Loading...
dk

Opsamling på tur til Østrig | Tesla Forum

Hookmaker
Hookmaker Mar 25 '15

@Maho, mine erfaringer fra sommerens tur er at der er fuld knald på SuC i tyskland, Holland og Belgien (dem jeg har prøvet) - det tror jeg ikke jeg ville være nervøs for, men ellers må man jo bare være tålmodig. Det med hastigheden skulle jeg lige vende mig til, jeg er vandt til marchhastighed på 170-190 i tyskland (der hvor man må), så jeg lå på 140-150 på vej i sommer. Det funkede fint, måske ladede jeg så lidt mere, men WTF, det gik meget fint. En gang i mellem (især den første gang) er det da sjovt nok også lige give den fuld spade over en 4-5 km, - nu til april hvor jeg lige smutter ned til Lloyd skofabrikken) syd for Bremen, skal den godt nok afprøves, og jeg glæder jeg mig personligt til de 200+, det har jeg aldrig prøvet andet end på bane...;-) 

Forummets indlæg er redigeret af Hookmaker Mar 25 '15
NOELON
NOELON Mar 25 '15

@Hookmaker: ja, det har jeg godt nok gjort. Da jeg kørteden store Citroen XM igennem Tyskland lå jeg ofte oppe på 220-240. Det holdt motoren dog ikke til. Fik skiftet efter 25.000 km. Men det gider jeg nok ikke rigtig mere. Men den nye D'er skal da prøves når nu den kan og hvis mulighederne er til det - der er jo generelt kommet flere biler på de Tyske veje så vidt jeg kan forstå.

Junior
Junior Mar 25 '15

Jeg regner med at tage til Sydfrankrig, når min P85D kommer. Har før taget turen i bl.a. Audi'en og må da indrømme, at speedometeret var det godt stykke over 200 km/t. på de strækninger, hvor det var tilladt i Tyskland. Ja +250 har heller ikke været et problem. Den fart tør jeg ikke tage i P85D'eren, af frygt for at strande i nødsporet på autobahn pga. manglende batteri :-) Har holdt der én gang før pga. motorfejl, det er ikke sjovt.

Maho
Maho Mar 25 '15
TSLA: vi kører på fredag :-)
NOELON
NOELON Mar 25 '15

Rigtig god tur! Vi følger op når vi er hjemme :-)

Maho
Maho Mar 26 '15
Lige over :-)
Maho
Maho Mar 26 '15
Hookmaker : dejligt at høre, forstod bare på Chris og andre at de var lidt skuffet over ladningen i Tyskland. Tror i sidste ende at det er temperaturen som gør forskellen :-) jeg er fast besluttet på at det skal gøres på 16 timer, nu får vi se :-)
Hookmaker
Hookmaker Mar 26 '15

@Maho, husk at checke nummereringen (paringen) når du kører ind og lader. Iht. det tyske forum, så er der på det seneste dukket SuC'ere op hvor paringen er mere eller mindre random 1A, 4B osv. - bare så der ikke holder én på din "makker".

Maho
Maho Mar 26 '15

SUPER tip Hookmaker, tak! Men hvordan tjekker jeg det i praksis? Står det på standerne eller hvordan?

Hookmaker
Hookmaker Mar 26 '15
Ja, nederst på forsiden.
Sider: « 1 2