Loading...
dk

Grå eller sort - Hjælp til hvilken farve jeg skal vælge? | Tesla Forum

AFH
AFH Feb 14 '15

Hej,

Jeg håber i kan give mig lidt gode råd i forhold til farvevalget på min nye MS

Jeg vil bestille en S85D men kan ikke bestemme mig for hvilken farve. Jeg vakler mellem sort standardlak og grå metallic lak. Bilens interiør er sort læder og sort decor og den bliver med standard 19" fælge og panorama glastag + diverse andet udstyr som ikke har indflydelse på looket.

- Hvad er fordelene / ulemperne ved de to farver, herunder metallic effecten?
- Hvilken farve bliver lettest at holde ren / pæn?
- Hvilken farve vil holde sig pæn i længst tid - jeg forventer at kører den i vaskehal, da jeg ikke har mulighed for at håndvaske nogen steder og kommer til at kører en del km :-/
- Hvad signalerer de to farver? Jeg er 34 år så looket må ikke blive "blød hat" :-)

Håber I vil hjælpe mig med det absolut sværeste valg i forbindelse med min nye MS.

De bedste hilsner
Anders 

Hookmaker
Hookmaker Feb 14 '15
Hej AFH, velkommen på holdet. Jeg har idag en blå og har bestilt en mørkgrå. Den jeg har er opticoatet og bliver vasket i hånden, det samme vil den nye blive. Den sorte vil helt klart hurtigst synes mest beskidt og desuden ridset pga. at du vil maskinvaske, så der ville jeg klart vælge den mørkegrå. Men overvej opticoat hvis du ved du skal maskinvaske. Begge farver signalerer ikke andet end klasse, - det er den fedeste bil!
AFH
AFH Feb 14 '15

Hej Hookmaker, og tak for velkomsten. Hvad er forskellen på opticoat og ditec behandling? Hvilken fælge har du valgt til din nye mørkegrå MS?

Hookmaker
Hookmaker Feb 14 '15
AFH, min er en P85D og den får grå 21" fælge på til sommerdæk og alm 19" til vinterdæk.
Kender ikke Ditec, men opticoat er super ( synes jeg).
nicom
nicom Feb 14 '15
Det er et meget individuelt hvilken farve man foretrækker og hvordan man opfatter dem. Jeg opfatter sort som magtfuld, elegant, luksuriøs men upraktisk. Lysegrå opfatter jeg som pæn, praktisk og neutral. Mørkegrå ligger lige imellem Jeg ville vælge sort og bruge de sparede penge på opticoat. Vælg en vaskehal med de der neopren lignede børster de er vist lidt mere skånsom. PS min bliver rød
nicom
nicom Feb 14 '15
Med praktisk mener jeg at skidt og ridser ikke er så synlige
Comeback
Comeback Feb 14 '15

hej AFH jeg har en sort opticoated som bliver maskin vasket efter ca 20 ture kan det ikke ses endnu. det er som Hookmaker siger skidt ses på sort, men om du vælger sort eller grå, er anbefalinger OptiCoat når du vælger maskinvask. Opticoat er der en tråd om her på forumet.  http://teslaforum.dk/...oat-behandling 

SimonHN
SimonHN Feb 14 '15
Sort er klart den flotteste når den står nyvasket. Men de bliver hurtig beskidt.

Så vil du vaske den ofte og gerne i hånden? Så vælg den sorte.

Det er også lettere at se de flotte krom detaljer i en model s i en mørk farve. :)
Forummets indlæg er redigeret af SimonHN Feb 14 '15
AFH
AFH Feb 14 '15

@Hookmaker: Alt for fedt med P85D (3,4). Har også kigget lidt på de grå 21". Bliver fælgene ikke næsten samme farve som bilen så?

@nicom: Jeg kan se der er flere der er fortalere for opticoat, så det må have en positiv effekt på lakken, så den bliver lettere at holde pæn.

AFH
AFH Feb 14 '15

Hvad med forskellen på standard lak og metallic lak? nogen erfaringer. Min nuværende bil er sort metallic, men ikke den samme dybe sorte farve som den Tesla tilbyder, så derfor umiddelbart knap så sart. 

