Check for defekte leds i forlygter:
Optagelsen er fra min her til aften. FrederikC var så venlig at fortælle at der var en defekt diode foran - da jeg lå og kørte bagved ham i morges på vej til KBH
Optagelsen er fra min her til aften. FrederikC var så venlig at fortælle at der var en defekt diode foran - da jeg lå og kørte bagved ham i morges på vej til KBH
4.kvt 2015 er nok det år der bliver leveret flest Tesla'er i DK kunne jeg forestille mig, så til de nye ejere der modtager eller lige har modtaget deres skønne Tesla, har jeg valgt nedenfor at dele min egen fejl og mangler liste. man kan med fordel løbe listen igennem, for at se om ens egen bil også lider af de samme fejl/mangler.
1. Lille fold ved instrumentbord ved passagersiden.
2. Gummiliste ved venstrebagdør sidder ikke korrekt
3. Førerdør smækker ikke altid nemt i
4. Venstre bagdørrude skraber engang imellem på cromlisten
5. FM radio dårlig forbindelse
6. Ruder flugter ikke midtersprossen
7. Lille stenslag på taget højreside for.
8. Lakeringen på motorhjelmens venstre for-spids er endt ud i en lille dråbe
9. Panel i venstre side under bagdør sidder løst
10. Bundliste i forruden, venstre side "gaber", har et mindre mellemrum
11. Forkofanger venstre side har en kant ved samlingen
12. Forkofanger højre side stikker lidt ud ifht. forlygten, så den ikke flugtes
13. Begge forlygter har fugt ved regnvejr
Fugt i baglygterne skulle gerne være fixet på de seneste modeller. (god ide at tage billeder af manglerne, så servicecenteret kan få dem tilsendt hurtigst muligt)
4.kvt 2015 er nok det år der bliver leveret flest Tesla'er i DK kunne jeg forestille mig, så til de nye ejere der modtager eller lige har modtaget deres skønne Tesla, har jeg valgt nedenfor at dele min egen fejl og mangler liste. man kan med fordel løbe listen igennem, for at se om ens egen bil også lider af de samme fejl/mangler.
1. Lille fold ved instrumentbord ved passagersiden.
2. Gummiliste ved venstrebagdør sidder ikke korrekt
3. Førerdør smækker ikke altid nemt i
4. Venstre bagdørrude skraber engang imellem på cromlisten
5. FM radio dårlig forbindelse
6. Ruder flugter ikke midtersprossen
7. Lille stenslag på taget højreside for.
8. Lakeringen på motorhjelmens venstre for-spids er endt ud i en lille dråbe
9. Panel i venstre side under bagdør sidder løst
10. Bundliste i forruden, venstre side "gaber", har et mindre mellemrum
11. Forkofanger venstre side har en kant ved samlingen
12. Forkofanger højre side stikker lidt ud ifht. forlygten, så den ikke flugtes
13. Begge forlygter har fugt ved regnvejr
Fugt i baglygterne skulle gerne være fixet på de seneste modeller. (god ide at tage billeder af manglerne, så servicecenteret kan få dem tilsendt hurtigst muligt)
Super! Tak for delingen, vil helt sikkert kigge de ting efter når jeg skal hente min egen.
Er der andre detaljer som andre Tesla ejere har erfaring med, som er en god idé at gennemgå?
Skal man lave et 100% tjek inden man køre fra Tesla? Det lyder til at der er mange små fejl og mangler på nogen biler. Jeg tænker at et tjek af lakken og synlige skader må være nok og så rapportere andet efterfølgende?
Lidt blandede, generelle noter hapset fra rundt omkring teslaforum.dk (inkl. indeværende thread) mm.:
TESLA-TJEK:
- Tjek korrekt VIN-nummer
- manualer (handskerum)
- UMC + 240V charger
- Type 2 charger (hvis bestilt)
- 2 key fobs
- dæk type (afh. af bil/bestilling - for 70RWD m. 19":
Helårsdæk - P245/45R19 GOODYEAR EAGLE RS-A2 (M+S)
Vinterdæk - 245/45R19 - Snow - PIRELLI 240 Sottozero (S2))
- Døre lukker ordentligt, alle dørhåndtag virker
- Tjek om ruder flugter med midtersprossen mellem fordør og bagdør.
- Tjek om kølerhjelm er alignet 100%
- Få vist hvordan man lukker frunk korrekt (2-håndsgreb)
- Seneste firmware installeret?
