Jeg har ikke taget tid, men det tager mindre end 5 minutter at tage Thule tagbøjlerne af/på. Afhænger lidt af hvor forsigtig man er når man står med værktøj hen over bilen.
Første gang noget længere fordi adapterne skal samles og placeres de rigtige steder på tagbøjlen.
Hvordan gik det med jer som bestilte Torklift træk?
Virker det fint og kan man bruge sin gamle Thule cykelholder med denne?
Og kan man montere sin kofanger på mere end een måde ? Der står jo i manualen at fejl på autosteer kan skyldes en "misalignment" af kofangeren så den skal måske justeres korrekt efter montage af krog og hvordan gør man lige det ?
Jeg skal også have fundet en løsning på at have cykler med på bilen, ellers er der problemer i familien. Lykkedes det nogen at montere torklift træk, fik i strøm til en lygtebom, nogen problemer med autopilot?
Som grundidé er jeg stadig størst fan af en trækkrog til cykeltransport. Jeg har endda købt et træk hjem. Jeg har dog siden opgraderet fra tidlig model s til autopilot udgave og fik i samme ombæring glastag. Min forventning er derfor at jeg kommer til at transportere min MTB på taget.
Jeg har kigget efter en weather-proof powerbank med 12V output der kan sætte lys til en lygtebom.
Som udgangspunkt er tændt nummerplade lys og baglys på bommen nok til at kunne færdes uforstyrret i traffiken.
Som nævnt tidligere og andre steder er autoskadestuen på kirstinehøj the go-to hvis man vil have lavet det med regning og korrekt ledningsnet.
- R
RobertJ: Din grundide er vel også den bedste. MTB = mudder, grus og andet snavs i panoramatagets glideskinner.
Det kommer vel an på hvad der er muligt. Som udgangspunkt vil jeg da helst have min cykel indeni i bilen og hvis familien skal med, så er det noget andet :) Men ok, jeg kører heller ikke MTB...
Mange tak for dine beskrivelser og billeder Michael, jeg tænker at få købt mig Thule FreeWay 968 inden længe, da det virker som en håndterbar, aerodynamisk og billig løsning.
Kan se at du også har soltag, så jeg går ud fra at den kant inde i bilen du er begyndt at sætte "de to stropper som går op til overkanten af bagklappen" er i ved højdeforskellen til glasset til soltaget?
Den blå strop du har tilføjet, er mon det en jeg vil kunne samle op hos thansen, nu jeg alligevel er derude?
Er den nem at sætte på? Kan den skade lakken? Kan man åbne bagklappen med den på?
Er den nem at montere cyklerne på? ...
Har fundet Yakima Kingjoe'en på et dansk site - overvejer hvilken jeg skal vælge... Er der nogen herinde, der har prøvet den?
Så kom der endeligt et produkt til bagsmækken som er tænkt til Tesla:
https://www.etrailer.com/...ehicleid=20141394490
Jeg skal hente en Thule raceway 991 i morgen. Det er en utrolig lækker konstruktion som skal testes på Tesla'en men de der glass hooks til Kingjoe virker som en rigtig god løsning.