Så er min nye Tesla på vej over Atlanten, hurra! Jeg havde selvfølgelig undersøgt alt i hoved og røv inden der blev trykket på bestil-knappen, men men men så går der selvføgelig koks i det.
Det er ikke helt nemt at leje en parkeringsplads/garage hvor el afregnes med udlejer. De fleste vil gerne leje pladsen ud men ikke have noget med afregningen at gøre. Jeg fandt heldigvis en garage i nærheden jeg kunne leje hvor de vil afregne med mig, men de skriver så til mig i ugens løb at det alligevel ikke kan lade sig gøre.
Den eneste måde man kan holde dem udenfor afregningen er ved at sætte en hovedmåler op og derved betale for tilslutning til energiselskabet (NRGi her i Aarhus). Det lyder jo som sådan ikke så slemt inden prisen nævnes, den er nemlig på godt 22.000 kr.
Den anden mulighed er at lade ved nogle af feks. E.on's standere i byen, men det store problem er at Aarhus kommune ikke håndhæver at kun elbiler kan parkere ved dem og det betyder i området her på Frederiksbjerg at det praktisk set er umuligt at finde en ledig plads ved en lader.
Jeg er derfor insteresseret i om der er nogen der kender til parkeringsfaciliteter hvor udlejerne er interesseret i at afregne elforbrug med mig, selvfølgelig med en godkendt bimåler og jeg er da også interesseret i at kompensere for den øgede administration de måtte få.