- Nummerplader er fastgjort
- Charge Port cover åbner hver gang (prøv nogen gange og få dem evt. til at vise 'tricket' hvis den ikke vil åbne)
- Tjek om lakken eller fælge har nogen transportskader eller ridser, "edderkoppespind" fra polering etc. (evt. med LED-lygte)
- Tjek for dug/vand i baglygter
- Vrid bilen rundt i et par langsomme 3 punktsvendinger med fuldt rat udslag og lyt efter klonk eller raslelyde fra ratstammen ude forfra.
- Bilen registreret for tesla-app (bliver gjort af servicemedarbejderen efter udlevering)
Hvad gør man egentlig hvis man skal hente en person og denne ikke udefra kan "aktivere" håndtagene?
Man kan jo ikke åbne dem indefra kan man?
Lidt blandede, generelle noter hapset fra rundt omkring teslaforum.dk (inkl. indeværende thread) mm.:
TESLA-TJEK:
- Tjek korrekt VIN-nummer
- manualer (handskerum)
- UMC + 240V charger
- Type 2 charger (hvis bestilt)
- 2 key fobs
- dæk type (afh. af bil/bestilling - for 70RWD m. 19":
Helårsdæk - P245/45R19 GOODYEAR EAGLE RS-A2 (M+S)
Vinterdæk - 245/45R19 - Snow - PIRELLI 240 Sottozero (S2))
- Døre lukker ordentligt, alle dørhåndtag virker
- Tjek om ruder flugter med midtersprossen mellem fordør og bagdør.
- Tjek om kølerhjelm er alignet 100%
- Få vist hvordan man lukker frunk korrekt (2-håndsgreb)
- Seneste firmware installeret?
- Nummerplader er fastgjort
- Charge Port cover åbner hver gang (prøv nogen gange og få dem evt. til at vise 'tricket' hvis den ikke vil åbne)
- Tjek om lakken eller fælge har nogen transportskader eller ridser, "edderkoppespind" fra polering etc. (evt. med LED-lygte)
- Tjek for dug/vand i baglygter
- Vrid bilen rundt i et par langsomme 3 punktsvendinger med fuldt rat udslag og lyt efter klonk eller raslelyde fra ratstammen ude forfra.
- Bilen registreret for tesla-app (bliver gjort af servicemedarbejderen efter udlevering)
Fin opsamling. Tak for det.
Ved du om defekte LEDs er dækket under garantien eller bliver sidestillet med pærer?
@Hookmaker + @PeterE
Tak fra en newcommer Tessi-owner
same - same but different som man siger :-) bare man kan hjælpe indefra (Det virker mere "gæstfri")
@SC: Har du fået fixet alle de fejl, du lister i indlæg #66 herover?
Hvad er deres reaktion når man påpeger fejl?
Hvad er det lige med Tesla og LED'er? Har set en del TMS hvor der mangler en eller flere LED'er i bremselyset i bagruden. Tror aldrig jeg har set andre nyere biler med defekte LED'er... Måske skulle de skifte leverandør.
@SuneH - det var egentlig bare en tjek-liste som vi selv brugte - vi fandt faktisk ikke selv noget at påtale ved udleveringen (andet end lige lidt problemer med at åbne charge-cover - men det fik vi ordnet (fugt på magneten kan skabe vacuum der kan give lidt problemer med at åbne - som beskrevet tidligere her på forum)).
Så, umiddelbart havde vi ikke noget at udsætte (vi er måske heller ikke så sarte...erh...detaljeorienterede! ;-) -- men, jeg ville da tro at de ville være lydhøre hvis man har spørgsmål/kan påvise mangler - men jeg kunne dog sagtens forestille mig at der var ting som de ikke kunne klare ved udleveringen (e.g. at de måske ville henvise til e.g. Kirstinehøj for at få det vurderet - men, det er bare et gæt...)
Så umiddelbart ikke noget brok herfra :)
(allerhøjest over at bagsmæk og døre skal smækkes lidt mere end man har lyst til/forventer - men, det er nok mest et spørgsmål om tilvænning og/eller lidt justering).
Tror mere at det var NT82 (#63) der kunne påvise konkrete mangler?
@SC: Har du fået fixet alle de fejl, du lister i indlæg #66 herover?
Hvad er deres reaktion når man påpeger fejl?