Loading...
dk

21" sommerdæk | Tesla Forum

AFH
AFH Feb 19 '15

Jeg har forgæves forsøgt at finde nogle tests af sommerdæk til de originale 21" turbinefælge. Nogen der har et link eller to ved hånden eller endnu bedre nogle erfaringer?

Endvidere vil jeg høre om der er nogen der ved om man kan montere bredere dæk end de standard 245/35 på turbinefælgene (21x8.5)?

/Anders

Forummets indlæg er redigeret af AFH Feb 19 '15
KS
KS Feb 19 '15
Hej Anders,
Har kørt med 255/35 på mine 21" turbine, men dækkene bliver lige et par mm højere og ramte lige præcist inderskærmen på et givent ratudslag - ca halvt.
Min erfaring siger derfor - hold dig til 245 eller skift fælge til 9" bredde.
Kører nu med 245 foran, da mine bagdæk blev spist hurtigt (det var mine ungers skyld)
TwoChops
TwoChops Feb 19 '15
Jeg kørte 15.000 på de originale Conti dæk (P85). Så var bagdækkene væk. Selvfølgelig ikke helt uden egen skyld. Skiftede alle 4 dæk til Michelin PS2. meget bedre dæk efter min mening. Væsentligt mindre støj og langt bedre holdbarhed. Nordmænd ved SuC bekræfter i øvrigt dette.
Alle dæk 245/35/21
AFH
AFH Feb 20 '15

Mange tak for tilbagemeldingerne. Jeg holder mig til 245/35 og så med fælgbeskytterkant på dækket.

JL
JL Feb 20 '15

@MrsLarsen:

Jeg har læst en del godt om Rimblades, men har aldrig selv prøvet dem:

http://www.rimblades.com/

http://www.rimblades.com/shop/rimblades-alloy-wheel-rim-protectors/

DeaconWP
DeaconWP Feb 20 '15

Hej.

Den anden sidste tråd i Dæk og fælge:

http://teslaforum.dk/forum/topic/er-der-nogen-der-har-monteret-røde-rimblades-på-der-21-turbine

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Feb 20 '15
AFH
AFH Feb 25 '15

@MrsLarsen:
Når jeg taler om fælgbeskytterkant er det fordi jeg har læst man kan få en række dæktyper med en ekstra kant som går lidt ud over fælgen, så den giver lidt beskyttelse. Dækkene med beskytterkant er vist markeret med XL efter navnet.

kmTesla1
kmTesla1 Feb 26 '15

Jeg skal købe nogle 21" dæk. Hvad for nogle er de bedste og mest lydløse

kan i hjælpe mig ;-)

Maho
Maho Feb 26 '15
Hej. Hvad er det nu præcis for profiler jeg skal bruge hhv fortil og bagtil på de 21" turbinemfælge til p+ jeg har købt? Har ledt men kan ikke lige finde informationen....
Maho
Maho Feb 27 '15
Anyone? Hvad kører I med?
henrik_dk
henrik_dk Feb 27 '15
Citat fra PolarWheels Normalt kører model S med 245/35x21" hele vejen rundt. P85+ har dog 265 på baghjulene.

Hvilken størrelse er der så på P85D? (21")

KS
KS Feb 27 '15

Med 21" er 245 foran - 265 bagved standard. Med 19" 245 både for og bag.

Maho
Maho Feb 27 '15
Ja tak, god weekend :-)
henrik_dk
henrik_dk Feb 27 '15
Citat fra KenSeitzberg

Med 21" er 245 foran - 265 bagved standard. Med 19" 245 både for og bag.

Ok så P85+ og P85D har samme dæk størrelse.

Selvom P85D trækker på alle fire hjul?

Forummets indlæg er redigeret af henrik_dk Feb 27 '15
KS
KS Feb 27 '15

@Henrik_DK: Helt korrekt - Nød lige P85D nummer 2 hos Tesla på Kirstinehøj i dag.

(Sklle hente en P85 der skal køres til Jylland da den skal have folieindpakning - og jeg arbejder alligevel derovre..)

henrik_dk
henrik_dk Feb 27 '15

@KenSeitzberg

Ok :-). Mener bare at f.eks. Audi plejer at have samme størrelse dæk foran og bagi på deres Quattro modeller. Så var i tvivl om Tesla, ville gøre det samme.

AFH
AFH Feb 28 '15

Den nye BMW X6 kan leveres på 275/40 R20 / 315/35 R20 (10Jx20 ET37 / 11.5Jx20 ET37), så 4x4 kan sagtens have forskellige dæk for og bag :-)

AFH
AFH Mar 1 '15

Citat fra KenSeitzberg Hej Anders,
Har kørt med 255/35 på mine 21" turbine, men dækkene bliver lige et par mm højere og ramte lige præcist inderskærmen på et givent ratudslag - ca halvt.
Min erfaring siger derfor - hold dig til 245 eller skift fælge til 9" bredde.
Kører nu med 245 foran, da mine bagdæk blev spist hurtigt (det var mine ungers skyld)

Hvad hvis man monterer 255/30 på turbinefælgene? Så skulle de da blive mindre i omkredsen, men det kan selvfølgelig gå ud over komforten? 

KS
KS Mar 1 '15

Du kan godt montere en lavere profil, men så går load-indexet også ned. Dermed kan dækkene ikke bære så meget. Standard dækkene har load index på 96 (=710 Kg pr. dæk), og går du ned i 93 så har du kun 650 kg pr. dæk.

Så det kan bestemt ikke anbefales!

AFH
AFH Mar 1 '15

@KenSeitzberg:
Endnu engang tak for et godt svar. Der er flere steder her på siden hvor der bliver talt om load index. Er der mærkbart forskel på 96 og 103 som nogle også kører med?

Sider: 1 2 »