Loading...
dk

Sænkning af Model S | Tesla Forum

KS
KS Dec 15 '13

Er der andre end mig der er lidt skuffede over den ændrede kørselshøjde på Model S efter opdatering til firmware 5.8?

Jeg har fundet dette på nettet og vil høre om andre kunne overveje at sænke sin Model S - blot et par cm, så den kommer tilbage til før?

http://adjustableairride.com/PDF/Tesla_S.pdf

Admin44 Administrator
Admin44 Dec 15 '13

Ken hvor meget betyder det på udseende? Er det tydeligt?

KS
KS Dec 15 '13

Den er blevet en cm eller 1,5 højere - og især ved kørsel på motorvej - hvor den nu ikke længere sænker sig automatisk er det også mærkbart. Syntes bestemt at kunne se det, også når den sættes i Low ved parkering.

Skift og installation af "sænkningssæt" er blot et spørgsmål om at tage hjulene af og afmontere kontrolarmen til luftaffjedringen og trykke de nye på. Nødagtigt samme princip som styringen af min autopilot i båden, så har gjort det før - blot ikke på bilen.

Empty
Empty Jul 24 '15

Så blev der endelig tid og overskud til at lege med mit indkøbte sænkningskit.

Startede med at lave en måling på alle fire hjul fra fælgkant til skærmkant i normal højde og blev noget overrasket over højdeforskellen mellem de fire hjul helt op til 34mm (100-134mm).

Da det mest er kosmetisk jeg er gået efter er alle hjul justeret ind til samme afstand til skærmkant, så der nu i "Normal" er ca. 90mm til skærmkant og i "Low" er ca. 82mm.

Her er et før billede:

Og her er resultatet efter ca en times arbejde:

JA bilen er snavset og ja der mangler hætter på boltene på efter billedet og nej det er ikke sikkert at det er denne højde jeg holder mig til. Når jeg har fundet den rigtig indstilling får jeg sporet bilen så jeg ikke flår mine dæk alt for hurtigt.

Forummets indlæg er redigeret af Empty Jul 24 '15
shan
shan Jul 24 '15

@Empty

Det ser super godt ud - Det hele værd :)

Claus8930
Claus8930 Jul 24 '15

@Empty

Håber du har udmålt bilen på et gulv som er helt lige. Bilen justere sig selv efter underlaget så den altid står i vatter. Derfor kan den godt have forskellige afstande til skærmkanterne afhængig af hvor den står.

Empty
Empty Jul 24 '15

@Claus

Den blev målt på to forskellige helt plane flader netop for at se om det var det der gav de skæve mål, men har læst lidt på TMC og der er flere der har gjort samme erfaring med forskellig højde på alle fire hjul.

Nu kører jeg lige et par gange i bilen og laver kontrol målinger inden jeg fedter mig til at låne "mit" gamle sporings set-up.

P85DK
P85DK Jul 24 '15

@Empty - luftundervogn kan være svære at spore, du skal have 'låst' selv nivelleringen, ellers bliver din sporing aldrig rigtig selvom du har de rette værdier. Det ved jeg af erfaring fra Range Rover :-)

KS
KS Jul 24 '15

Lige mit projekt mandag..

Jesperbang
Jesperbang Sep 12 '15
Er der nogle herinde som kan anbefale et ordenlig sæt som jeg kan bruge på min luftundervogn, og stadig bruge reguleringer af højden, alt efter hvor jeg kører.
FrederikC
FrederikC Sep 12 '15
Jesper, se Ken's anmeldelse/guide på teslafied.eu
Jesperbang
Jesperbang Sep 12 '15
Frederik, hvor lige ligger den guide, kan ikke lige se den
FrederikC
FrederikC Sep 12 '15
RaskTV
RaskTV Apr 7 '16
Har prøvet at installere lowering links (de dyre) men uanset hvad jeg gør så hænger bagenden helt ned over baghjulene. Har prøvet at køre en tur men uanset hvad er det, det samme. Er der nogen der har nogle gode ideer? Bliver nødtvtil at sætte de originale på igen.
RaskTV
RaskTV Apr 7 '16
Problem løst. Vinklen på sensor armen skal være ned ad ikke op. Det tog lige 4 timer af mit liv. Flot
DeaconWP
DeaconWP Apr 7 '16
Så er man jo stolt, når mennesket endnu en gang har besejret teknikken. :-)