Loading...
dk

Byggetræf: Tråd for selv-byg ladere | Tesla Forum

KS
KS Feb 28 '15

Søger en der vil stå for delen med selv-byg ladere.

Jeg har kontaktperson hos Mainpine i Holland, og deler gerne kontakten og listen over stumper der skal bestilles hjem, men det bør være en med forstand på EL, der står for tråden officielt.

Foreslår der arrangeres fælles indkøb.

Claus8930
Claus8930 Feb 28 '15

Her desværre ikke forstand på el. :(

Men vil gerne være med på materialer til en lader.

Singh
Singh Feb 28 '15

Er også med på at få købt og bygget lader, men forstand på EL kan man ikke påstå. 

Comeback
Comeback Feb 28 '15

Det samme her, jeg er også med på at bygge en lader :) 

Singh
Singh Mar 6 '15

Ingen elektrikere?

PeterJ
PeterJ Mar 6 '15

En hjemmebygget lader er ret enkel, når ellers man overholder et hav af regler som f.eks. tavledirektivet og stærkstrømsbekendtgørelsens afsnit 6 samt vejledninger fra elrådet og iøvrigt er autorisret og har audit på sit el-værkstøj og overholder SKS kvalitetsstyringssystemet og så ellers kan teste installationen med relevant testudstyr efter opsætningen. En el-måler skal så opfylde SKAT's målerkriterier - typisk CE mærkningkravene.

Så, når nu du har brugt de første 6-900.000 kr på bilen, så brug nogle få tusinde på den fagligt rigtige opsætning af en færdig boks - og sov derefter roligt om natten.

PS. Jeg har selv bygget mine ladere - og selv disse er måske ikke helt korrekte.

Genild
Genild Mar 6 '15
Men du har jo trods alt ikke hængt på gadehjørner og slået gamle damer ned i den til du har nusset med ladebboksene, så der er da meget positivt ved den slags.
PeterJ
PeterJ Mar 6 '15

Som pigen, der møder den flotte fyr: Don't do it --- but if you do, be careful !

KS
KS Mar 11 '15

Nogen der vil stå for indkøb ?

Jeg har listen, og vil gerne sørge for at der er en ladeboks til inspiration, men skal nok selv lave en masse med lydisolering, så skal der bygges, skal der være en der står for indkøb m.v.

Hookmaker har type 2 kabel

Der skal bruges:

Ladecontroller (Mainpine)

Relæ (Contactor)

Diverse klemmer - Jordinstallation

Evt måler

Installationsledninger + tynd ledning til type 2 stik

Kabel fra lader til 32a stik + stik

Type 2 stik

Modstand passende str.

Boks til montering med DIN skinne

Muffer

Diagram

Tålmodighed og perfektion

Værktøj:

Skævbidder

Diverse skruetrækkere

Loddekolbe

Terminal tang i passende størrelse

FrederikC
FrederikC Jun 8 '15

hvor køber man "Tålmodighed og perfektion" henne? ;)

juul
juul Jun 8 '15

@FrederikC

I Tyskland...