Loading...
dk

Regeringen overvejer at finansiere en afgiftsfritagelse af elbiler ved at indføre afgifter på sikkerhedsudstyr | Tesla Forum

Kiefer
Kiefer Feb 20 '15

Det kan godt være det bare er mig, men det indlæg FDM skriver her, synes jeg ærlig talt virker lidt som deres normale "bla bla" agtige udmeldinger. Der er ingen der vil fjerne afgifter på sikkerhedsudstyr. Der er dog nogle partier der har sagt, at når vi skal i gang med en evaluering af afgifterne så er det måske på tide at kigge på nogle af de lempelser der i dag er på noget udstyr som vi idag ikke længere betragter som noget særligt, f.eks. en bilradio...!

Men igen finder FDM et eller andet andet som de kan skyde skylden for afgiftfritagelse af elbiler over på. Personligt synes jeg det vil give god mening at lægge højere afgifter på benzin og dieselbiler for at flytte folk over på elbilerne. Lad en UP koste det samme som en eUP... om man så retter prispilen på bilen pege i den ene eller den anden retning er så en anden diskussion (om en UP skal være dyrere eller en eUP billigere)

UP/eUP er bare et tænkt eksempel.

/Martin