Loading...
dk

Er S 60 værd at overveje | Tesla Forum

Comeback
Comeback Jan 24 '15

det er ikke det jeg ser på min

hvis den graf passer en min ikke normal :) jeg er på 103 % med min S60 efter 9000km. (301km/100%)

Broberg
Broberg Jan 26 '15

Tak for info alle I " tekniknørder" :-) Jeg kunne nu også godt bruge lidt info om kørsel i hverdagen,om man oplever problemer med "aktionsradius" og IKKE kun "core" batterisnak :-) Det er rart med et så seriøst forum hvor man på svarene kan se at det er folk med god forstand og indsigt der udtaler sig-det kan mange andre forummer lære lidt af :-) Tak endnu engang..Broberg

Forummets indlæg er redigeret af Broberg Jan 26 '15
SQLCPH
SQLCPH Jan 26 '15
Hej Broberg. Lige præcis rækkevidde-spørgsmålet er så afhængig af dit behov men jeg kan DS fortælle lidt om mine oplevelser.

Bilen står for det meste stille i ugens løb og der "forsvinder" ca 6-7 km rækkevidde (typical) pr dag. Strømmen bruges til at holde liv i internetforbindelsen.

Jeg bruger batteriet i 30-90 % ca. Og det rækker frem og tilbag til de fleste destinationer vi har fx sommerhus. Jeg starter fra kold tilstand og så bruger bilen ca 10 km på at blive "driftvarm" så energiforbruget falder til under 250 wh/km. I starten bruger den temmelig meget - mellem 400 og 600 wh/km pt. Korte ture under 10 km er derfor ret ineffektive. Jo mere du bruger bilen ko bedre el-økonomi får du ;-)

Jeg har ikke prøvet en tur længere end 110 km men oplever her at forbrug falder godt ned omkring gns 200 wh/km dvs jeg tror på at jeg "sagtens" kan køre et stræk på 270 km her om vinteren hvis bilen er ladet helt op og forvarmet. Hvis jeg skulle længere ville jeg time det med kun at lade så jeg kan nå den SuC der ligger på strækningen.

Alle disse ting er dog nok mere et spg om mig og mit kørselmønster end det handler om S60 , men alt jeg kan give dig om mine oplevelser med S60

Vh Søren
Sider: « 1 2