Loading...
dk

Tjekliste: Når man henter den nye Tesla | Tesla Forum

Hookmaker
Hookmaker Mar 14 '15

...og så har de de 3,2 kgs burger som Ken og Jeg drømmer om at fortære i ét hug!

SQLCPH
SQLCPH Mar 14 '15
Der er fin stemning for et Tesla hideout med 2 kg burgers. Count me in ;-) hvem og hvordan slås på frunk-trommerne?
Junior
Junior Mar 14 '15

Melder mig også, så kan jeg ved samme lejlighed få vasket bilen nede ved iWash :)

KS
KS Mar 14 '15

Der er sæsonstart på Striben på fredag

https://www.facebook.com/events/1423080671317118/

Det er godt nok mørkt kl 21, så ved ikke om i må komme ud og lege?

Junior
Junior Mar 14 '15
Citat fra KenSeitzberg

Der er sæsonstart på Striben på fredag

https://www.facebook.com/events/1423080671317118/

Det er godt nok mørkt kl 21, så ved ikke om i må komme ud og lege?

Havde jeg fået min, så var jeg kommet - men kun for at se T-Hansen gutternes blikke, når man letter fra land uden lyden af en 50" potte bag på en gammel udkneppet Golf.

KS
KS Mar 14 '15

Hehe, regner med at have fået min D'er midt på ugen, og piftet den lidt op inden da. Kamera, fælge og måtter er på plads, og jeg har 2, så du kan godt låne min P85'er..

Junior
Junior Mar 14 '15
Citat fra KenSeitzberg

Hehe, regner med at have fået min D'er midt på ugen, og piftet den lidt op inden da. Kamera, fælge og måtter er på plads, og jeg har 2, så du kan godt låne min P85'er..

Jeg har tilmeldt mig dit ene arrangement, men godt nok i Vejle af den grund, at min levering ikke når at finde sted inden Køge. Skal som det første have det dashcam i, efter at have set din video ude fra krydset Lyngbyvej/Tuborgvej :'( Jeg færdes primært i indre København og kan kun gisne om hvordan det kan gå, når cyklister og fodgængere tror de er udødelige og hævet over alle færdselsregler.

Det skal du ikke sige 2 gange ;-) Hvis du mangler en til at lufte den fredag, så råber du bare højt ;-) så pakker jeg mit fotogrej sammen og kan skyde lidt billeder af bilerne (Er udlært fotograf) Skal nok lade være med at køre dørtræk mod de føromtalte Golf'er ;-)

Forummets indlæg er redigeret af Junior Mar 14 '15
KS
KS Mar 15 '15

Tjekliste tråden er røget lidt up på et sidespor, så jeg har oprettet et træf fredag den 20 marts kl 19.30 - lad os fortsætte derovre, og lade denne omhandle tjekliste.

PerL
PerL Mar 18 '15

Er lige kommet hjem med det røde lyn :-) Hvilken fantastisk skub 700 Hk i røven kan give. Jeg smiler stadigvæk. Lidt malurt i bægeret: Morten fra Tesla i Århus ringede igår angående en mindre lakskade (ridse) under transporten. Han tilbød at beholde bilen nogle dage for at udbedre dette, men jeg foretrak at få bilen nu. Så må vi ordne det senere. Efter hjemkomst kunne jeg inspicere lakken i solskin og fandt yderligere et par (overfladiske) ridser. Så det..... Nå.. så ville jeg lige sætte bilen til opladning hjemme i garagen. Det fungerer bare ikke!!!! Bilen melder fejl i ladekablet. Lyser grønt et par sekunder og derefter rødt. Har af- og påmonteret kablet en million gange uden resultat. STRESSS!! Nogen der kender til dette problem?? Kører forbi Tesla i morgen med kablet. Vedlægger et lille billede fra en super gennemgang af Morten

gw
gw Mar 18 '15
Hvad hvis du propper i 220v
SimonHN
SimonHN Mar 18 '15
Pelu. Du kan sikkert se i manualen hvad der er galt.

Havde et stik hjemme hvor den blinket rødt 4 gange. Så er det fordi stikket mangler jord.
Kiefer
Kiefer Mar 18 '15

pelu: Helt normal fejl når der er problem med jordforbindelsen. En god idé at have på sin tjekliste er at teste ladekabel når man kører fra Tesla, så ved man om det da i hvert fald virker, jeg vil tro at i 99% af de tilfælde hvor der er et problem er det hjemmeinstallationen den er gal med. Bor du i den nordlige del af Århus er du velkommen til at kigge forbi og evt, låne mit kabel hvis du vil have testet om det er det der er problemet.

/Martin

kajakaj
kajakaj Mar 18 '15

@Pelu: I vedhæftede skema kan du se hvad diodelysene betyder.

Forummets indlæg er redigeret af kajakaj Mar 18 '15
PerL
PerL Mar 18 '15

Tak for jeres input, allesammen. Samme problem ved 220 v. Tjekker kablerne ved Tesla i morgen, ellers må jeg have fat i elektrikeren. ØV!

kajakaj
kajakaj Mar 18 '15

Det er sandsynligvis problemer med jordforbindelse. Har du prøvet en installation på en anden adresse? Du er velkommen Her, hvis du vil checke kabel af på min installation. Det er i Langå. tlf. 51861727

Lasse
Lasse Mar 18 '15

Pelu.

Sjovt du nævner det! - Efter hjemkomst kunne jeg også inspicere lakken i solskin og fandt yderligere / mange (overfladiske) ridser. Jeg kan forstå det, hvis jeg havde kørt bilen gennem en vaskemaskine, men vi snakker en helt NY bil!!…(min er sort, men alligevel) vil lige køre forbi Tesla i morgen på vej hjem, og høre nærmere.

Kan det passe man ikke kan se Youtube (når man holder stille)?

Jeg kan ikke koble på mit hjemme WiFi-netværk via bilen, kan du det?

Men uden sammenligning den bedste bil jeg har haft, første år jeg ikke skal have et sæsonkort til Fårup Sommerland..;)

Forummets indlæg er redigeret af Lasse Mar 18 '15
Kiefer
Kiefer Mar 18 '15

Lasse: Ja, der er hverken understøttelse af video i flash eller HTML5. Du er forøvrigt  sikker på at Tesla i Århus ikke har haft kørt bilen igennem en vaskehal inden udlevering?

/Martin

Lasse
Lasse Mar 18 '15

Kiefer. det vil jeg høre om i morgen. Der er nok ikke så meget at gøre ved det, men alligevel..

SimonHN
SimonHN Mar 19 '15
Jeg er ret sikker på de har kørt den igennem vaskehal. For der sad sådan et vaskebørste hår i mit soltag.

Der er også vaskeridser i min. Men ikke noget jeg har brokket mig over endnu. Tror også bare jeg polere det væk. :)
Gustavsfar
Gustavsfar Mar 19 '15

Det bekræfter bare endnu engang at det er den helt rigtige løsning at få opti-coated bilen på mandag.

Sider: « 1 2 3 4 »