Loading...
dk

Overvejer det seriøst. Skift fra Audi til S85D | Tesla Forum

Oreo100
Oreo100 Feb 16 '15

Hej,

Har kigget herinde et stykke tid efterhånden. Overvejer virkelig en S85D men har et par spørgsmål. På nuværende tidspunkt privat leaser jeg en Audi A5 225hk med et kørselsbehov på ca 15000km om året. Dvs min største grund til at skifte er ikke brændstofbesparelse, men køreglæde (eller rette vil gerne prøve noget andet, Audien er også sjov).

Den største joker er afskrivning, så i mine beregninger har jeg regnet som en normal ICE bil. Jeg tvivler på afskrivningen bliver større.

Ifølge mine beregninger bliver prisen ca den samme for de 2 biler, specielt efter 3år hvor leasingsaftalen skal fornyes og dermed ny udbetaling (man får så en ny bil her). Min ide var egentlig at beholde S85D mellem 4-6 år.

Er der nogen (som har mere forstand på beregning af afskrivning) der har lavet nogen sammenligninger mellem ny BMW, AUDI, MB contra Tesla? 

Oreo100
Oreo100 Feb 16 '15

ok kan se der faktisk er et par tråde om emnet. Kigger.

MrCoffee
MrCoffee Feb 16 '15
Hej Torben. Jeg havde også en A5 med multitronic, læder og det hele 2012. Jeg sparer mindst kr. 1500 om måneden i brændstof og sparede afgifter. Kunne ikke køre mere end 10-11 km/l, så trods en højere anskaffelsespris indhenter Teslaen Audien på sigt, og er altså 4 gange sjovere :) Peter.
kajakaj
kajakaj Feb 17 '15

Vores samlede driftsudgifter til transport (Bil, tog og bus) er faldet med 1400 kr./md,  Dvs. at den samlede udgift er mere end halveret siden vi fik Teslaen..

SuneH
SuneH Feb 17 '15

MrsLarsen: Men så bruger I vel så trods alt flere penge på el, da I vel næppe tanker 100% på SuC? Så ja, en besparelse på brændstof kan man vel forvente, men samtidig en stigning på el.

Netto kan det godt betale sig regner jeg med (fx. spare 2000 kr. på brændstof og kun stige 1000 kr. i el), da TMS kører "langt på literen" og noget af el-forbruget kan tankes gratis på SuC. 

Oreo100
Oreo100 Feb 17 '15

Hej,

Tusind tak for alle svarene. Jeg ved hvor det går henad når jeg læser change logs til firmwaren på bilen :). Fandt også ud af jeg bor 10 minutter fra en Supercharger (middelfart)

Jeg er primært interesseret i prisen på selve bilen da den direkte kan sammenlignes med Audien der er privatleaset (og dermed nok dyrere end hvis jeg selv havde købt den). På Audien er der 45k i udbetaling hvert 3. år plus en fast månedlig ydelse. Venter lige på et par finanseringstilbud men umiddelbart vil gætte på at det bliver ret tæt (hvilket er godt, benzin besparelse vil så være en bonus). Det er nogen tid siden jeg har købt en bil, så er ikke helt uptodate. 

Lyder også godt at forsikring ikke er horribelt. Audien er ca 7k hos Tryg hvilket er ok.

Har bestilt prøvetur i Aarhus

kajakaj
kajakaj Feb 17 '15

Elforbruget steg 1000 kr. i 2014. Vi har haft Teslaen siden 12.3.14 og kørt 20.000 km hvilket skulle have kostet 7000 kr. i el, men vi er ofte på Suc, når vi kommer forbi dem.

