Loading...
dk

Tesla Model S Batteri & Opladning | Tesla Forum

Flemming
Flemming Dec 9 '13

hej Henrik

Tillykke med at din bil nu er i transit.

Min samler de stadig stumper til, men har på forespørgsel fået mail om levering primo/medio februar. bestilte i maj til levering september/oktober..

Jeg får monteret et 32 A. stik og køber en fast lader til 22 KW, da jeg vil oplade bilen mellem kl 00 til 06.00 med strøm fra modstrøm.

Kan anbefale MH elektrik ved Mark Hansen tlf. 48248281

muller
muller Dec 9 '13

@Henrik1968: Vi har fået trukket et rødt CEE stik til carporten. Og det fungerer sådan set upåklageligt. Jeg tænkte ligesom dig at jeg ville nøjes med det medfølgende ladekabel fra Tesla. Problemet er så at i praksis skal du enten tage ladekablet ud af CEE stikket hver morgen og putte det i bagagerummet, eller også skal du lade det sidde i væggen derhjemme mens du kører rundt uden lademulighed. Det fungerer indtil videre, men på lidt længere sigt tror jeg at jeg vil investere i en 11kW boks som er monteret fast på væggen derhjemme. Et ekstra ladekabel fra Tesla, magen til det som følger med bilen koster ca. 5.500 kr. og så er der ikke så langt op til en boks.

Vi fik trukket kablet fra huset til carport (i eksisterende rør, ca. 15-20m), sat ny gruppe i tavlen og monteret CEE kombistik for 4.000 kr. af

EL-Plan, Grimstrupvej 26, 3310 Ølsted, Tlf. 30502010.

De er ikke superskarpe med responstider, men hvis man er lidt insisterende kan man godt få en aftale i kalenderen... Vi indhentede et andet tilbud også, til dobbelt pris.

Niels
Niels Dec 10 '13

Hvorfor vil i oplade med 22 kw om natten ? - netop om natten har i rigeligt tid til at lade op. Der er ikke rigtig noget argument for at lade hurtigt mens i sover  - med mindre i sover mindre end 5-6 timer per nat eller hver dag køre bilen tom og skal ud på en langtur dagen efter tidligt om morgenen.

indrømmet, hvis I kommer hjem kl 22-23 om aftenen med et næsten tom batteri og skal af sted igen næste morgen kl 5 - så har i kun 6-7 timers lade tid - med et næsten tomt batteri vil det tage måske 7-9 timer at lade op til 100% - her vil I nok kun kunne nå 90-95% (normal lade stand) med 13 amp - så teoretisk kan behovet selvfølgeligt godt opstå - men hvor tit ? vil dette senarie være tilfældet for jer ?

22 kw lader er som jeg ser det primært til brug når I er på farten - f.eks. hvis man ofte køre mellem landsdelene og har behov for at lade op der hvor man "lander" - her vil man kunne sætte bilen i en lader mens man er på jobbet - 4 timer giver så en fuld tank til hjemturen (forudsat at der hvor man er, har lade kapaciteten) - lade  tiden passer så fint til en arbejdsdag.

Jeg har i øvrigt købt en ekstra Tesla mobil lader, som monteres fast i garagen - så slipper jeg som du skriver for at afmontere kabel/lader hver dag - her syntes jeg at 5000 kr er alt rigeligt at betale for den bekvemmelighed :)

Forummets indlæg er redigeret af Niels Dec 10 '13
Kiefer
Kiefer Dec 10 '13

Argumented for at lade hurtigt om natten er sikkert fordi firmaet Modstrøm ikke beregner strøm mellem klokken 00:00 og 06:00, så er det jo bare med at få hivet så mange watt ud i de seks timer som muligt :-)

Om det så kan betale sig i det lidt længere løb når man tager prisen for dobbeltladeren med ind i beregningen er jeg lidt i tvivl om. Det er jo ca. 5000KWh du betaler ekstra for laderen.

Du skal stadig betale afgifter at den mængde watt du henter, så der er ikke noget sparet, så om man bruger 6 eller 10 timer på det er ret ligegyldigt. Men du kan måske spare 3-4 timers opladning gange de 50 øre du sparer pr KWh.

/Martin

Kiefer
Kiefer Dec 10 '13
Citat fra Niels

Jeg har i øvrigt købt en ekstra Tesla mobil lader, som monteres fast i garagen - så slipper jeg som du skriver for at afmontere kabel/lader hver dag - her syntes jeg at 5000 kr er alt rigeligt at betale for den bekvemmelighed :)

Jeg har valgt at gå igang med en OpenEVSE magen til denne: http://blog.widodh.nl/...y-3-phase-open-evse/

Kommer nok også til at koste ca. 5000 med stumper, moms, told og fragt, men så har jeg til gengæld haft det sjovt samtidigt, og mulighederne for sjove udvidelser er til stede med  ;-)

Elekstrikeren der skal trække ekstra stik til garagen ville jeg skulle betale uanset hvilken løsning jeg vælger, om det er Clever, bare et rødt stik med Tesla adapter eller en hjemmebygget lader.

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Dec 10 '13
JF
JF Dec 10 '13

@Kiefer, Hvad er fordelen ved en ekstern lader? Som jeg forstår det, kommer bilen med indbygget lader (eller 2, hvis valgt). Er det så ikke nok blot med et stik i garagen/carporten?

/Jess

homer
homer Dec 10 '13

@JF Du skal have tesla high power wall connector (eller andet mærke) før du kan udnytte dual charger i Teslaen. Den medfølgende mobile charger kan kun udnytte den ene lader i bilen.

