Loading...
dk

Transport af cykel med Model S | Tesla Forum

ElPeter
ElPeter Jul 5 '16
@groenkjaer: Teslas egen Whispbar virker fint med soltaget. Men jeg blev lidt mundlam da jeg fik fakturaen, billig er den ikke.

Til cykel kan jeg anbefale Autoskadestuens krog med en holder, det fungerer bare. Desværre er min holder ikke særlig glad for MTB, så der skal jeg have fundet en anden
PeterE
PeterE Jul 5 '16

ElPeter, hvormeget koster den da? Og kan man skaffe tilbehør til den? Jeg vil ikke have cykler bagpå. 

Forummets indlæg er redigeret af PeterE Jul 5 '16
ElPeter
ElPeter Jul 5 '16
Jeg mener jeg gav 4945,- for den, altså bare de to tværstænger. Jeg har ikke noget tilbehør til den så er ikke rigtig klar over hvad den er kompatibel med
Johannelund
Johannelund Jul 5 '16
Har Thule til det nye soltag 2015 07 og frem, har lige tjekket soltaget og det kunne åbnet til 75% comfortposition, men jeg tror det er irrelevant, pga vindstøj,
PeterE
PeterE Jul 6 '16

Perfekt, tak folkens - jeg tager ud til Safehagen og køber denne: 

http:///...-mdr-15-med-fixpoint

eller måske denne: 

http:///...juli-15-med-fixpoint

Jeg er ikke helt afklaret, nummer to er klar 'pænest' (men hey, taler om tagbøjler...) - den kommer også bare meget tæt på taget.

PeterE
PeterE Jul 13 '16
HJÆLP! 

Er ved at montere Thule Wingbar og selvfølgelig sidder fixpunkterne i taget skævt og jeg kan ikke skubbe et afstandsstykke på plads. Hvad gør man så?

På første billede kører afstandsstykkket pænt ned over bolten, på den anden stæder den imod taget...måske lidt svært at se.

PeterE
PeterE Jul 13 '16
Nu springer jeg det ene afstabdsstykke over, betyder det mon det store?
KimT
KimT Jul 13 '16

Nu kender jeg ikke lige til montering af tagbøjler på en Tesla.

Men kan du ikke smide et par møtrikker ned over som passer til gevindet, og spænde dem kontra mod hindanden i stedet for afstandsstykket ?

Forummets indlæg er redigeret af KimT Jul 13 '16
PeterE
PeterE Jul 13 '16
God ide Kim, det gør jeg måske senere. Til en start satte jeg dem på og sprang det ene afstandstykke over og spændte den nogenlunde som de andre. Lidt noget rod men på kom de og de virker meget solidt. Så må jeg overleve hvor grimt det er :)

PEL
PEL Jul 13 '16

Hej PeterE

Du er ikke alene - er på vej ind efter bøjler om en times tid og ville lige checke taget på min 70D - samme problem - i venstre bagerste side er der formodentlig ingen plads til afstandsstykke.

Det retter Tesla nok ikke så jeg forventer at løse problemet ved at file lidt af afstandsstykket...

Mvh Poul Erik

ABCCC
ABCCC Jul 13 '16
En af mine sad også skævt, men det rettede Tesla - de sidder med en møtrik oppe over loftsbeklædningen.
PEL
PEL Jul 13 '16
@ABCCC takker for info om mulighed for justering , troede den svejset som på andre biler jeg har set.
Problem i første omgang løst med et par stryg af en grovfil, justering ved eftersyn senere.
Mvh Poul Erik
PeterE
PeterE Jul 16 '16
Så er vi klar :)

Thor
Thor Jul 16 '16

Lækker cykel! :) Er det cykelferie, eller skal du deltage i et cykel løb?

PeterE
PeterE Jul 16 '16
Tak :) Det er en sommerhus tur,  og vel bare svært at lade cyklen blive hjemme...
Forummets indlæg er redigeret af PeterE Jul 16 '16
Seppe
Seppe Jul 17 '16

Ligeledes sommerhus klar - med trunk og frunk læsset til bristepunktet, 2 vokse, 2 børn og en baby - det er altså en rummelig bil :-)

Padde298
Padde298 Sep 8 '16

Nogen som kan spotte en lille ekstra ting..?

Padde298
Padde298 Sep 8 '16

Her med stativ for cykel. Kan også monteres med Thule stativ...

HUSK at registrere bilen med træk, men med 0 Kg i træk evne!!! God tur med cyklen!

Selvom at man KAN trække en trailer med denne konstruktion, så MÅ man altså (endnu) ikke...

Forummets indlæg er redigeret af Padde298 Sep 8 '16
Padde298
Padde298 Sep 8 '16

New meets old... :-)

Oscarsson
Oscarsson Feb 4 '17

Så er cyklen skiftet med ski. Nu bliver det Alperne!

Forummets indlæg er redigeret af Oscarsson Feb 4 '17
Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 »
Dette emne er sticky