Forummets indlæg er redigeret af kajakaj Feb 17 '15
Kiefer
Kiefer Feb 17 '15

Jeg synes for mit vedkommende at besparelsen på brændstof er til at tage og føle på, før i tiden brugte jeg  ca. 1,25 kroner pr. km på brændstof, i dag kan jeg se jeg har brugt ca. 20 øre pr. km. på brændstof, det er under en femtedel af det forbrug jeg havde tidligere, det er for mit vedkommende en ret stor besparelse (har indtil nu kørt lige godt 48.000km i Tesla) på over 4500 kroner om måneden.

/Martin

Oreo100
Oreo100 Feb 17 '15

Lydet godt. Tak.

Jeg har ingen rep omkostninger på Audien da den jo er lease, men den koster jo så også 334k per 3 år. Nemt og bekvemt, men vil gerne eje min bil igen. Overvejede også at købte en brugt S5, men Teslaen er jo i en anden klasse og ville egentlig gerne prøve noget andet. 

Glæder mig til prøvetur. Nu til at kigge udstyr. Lidt andre priser end dem man er vant til hos Audi.

Tænker 4års service up front er en god ting.

kajakaj
kajakaj Feb 17 '15

Hej Torben. Vi har tegnet den 4 årige serviceaftale, da vi kører præcist 20000 km om året og derfor får fuld glæde af service i 4 år. Aftalen kan forlænges til 8 år inden den første udløber.

Et serviceeftersyn koster pt. omkring 6100 kr. og vi giver således kun 4750 kr. for det. Hvis man kører det dobbelte vil det ikke kunne svare sig, da aftalen så udløber allerede efter 2 år, når man har kørt 80000 km.

Spar endelig ikke på udstyret - tænk på at priserne er uden afgift.

Forummets indlæg er redigeret af kajakaj Feb 17 '15
Oreo100
Oreo100 Feb 17 '15

Tak. Giver mening. Vidste ikke det kunne forlænges.

Det skal nok blive sjovt det her.

Oreo100
Oreo100 Feb 17 '15

Skiftede til nettopower netop nu. Godt at være forberedt. Modstrøm så for dyrt ud i dagtimerne. Så skal der bare time afregning på snart.

Tænker 400V 16A er rigeligt til os. SoC for længere ture.

kajakaj
kajakaj Feb 17 '15

Også Nettopower her og 400V 16A der fint dækker vores behov. Og billigt i installation.

Oreo100
Oreo100 Feb 20 '15

Fik tilbud fra Santander. Det ser _meget_ fornuftigt ud. Nu er der kun prøvekørsel tilbage start Marts.

NCL
NCL Feb 20 '15
Torben, må jeg spørge hvad tilbuddet lyder på? Er det med køb hos Tesla? Troede kun man kunne bruge dem gennem de bilforhandlere de samarbejder med.
Oreo100
Oreo100 Feb 20 '15

Hej, jeg fik tilbudt 2.99% i rente, og 3.80% ÅOP ved 20% ud for en S85D med udstyr. De havde financeret Tesla før.

NCL
NCL Feb 21 '15
Er det med fast rente så? Inde på bilbasen ligger de mellem 2-2,5% med variabel rente
Oreo100
Oreo100 Feb 21 '15

Det er variabel. Hvad er ÅOP for bilbasen? Det vil jeg lige tjekke. Man kan sige at ÅOP er det eneste der rigtig betyder noget. Det foroven er inkl stitelsesomkostninger (som ÅOP skal være)

Oreo100
Oreo100 Feb 21 '15

Mmm synes ikke jeg kan se noget billigere på bilbasen. Kan se Diba er lidt dyrere, med en ÅOP på 4.02%.

NCL
NCL Feb 21 '15

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/tesla/model-s/285-kw-85/2339221

Der er der "tilbud" fra Santander. 2,52% og 3,89 ÅOP, så der må være lidt lavere stiftelsesomkostninger på det tilbud du har fået. Det er egentlig lidt mærkeligt, for indtil for 2 uger siden hed renten 2,01 og ÅOP tilsvarende lavere på de Santander lånetilbud der var på bilbasen.

Sider: 1 2 3 »