MrCoffee, hvis du ser afstanden under "superchargers" under Places, så er det luftlinie, du ser først den reele afstand når du trykker "navigate to".
Spøjst det er luftlinie, det må de da have på to do listen til næste update.
Det giver god mening at kun beregne luftlinie-afstand, så der ikke skal beregnes køreroute til en temmelig lang liste SuperCharger adresser inden de kan arrangeres efter nærmeste.
Det kunne så godt stå / synliggøres bedre, så man ikke planlægger med den afstand. Den kunne evt. være rundet af til nærmeste 100 luftlinie km, og så lave køreroute beregning på de tre nærmeste.
Var i dag en tur i Skjern og da jeg kørte hjemmefra sagde tripplanner at jeg ville have 7% tilbage på batteriet ved roundtrip. Dette blev med et trylleslag til -3% på grund af en mystisk omvej som jeg ikke var opmærksom på da jeg blindt bare fulgte navigationen. Det er definitivt slut nu. Fremadrettet skal der holdes nøje øje med navigationen. Kom tilbage til SuC i Middelfart med 0% på batteriet. Allerede inden jeg nåede broen sagde den "charge now" Kørte 90 km/t på motorvejen de sidste 50 km. bag en lastbil for at nå frem...
Min oplevelse er også at den er lidt skør efter den nye opdatering. Den gav mig en helt tosset omvej på 700 m i stedet for at køre lige ud i krydset. Den mente jeg skulle dreje til højre, så venstre ad en sidevej og så ind på vejen jeg kom fra igen :-) Fik desværre ikke taget billede af det...
En anden sjov ting var at jeg holder ved Sorø storkro med 85 % strøm på bilen (S60 dvs. 51 kWh) og skal vise mine kolleger hvordan bilen kan vise en rute inkl opladning til Modena. Jeg blev godt nok til grin da bilen foreslog at jeg skulle køre til Køge og lade i 0 min hvorefter jeg skulle køre til Middelfart :-) Den er altså lidt gal den dér... Bevares det er beta meeen
@SQLCPH havde det samme problem da jeg skulle til SUC i Middelfart - den insisterede på at jeg skulle ind i Køge og lade 0 min. Selv efter at jeg havde passeret Køge med 30 km. Kom frem til Middelfart uden problemer med 15 %.
Blev også ”tvunget” over Århus (ca. +30 km) for at lade i 5 min selvom jeg fint kunne nå Randers som var mit mål.
version .238