Loading...
dk

Opladning på Mols-Linien | Tesla Forum

SQLCPH
SQLCPH Jan 26 '15
Er Clever klogere end Tesla?

1. Tesla kan endnu ikke DC lade andre steder end hos Tesla SuC.
2. Hvis TMS skal lades 80% op på mindre end 30 min så skal hurtigladeren levere mere end hos teslas egen SuC?

Næppe faktuelt.

Havde de ikke nævnt Tesla var opslaget vel (mere) korrekt! Men flere steder kalder de 22kW for hurtigladere.

Sjov læsning ;-)

https://www.clever.dk/...ls-linien-og-clever/

Hookmaker
Hookmaker Jan 26 '15

Topelendig service ombord  må man sige - nå, af samme grund stoppede mine færgeeskapader med den sidste tur over Storebælt for snart et århundrede siden. Jeg ser mig aldrig tilbage....;-)

Kiefer
Kiefer Jan 26 '15

Men de skriver til gengæld:

"Mols-Linien tilbyder gratis opladning om bord til elbilister, der rejser på Business BlueClass, som er de erhvervsrejsendes foretrukne billettype. Der er i første omgang kapacitet til at lade to elbiler på hver overfart." 

Det synes jeg da er ok interessant, det vil jeg da benytte mig af hvis muligt når jeg skal hjem fra København, så kan jeg da lige få ca. 9KW på bilen inden jeg når i land (har kun single lader).

/Martin

T3S7A
T3S7A Jan 26 '15

Gider man overhovedet bøvlet med det? I stedet for at bruge 5-7 min på at få 9 kW, og mere på, ved SuC som kommer ved Århus. 

De "små" elbiler får jo slet ingen glæde af det. De kan nå 3 kW :-)  Så det er rigtig storsindet at de giver strømmen gratis til Business Class kunder.. :-)

Forummets indlæg er redigeret af T3S7A Jan 26 '15
Kiefer
Kiefer Jan 26 '15

Ikke ubetinget enig, skal du sydpå er det lidt af en besværlig omvej at skulle køre omkring Tilst for at komme til SuC, skal du nordpå kan de 9KW jo være det der gør at du kan nå til Randers SuC. Vestpå ud af Viborgvej, ja så kommer du lige forbi den kommende SuC ved Tesla i Tilst.

Jeg glemte at turen over tager jo ikke 45 min, men derimod ca. 1:15, så du kan med singlelader vel få omkring 15KW og med dobbeltlader 30KW på turen, med dobbeltader kan det betyde at du kan komme helt til Middelfart hvis du skal sydpå, Ellers er der den modsatte vej jo først en SuC når du når ind til Kastrup via Holbækmotorvejen, der kan den time jo også betyde at du kan nå helt frem hvis du ikke har kunnet lade inden færgen.

Jeg går ikke ud fra at det bliver gratis at lade på selve færgelejet?

/Martin