MFO1
MFO1 Dec 10 '13

Kære alle Tesla ejere, nu har CLEVER muligheden for at tilbyde 22 kW ladeboksen i udvalgte farver, der matcher bilens farve. Farverne er naturligvis i Tesla Model S - farveskala. Alle der bestiller en 22 kW ladesløsning inden nytår 2013 får lakeringen uden beregning. I finder et par eksempler med tilbuddet vedlagt.

Mvh

Michael Friis Olsen, CLEVER A/S

Forummets indlæg er redigeret af Admin44 Dec 10 '13
Kiefer
Kiefer Dec 10 '13
Citat fra JF

@Kiefer, Hvad er fordelen ved en ekstern lader? Som jeg forstår det, kommer bilen med indbygget lader (eller 2, hvis valgt). Er det så ikke nok blot med et stik i garagen/carporten?

/Jess

Jo det er nok med Tesla adapter, men den skal du såge tage af og på hele tiden, derfor vil jeg sætte en ladeboks op, og for at det ikke bare skal være for nemt  men også sjovt vil jeg bygge en selv :-)

Jeg har så kun valgt at installere 11KW lader i bilen, så jeg kan nøjes med 3x 230 på 16A i alt 11KWh.

/Martin

homer
homer Dec 10 '13

Hurtigst svar plz :) (elektriker er her)

Så hvis jeg skal forberede til tesla wall charger, så skal jeg montere kabel som kan klare 400v 32a?

supergaard
supergaard Dec 10 '13

Korrekt, 400@32A er det HPWC skal bruge, hvis du har dual charger er det vel smart at tage med.

Min installation endte dog med at blive rigtig dyr (over 23.000 kr inkl 30 meters kabel).

homer
homer Dec 10 '13

Super. Elektriker er igang med en 8 meter kabel (32a). De 23.000 kr må være incl clever lader? Lyder dyrt.

Starter bare med et 400v 16 a stik, så kan jeg altid opgradere til tesla væg lader når den kommer-

supergaard
supergaard Dec 10 '13
Nej jeg købte en 32A lader ved siden af i Tyskland.
Det blev dyrt fordi jeg skulle kobles på en hoved eltavle i min ejerforenings kælder, men har også undret mig over prisen. Clever skulle have det samme plus 10.000 vanvittige kr for en lader :)
homer
homer Dec 10 '13
Den 32a lader du købte i Tyskland. Har du et link til den? Og er du tilfreds med den?
Hpwc fra Tesla har vel stik som passer direkte ind i bilen.
Hvordan med 3. Part 32a ladere. Skal man ikke have adaptor til dem?
Forummets indlæg er redigeret af homer Dec 10 '13
Kiefer
Kiefer Dec 10 '13

Hej.

Et Type2 stik passer ind i en Tesla her i Europa. Ladere fra Dansk Elbil Support, ratio.nl og Clever vil alle have stik der passer til Tesla.

Hvor meget måtte du betale elektrikeren for arbejdet?

/Martin

homer
homer Dec 10 '13
Har ikke fået regning endnu. Melder tilbage når den kommer. Meget rart at have lidt tal på forskellige installationer.
Kiefer
Kiefer Dec 24 '13
Citat fra kseitzberg Har skrevet med Elbilsupport.dk i forbindelse med bestilling af 

Da jeg får lavet en selvstændig installation til ladning af bilen, med seperat måler, overvejer jeg at skifte leverandør til Modstrøm og få "gratis" strøm om natten. Der skal dog betales distributionsomkostninger, moms og PSO bidrag - men afgiften 

Hej.

Ved godt dette er en lidt gammel tråd, men fik du nogensinde anskaffet dig modstrøm?

Har lige siddet og kigget lidt på deres hjemmeside, og i deres kontrakt skriver de at man kun må forbruge 15.000Kw/h på ders ideEL... Det dækker måske nok en normal familie, men alligevel...

/Martin

Jgilberg
Jgilberg Dec 25 '13

Jeg købte en Slimbox fra Tyskland og er veldig tilfreds med den. Jeg bor i Norge og måtte installere en skille-trafo da vi i Norge har noget sært 3fas 230v anlæg (Det er kun Norge og Albania som har dette). I og med at bilen max kan lade på 1fas 32amp 230v eller 3fas 400v 32 amp, valgte jeg å sette opp trafoen. Den omformer en 3fas 32 amp 230v til 3fas 16 amp 400v (se vedlegg)

Link til min type2 ladestasjon: http://www.sedlbauer.de/...obility/slimbox.html (betalte 550 euro)

Skille-trafoen er den grå boxen til venstre i billedet. Ledningsstumpen ovenpå trafoen er datakabel jeg fik elektrikeren til at trække ud samtidig som la op en ny kurs fra sikringskabet i huset. Jeg har også en 16 amp 230v kurs i garagen, men den er reservert til konens i3 som bliver levert 20 feb!

Forummets indlæg er redigeret af Jgilberg Dec 25 '13
kajakaj
kajakaj Dec 26 '13

Rækkeviddeforøger til vores Frunk eller en investerings-ide til Falck/Dansk Autohjælp

http://www.evtec.ch/c5website/index.php/en/products/move_and_charge/

Bjarni
Bjarni Dec 26 '13

@Jgilberg

SlimBox ser ud til at være en god og prisfornuftig løsning. Købte du den direkte fra producenten der sendte det til dig?

Og hvilket type stik har SlimBox? Er det et Mennekes-stik?

Sider: « 1 2 3 4 5 »