DetailingBilpleje
DetailingBilpleje Feb 14 '15

Begge farver bliver lige ridset, men ses klart tydeligst på jetblack. Mht ditec behandling, Uden at jeg skal sige noget dårligt om det, bør jeg fortælle at det hverken er ridsebestandigt, kemi resistent eller andet. Det giver glans og lækker overflade men er ikke i samme klasse som opticoat. Opticoat pro er ikke en simpel nabo gimmick, men en super avanceret klarlak

DetailingBilpleje
DetailingBilpleje Feb 14 '15

http://teslaforum.dk/forum/topic/opti-coat

MrCoffee
MrCoffee Feb 15 '15
Hejsa, jeg vaklede også rundt mellem farverne. Da jeg i mit firma kun kører sorte biler, tænkte jeg at det skulle det i hvert fald ikke være. Men efter at have gået rundt ude ved Kirstinehøj, vendte jeg gang på gang tilbage til den sorte, som jeg syntes stod flottest i forhold til de cromdetaljer der er på bilen. Til trods for at den er mere sart i forhold til snavs. Jeg bruger Iwash ved holbæk, ved ikke hvor mange stationer der er, men der kan du for rimelige penge, bruge højtryksrenser med diverse midler. Jeg har købt de rigtige microfiberklude som jeg så supplerer med, så bilen spiller 100%. Peter.
NOELON
NOELON Feb 15 '15

Jeg har valgt samme farve og fælg kombination som Hookmaker. Har kørt for meget i sorte biler.... Jeg ville egentlig helst have haft Signature Red, som den gamle, men på forespørgsel fik jeg at vide at den var udgået og at de ikke ville lave en speciel serie til mig... Det er jeg jo ked af, men har så valgt den mørkegrå da den kombinerer det elegante med farve. Jeg bruger også mest Iwash, men i Hillerød.

Busimiss
Busimiss Feb 15 '15
Vi har også valgt sort. Den valgte vi en gråvejrsdag på Kirstinehøj. Her så den mørkegrå lidt kedelig ud, men den sorte var stadig flot. Det er jo et individuelt valg.
Hvor køber I mikrofiberklude og bilshampo?
/Helle
SQLCPH
SQLCPH Feb 15 '15
Vi har købt poorboy shampoo mm hos bilvask. http://shop.bilvask.nu

Flinke og kompetente. Har alt til bilvask. Inkl guides på youtube ;-)
Junior
Junior Feb 15 '15

Jeg vaklede også mht. farverne men valgte en sort med tilhørende lyst interiør. Har haft sorte biler før og sort er da også rimelig normal i gadebilledet. Men som flere andre er inde på, så står den satme også flot i den farve med alle chrom detaljerne :-)

Bliver også selv en ivrig gæst hos iWash i Hillerød, som jeg allerede benytter mig af ofte nu.

Mht. køb af div. bilpleje produkter, så vil jeg anbefale Michael fra www.bilvask.nu - Han er suveræn og ved hvad han snakker om :) Og hans produkter er lækre at arbejde med!
Jeg bruger som tidligere nævnt iWash vaskeanlægget, dog ikke den børste med tilhørende vand. Her bruger jeg i stedet 2-spand systemet med tilhørende microfiber vaskehandske, som du kan læse mere om hos bilvask.nu

Forummets indlæg er redigeret af Junior Feb 15 '15
Hookmaker
Hookmaker Feb 15 '15
Jeg bruger Gary Dean metoden med kun én spand....;-) køber microfiber i Tyskland se tråden om vask i hånden. Microfiber er en guldåre du hurtigt kan købe de dyreste af, så vælg at købe andet end dem der står et eller andet kendt navn på.
AFH
AFH Feb 16 '15

Tak for de mange svar. Der er både for og imod den helt sorte og jeg er endnu ikke helt afklaret. Dog tyder det på at opticoat er et fornuftigt valg som jeg vil kigge nærmere på.
iWash lyder til at være et godt alternativ til den ridsende vaskehal. Da jeg er fra Aarhus er der dog lidt langt til en iwash, så vil høre om der er nogen der kender til et ligende koncept i Aarhus-området?

AFH
AFH Feb 20 '15

Efter mange overvejelser er valget faldet på den grå. Nu er der kun ventetiden tilbage...

Sider: 1 2 »