Loading...
dk

Ridser i fælg | Tesla Forum

Kimbang
Kimbang Mar 3 '15

Desværre har jeg lavet nogle kæmpe hakker i mine dejlige 21" fælge. Er der nogen der kan anbefale et godt sted hvor de kan repareres - har hørt at det kan lade sig gøre. Bor i KBH.

Tak

 

JL
JL Mar 3 '15
Jeg har lige afleveret et sæt BBS fælge hos Fælgsmeden i Ringsted. Hvis det kun er kanten der er ødelagt koster det 1.500+moms for 4 stk - reparation+maling. De skal leveres uden dæk. Hvis ikke du gør det, koster det 400 for at få fire dæk af og 400 for at få dem på igen. Hvis hele fælgen (og alle fire) skal repareres og vådlakeres koster det 6.500+moms - lidt mindre hvis de skal pulverlakeres. <br />
<br />
Der er forøvrigt to fælgsmede i Ringsted - far og søn. Jeg var hos sønnen: danskfaelgteknik.dk

VIGTIGT: Jeg har ikke set resultat endnu, men har hørt meget godt om dem.
Forummets indlæg er redigeret af JL Mar 3 '15
Jesperbang
Jesperbang Mar 3 '15
Jeg kan varmt anbefale fælgsmeden i Ringsted, jeg fik rettet 2 fælge, og svejset 1 fælg samt poleret alle 4 fælge som er 22" og sidder på en ml55. Det er et fint arb de laver, og vil til hver en tid bruge dem igen hvis det bliver nødvendig. Tror jeg gav ca 1200 for arbejdet ;)
Kimbang
Kimbang Mar 3 '15

tak for tips - jeg undersøger nærmere.

KS
KS Mar 3 '15

Jacob - kan få dem pulverlakeret for ca 2.500 (også i Ringsted)

JL
JL Mar 4 '15
@Ken: Super, nu ser jeg lige hvordan resultatet bliver - hvis det ikke bliver pænt (det tror jeg nu det gør) så vil jeg gerne høre mere :-)
priess
priess Aug 22 '15
Jeg står og overvejer at få repareret mine 21" turbine fælge, som desværre har fået flere skrammer helt ude i kanten. Er der nogen som kan vise billeder af resultatet af reparation - er lidt nervøs for om de får samme glans og udseende. Er det en fuld lakering, selv efter mindre reparationer?
KimT
KimT Aug 23 '15

Kan du ikke dække kanten en gang for alle med et kantbånd - ala https://www.alloygator.com/

priess
priess Aug 23 '15
Citat fra MatthiasHR Havde fået ridser på 1/3 af fælgkanten.
Rep af kant inkl farve og klarlak - 300 kr
Det er kun kanten der blev lavet.

 Tak Mattias, kan du henvise til det værksted du brugte?

@KimT: Jeg har kigget på dem, men synes ikke det er særlig pænt. Det er også sådan lidt som at køre med støttehjul på cyklen ;-)

Junior
Junior Aug 23 '15

Alloygator skulle være et helvede at sætte på desværre :-(

Mine fælge trænger også til en omgang pleje til vinter! Men har fået et meget fint tilbud fra Fælgsmeden :-) For at fixe alle 4, da de er ramt alle sammen.

 

priess
priess Aug 23 '15
MattiasHR: Tak, dem har jeg hørt om før. larsendk: Av, ja - ligner meget mine, som dog er sølv. For sa...n det gjorde ondt første gang jeg tog kantstenen!
Kiefer
Kiefer Aug 23 '15

Larsendk: sådan ser mine fælge også ud. Når jeg ikke gider se på det mere vl jeg gøre noget ved det. Læs når det er blevet FOR slemt ;-)

Men jeg ved bare, at jeg, når jeg har fået dem fixet, igen inden for kort tid vil have ridser i dem igen...

/Martin

Klaus_
Klaus_ Aug 23 '15

Hvis man kan få reppet en fælgkant så den bliver stort set så god som ny, for 300 kr, så gider jeg ikke døje med rimblades / alloygator osv. Så tager jeg hellere chancen, kører forsigtigt som altid, og får så fælgene reppet om nogle år hvis de har akkumuleret nok ridser til den tid.