Loading...
dk

Min første mod: Rød 3M refleksfolie på mine kalibre | Tesla Forum

JL
JL Mar 11 '15

Så har jeg haft min Tesla i lidt over 14 dage og det er tid til den første mod :-)

Det er en P85, men uden røde kalibre. Jeg har derfor overvejet at male dem røde, men faldt så over en varmebestandig refleksfolie fra 3M og syntes det så meget frækt ud.

Så nu er den ved at få sat det på - flere billeder følger senere og beklager, at jeg ikke kan finde ud af at vende billederne rigtigt (de vender rigtigt i Safari på min iPhone :-)).

Forummets indlæg er redigeret af JL Mar 11 '15
Bjarni
Bjarni Mar 11 '15

Ser da meget vellykket ud. Hvor købte du refleksfolien henne?

Boski
Boski Mar 12 '15

Hej Bjarni! Du skal nok over på den anden side af vejen, (Munkehatten). Tror bare ikke det er refleksfolie men 3M indpakningsfolie.

JL
JL Mar 12 '15

Joooo, det er nu refleksfolie :-) Man kan købe det på nettet, men det er en meget kraftig folie og er vist ikke ret nem at arbejde med, så jeg fik Køge Folie Center til at gøre det. Han lavede også Tesla bogstaverne.

Jeg får taget nogle ordentlige billeder senere med 21" grå turbine og en ren bil (må ikke vaske den, da den blev Opticoatet i weekenden :-)).

Uden blitz:

Med blitz:

Forummets indlæg er redigeret af JL Mar 12 '15
Steen_Bo
Steen_Bo Mar 12 '15

Det må se fedt ud når man kører i mørke :-) Må man spørge hvad det kostede at få sat på. Overvejer nemlig også om mine kalibrer skal være røde. :-)

JL
JL Mar 12 '15

Ja, det tror jeg også det gør, men jeg kan ikke selv se det :-) Skal have konen til at køre en tur, så jeg kan se det udefra. Effekten er super god og han har lavet et rigtig pænt stykke arbejde i Køge. Jeg har ikke fået den endelige regning endnu, men regn med ca. 4.500-5.000. Jeg betalte lidt ekstra for at få lavet Tesla bogstaverne i hvid. Folien findes i en 8-10 forskellige farver.

FrederikC
FrederikC Mar 12 '15

Bare en skam at Tesla bare sætter alm. caliber på igen hvis de skifter dem ifm. service :(

Ser ellers meget originalt ud :)

Forummets indlæg er redigeret af FrederikC Mar 12 '15
JL
JL Mar 13 '15

@FrederikC: Er det normalt at skifte kalibre på Tesla'er? Jeg har aldrig skiftet kalibre på de biler jeg tidligere har haft - kun skiver og klodser. 

Men, hvis det er, så må jeg forbi Køge igen :-) Jeg er super tilfreds med resultatet og glæder mig til at få 21"'erne på. 

Forummets indlæg er redigeret af JL Mar 13 '15
FrederikC
FrederikC Mar 13 '15
@JL de skal nok skiftes på et tidspunkt. Men der går nogle km. Et par 100k vil jeg tro. Ved nærmere eftertanke bliver det nok ikke et problem da man sjældent skifter ydersiden, men kun inder/bagsiden.
JL
JL Mar 13 '15

Så er jeg mere rolig :-) Til den tid har jeg nok "arvet" en eller andens kun lidt brugte P85D :-) 

JL
JL Apr 9 '15
Et lidt bedre billede...
Nyvang
Nyvang Nov 4 '15

Bare lige for at være sikker, hvad gav du for at få lagt folie med hvide bogstaver på ?

JL
JL Nov 5 '15

Mener det var 4.600 for rød refleksfolie og hvide Tesla bogstaver - det er et stykke tid siden nu. Det holder sig stadig utrolig pænt og det er meget nemt at rengøre med en klud. 

CasperB
CasperB Nov 5 '15
@JL: Jeg er nysgerrig, ved du hvad den varmebestandige refleksfolie fra 3M hedder? Måske endda varenummer?
JL
JL Nov 5 '15
Du kan købe det her: http://www.metrorestyling.com/mobile/Category.aspx?id=301575

Bemærk: Det er ikke lavet til kalibre, men til vejskilte og lign. :-). Det er vist rated til 100 grader, men det er åbenbart også nok. Det ser som sagt stadig rigtig pænt ud efter 7-8 mdr.
CasperB
CasperB Nov 5 '15
Tak :)
Thor
Thor Dec 3 '15

@JL

Er du sikker på, at det ikke tåler mere end 100grader? Jeg synes, at have læst at bremserne kan blive op til 1000grader varme.

Hvordan ser de ud i dag?