Kære alle,
Først tak for fantastiske input, har nu med stort smil kørt snart 2 måneder i 85 og virkelig brugt forum flittigt.
Er ved at få installeret ladested i sommerhus, men elektriker erfarer, at der kun er 2 faser trukket til huset. Så jeg er nødt til at leve med 1 fase til opladning. Elektriker kan godt få 32 amp ud af den, men efter at have læst rundt omkring på indlæg er jeg i tvivl om jeg kan få disse 32 amp over i bilen ved 230 volt. Flere skriver om, at den kun kan trække 16 amp – men i Teslas egen oversigt viser den muligheden 230/32 amp (7,4 kW blå kraftstik), så det burde vel kunne lade sig gøre…?
Dog skal de 32 amp over i bilen og det er det svært/umuligt at få det igennem det alm Schuko stik. Dog så jeg et sted på forum en norsk adapter 3-pin IEC 60309, 1 phase 230 VAC 32 amp charging….
Så frem til spørgsmål:
- Kan jeg lade ved 230/32 amp og få de 32 amp ud af det…? (med blå kraftstik-kontakt)
- Hvis ja, skal jeg have fat på en sådan norsk adapter…? Eller findes der anden løsning?
- Er der andre løsninger på dette, så jeg kan få mere end 230/16 amp?
Min elektriker har snakket med Tesla Service, men de bliver ved at snakke om 3-faser, som det bedste, selvom han siger, at det ikke er en mulighed – så svar fra dem kan desværre ikke rigtig bruges.
Håber, at der er nogen der kan hjælpe og/eller komme med input. Vil hellere lade med 36km/t end 14km/t….
mvh
René