre biler.

Gustavsfar
Gustavsfar Jan 3 '16

Jeg har lige bestilt 2 stk. LED fra Kina som skulle give lidt mere lys. Jeg vender tilbage når de kommer. De kostede kun et par kroner stykket. Hvis de er gode kan jeg godt købe en ordenlig stak hjem og tage med til byggedag i Thorning. 

T3S7A
T3S7A Jan 3 '16

Kan man risikere at nogle af de "uoriginale" pærer / lys, ændringer mm. som fortages kan risikere evt. brand mm. Hvordan er man stillet, hvis eks. en Kina pære er skyld i en brand?

Klaus_
Klaus_ Jan 3 '16
Så har jeg netop (endelig) monteret de nummerplade LED'ere jeg købte af Comeback i sommers. De ligner dem som han selv linker til på eBay længere oppe i tråden. Der er køleribbe på bagsiden af dem. Tog få minutter at skifte. Vær OBS med den transparente o-ring der sidder om skruen når glasset taget ud, at den ikke forsvinder.

Nu mangler vi bare noget mørke så jeg kan se forskellen :)
Gustavsfar
Gustavsfar Jan 3 '16

Da stort set alle pærer produceres i Kina burde man ikke være anderledes stillet. På en 12 volt LED burde der desuden være minimal risiko for noget som helst udover at kvaliteten måske gør at den ikke holder lige så længe som OEM LED'en... 

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Jan 3 '16