Loading...
dk

P85D køber - er du bange nu? | Tesla Forum

Hookmaker
Hookmaker Feb 14 '15

Hmmm - afbestille eller?......

TSLA
TSLA Feb 14 '15

@Hookmaker: Tag dit + fra den gamle og hopla :-)

Renedyhr
Renedyhr Feb 14 '15
Føj den er for fed :-) Hvornår kan man bestille den?
120281
120281 Feb 14 '15
Nok en der har leget scrabble med hans Tesla.

Var hos Tesla Amager sidste uge og så en "90'er".

Spurgte så hvorfor den svenske Tesla var med 90kva batteri, hvorefter de grinede og sagde det var en 60'er hvor han ejeren bare havde omvendt 6 tallet :-)

Troede lige jeg havde spottet en ny model :-)
Hookmaker
Hookmaker Feb 14 '15
Læs mere på teslamotorsclub. Men Elon leger sgu lidt ned os - jeg har hele tiden vidst man bare skulle sætte 2 bagmotorer i istedet for lille foran.
Claus8930
Claus8930 Feb 14 '15

@Hookmaker.

Det kommer da helt sikkert på et tidspunkt. Men efter min mening, ville det være dumt at sende nyheder så hurtigt på gaden. Det ender med folk ikke tør bestille en model i dag, da man ikke ved hvad der sker i morgen!

TSLA
TSLA Feb 14 '15

@hookmaker: Skal der leges med 'os' så er der jo 2 partnere - og så må du jo sætte din grænse for hvad du vil lege med :-) Et ekstra + til en P85D gider jeg ikke lege med. Jeg har nok med D og nyeste HW (har jo P i forvejen). Skal jeg flyttes i fremtiden så handler det om HW funktioner der ikke kan lade sig gøre idag. Om performance i fremtiden hedder + eller ++ er mig ret lige meget. 3.4 med kommende SW opdateringer er mig helt tilstrækkeligt. 

Men glæder mig til 14.3 og 3.4 :-)

Hookmaker
Hookmaker Feb 14 '15
@claus, som de nævner på det amerikanske forum, så har Elon jo allerede sagt at han har noget extra i ærmet.
@TSLA, helt enig. Jeg sætter selv grænsen. Og der skal store HW ændringer eller større batteri til før jeg rykker igen. Jeg synes dog alligevel, at det er irriterende hvis der skal komme ny "mellemmodel" hver 3 måned, det er sgu ikke fedt for kunderne.
TSLA
TSLA Feb 14 '15

@Hookmaker: Enig, hvis der hele tiden kommer nye modeller. Men jeg tror nu nok, at det han har i ærmet er noget mere tamt. Alt tyder på, at Tesla er ved at lave et batteri, der kan bruges i bygninger til at afhjælpe afhængigheden af grid. Dvs. solcelle-/husmølle ejere potentielt kan lagre energien lokalt istedetfor at bruge grid som buffer.

Kiefer
Kiefer Feb 14 '15

Hookmaker: Jeg tror bare det er noget vi skal lære at leve med hvad angår Tesla. Der kommer nok større eller mindre ændringer hvert halve år på en Model S, eller for den sags skyld de andre modeller der kommer på markedet også. De fleste af deres udviklere kommer trods alt fra Apple hvor man i modsætning til bilindustrien ikke kan vente 3-4 år på en mellemopgradering og 7-8 år mellem hver større opgradering. 

/Martin

Kiefer
Kiefer Feb 14 '15

TSLA: Heh, ja de kasser så jeg godt i Fremont, det tror jeg dog som ikke er noget nyt, de leaser dem allerede ud nu til flere virksomheder i lokalområdet.

/Martin

TSLA
TSLA Feb 15 '15

Kiefer: Ja, de samarbejder jo med SolarCity hvor Elon også er involveret. Men alt tyder på at satsningen nu bliver større i både kapacitet og geografi.