Loading...
dk

VisibleTesla desktop applikation til Tesla Model S | Tesla Forum

Admin44 Administrator
Admin44 Dec 18 '13

Med VisibleTesla kan du se, overvåge og styre din Tesla Model S på samme måde som den officielle Tesla iPhone og Android app gør. Denne app er dog ikke offiielt understøttet, men den er godt nok cool.

Klik på linket og scroll ned i bunden og hent den nyeste ZIP fil. Pak den ud på dit skrivebord og vær sikker på du har den nyeste Java installeret. Det kan du se på http://java.com 

https://www.dropbox.com/sh/y1tj7fx9i72beo6/6lvCXtGbBR/VisibleTesla

Admin44 Administrator
Admin44 Dec 25 '13

Er der slet ikke nogle eksisterende Tesla ejere der kan fortælle lidt om denne App? Jeg får selv min bil d. 30 december, så skal jeg da nok skrive lidt.

kajakaj
kajakaj Dec 25 '13

Jeg har installeret og kigget på den, men så længe man ikke har bilen, kan den tilsyneladende ikke udforskes. Kunne ellers være dejligt at lege lidt med programmet på forhånd.

Kiefer
Kiefer Dec 25 '13

Hej.

Jeg har bestemt også kigget på den, men er i samme situation som kajakaj, får først bilen til April...

Jeg synes det ser ud til at den komplimenterer Teslams applikationen rigtig godt. Har haft kigget på REST API til Tesla sammen med min svoger der er softwareudvikler da vi snakkede om at lave noget tilsvarende, men det har vi droppet igen, det hele er jo mere eller mindre lavet i VisibleTesla.

/Martin

Jgilberg
Jgilberg Dec 26 '13

Jeg bruger den og den fungerer fint! Jeg bruger for det meste appen, men VisibleTesla har en fed funksjon, og det er tidsstyring på det meste :-)

Bluecoffee
Bluecoffee Dec 26 '13

Nu spørger jeg dumt, men har man nogen sikkerhed for, at en tredjepart ikke kan kigge med, hvis man bruger programmet? Jeg har netop nærlæst manualen til bilen, og det fremgår ret klart, at Tesla kan og vil overvåge alt, hvad der foregår med bilen. Alt bliver monitoreret, blandt andet brugt til forskning og tilknyttede selskaber, og hvis politiet skulle bede om en udskrift, får de også den. Orwell go home.

Jeg har forsøgt at downloade programmet, men det så nærmest ud til, at det havde tænkt sig at køre i det uendelige, så jeg afbrød projektet. Er det udtryk for unødig paranoia?

Bjarni
Bjarni Dec 26 '13

Programmet er ganske fint og gratis. Man kan et par ekstra ting i det i forhold til app'en. Men ikke noget helt vildt man ikke kan leve uden. Det er også lidt nørdet da det sikkert er lavet af nørder. Men da det er gratis skal man bestemt ikke brokke sig.

Mht. sikkerhed så risikerer man selvfølgelig at nogen kigger med. Jeg tror dog en-eller-anden amerikaner der har lavet programmet hurtigt kommer til at kede sig med at se hvor nogen danske biler kører rundt. Og tvivler stærkt på han gør det selvom han teoretisk set godt kunne bruge det til at hacke sig ind på ens konto.

At NSA kan følge med i hvor vi kører rundt og hvilke fingeraftryk vi har på vores iPhones er vel bare sådan verden kommer til at blive. Nok ikke så meget at gøre ved det uanset om man installerer det her program eller ej.

Kiefer
Kiefer Dec 27 '13

Programmet bruger samme nogenlunde samme API som APP'en. Så har du paranoia over at bruge programmet, vil du nok have samme paranoia ved at bruge en APP til bien.

Rent kommunikationsmssigt gør den ikke noget din APP ikke gør.

Har man paranoia over muligheden for at ens kørsel bliver overvåget, er en Tesla S bestemt ikke bilen man skal købe ;-)

/Martin

KS
KS Dec 31 '13

Jeg bruger den også, og har brugt den i lang tid.

Især scheduleren bruger jeg - til at tænde og slukke for varmen i bilen, så den altid er varm når jeg kommer ud i den om morgenen og man slipper for at skulle bruge isskraberen. Bruger også TeslaMS til opsamling af data, så jeg altid ved hvor bilen har været, og hvor meget strøm den har slugt

TeslaMS har kørt næsten uafbrudt siden jeg fik bilen i september. Er efterhånden oppe på 2,1 millioner records i databasen som nu fylder godt 4 gb på min lille maskine..

Begge apps er super og jeg har ingen problemer med sikkerheden. Den gør jo bare det samme som apps til smartphones.

Admin44 Administrator
Admin44 Jan 1 '14

Hej Ken

Når man bruger scheduler i VisibleTesla og laver en HVAC On commando hver morgen eksempelvis, skal applikationen køre uafbrudt på computeren for at sende eller er det et enkelt SAVE og så kører det fremover?

Admin44 Administrator
Admin44 Jan 1 '14
Citat fra Peter_Smedegaard

Hej Ken

Når man bruger scheduler i VisibleTesla og laver en HVAC On commando hver morgen eksempelvis, skal applikationen køre uafbrudt på computeren for at sende eller er det et enkelt SAVE og så kører det fremover?

Jeg har fundet ud af ved at læse dokumentationen, at Visible Tesla skal køre for at sende kommandoerne.  

dennisogmia
dennisogmia Feb 4 '14

Er det ikke muligt at starte sædevarmen fra VisibleTesla og App??

KS
KS Feb 4 '14
Nej kommandoerne er p.t. Ikke fundet
EVfan
EVfan Mar 16 '15

Hej

Visible Tesla  er nu kommet i en fungerende version, jeg har ikke selv den endnu. Den kan vist "støje" på IOS/Android appen. I kan læse mere om det her.

http:///...39004&viewfull=1

/Jens