Loading...
dk

Pudeopladning? | Tesla Forum

Bluecoffee
Bluecoffee Feb 28 '15

En ide til fri afbenyttelse, som kan gøre nogen til millionær eller fallent:

Et stort problem ved vinteren (mht. Tesla) er kolde batterier, i hvert fald for dem, der ikke har nogen opvarmet garage. Det har jeg ikke, så jeg oplever et stort ekstraforbrug af strøm de første kilometer om morgenen, når jeg kører hjemmefra. Men nu har jeg fået den ide, at jeg kan parkere på en "pude" bestående af fire-fem Rockwool-bats, så fliserne blive knapt så varme om natten under opladningen, og så batterierne ikke er helt så kolde ved start. Bats'ene er 120 mm høje, og jeg har lagt en træplade under. Hvis bilen sættes til high eller very high, kan man køre henover puden og derefter sænke den ned på den.

Nu vil jeg høre jer, der har forstand på batterier og Tesla-teknologi, om arrangementet kan skade bil eller batteri? Jeg tænker selvfølgelig først og fremmest på, om man risikerer, at batteriet blive for varmt under opladning? Umiddelbart ville jeg jo tro, at elektronikken forhindrer det, men jeg håber, eksperter herinde kan give en mere kvalificeret vurdering. Hvis det skal sættes i produktion, skal der nok arbejdes lidt med designet. Fruen var i hvert fald meget lidt begejstret ved udsigten til at have en stak Rockwool-bats liggende i carporten. Men måske de kan pakkes pænt ind i et Teslatæppe eller et neutralt stykke gråt filt...

Hvad synes I?

Kiefer
Kiefer Feb 28 '15

Er det ikke bare at anskaffe en sådan:

http://www.alibaba.com/...rage_1720144005.html

Og så en varmeblæser til om natten så der ikke bliver koldt derinde, eller alternativt lægge gulvvarme i carporten :-)

/Martin

Bluecoffee
Bluecoffee Mar 1 '15

@Kiefer: +1!

Mwn
Mwn Mar 1 '15
Måske det der forvarmning en halv time før man kører kunne bruges. ;)
Niels
Niels Mar 31 '15

syntes det lyder som en god ide og design skal der naturligvis gøres noget ved, som du selv er inde på en et tæppe eller ligne (kunsstof)

jeg holder dog i lukket isoleret garage(bygget til tesla'en af samme grund) og har derfor ikke selv samme udfordring