Loading...
dk

Serviceaftale eller ej, ved 25.000 km om året? | Tesla Forum

Klaus_
Klaus_ Mar 12 '15

Jeg er i vildrede om jeg skal vælge de 4 år / 80.000 km forudbetalt service til 19.000 kr eller ej. 

Mit årlige kørselsbehov forventes at være cirka 25.000 km, måske lidt mere hvis der kommer en euro-roadtrip ind i billedet hver anden år :)

Jeg har læst diverse tråde igennem men synes ikke jeg kan finde entydigt svar på om der er noget "man går glip af" ved at fravælge serviceaftalen?

I det tilfælde man fravælger serviceaftale, skal man så alligevel ind:
a) 1 gang årligt
eller
b) efter hver 20.000 km

Hvis det er for hver 20.000 km uanset hvad, så er det jo et spørgsmål mellem 6.000 kr (eller hvad det nu var?) for at normalt service, eller 4.750 kr hvis forudbetalt for 4 service.

Et muligt tipping point (til serviceaftalens favør) er hvis der virkelig er opbevaring af vinter/sommerfælge hos Tesla og gratis skift 2 gange årligt. Det vil jeg nu gerne undgå at skulle gøre selv :-)   Dog kan jeg ikke se noget herom i den 2013 serviceaftale som kajakaj har uploaded andetsteds her på forum. Er der nogen der kan afkræfte/bekræfte?

FrederikC
FrederikC Mar 12 '15

Opbevaring er ikke del af service aftalen.

Klaus_
Klaus_ Mar 12 '15

Men de skifter 2 gange årligt, som en del af serviceaftalen?  Jeg tænker ikke det er et problem et have 4 dæk med fælge bag i Tesla'en? Så kan man jo bare køre derop og få skiftet.

Gustavsfar
Gustavsfar Mar 12 '15

Nej man skal ikke ind til service for at opretholde garantien på de 4 år/80.000 km så det er vel op til temperament og antal forventede kørte kilometer at afgøre om det er pengene værd eller ej. Jeg har fravalgt det da jeg synes at det er mange penge at give med tanke på hvor få ting der gennemgås/tjekkes på et sådant serviceeftersyn. Forventer først at køre til serviceeftersyn efter 2-3 år.

Klaus_
Klaus_ Mar 12 '15

De ringede lige til mig, så kunne jeg få spurgt - og skift mellem vinter/sommerdæk er ikke inkluderet i serviceaftalen, koster en 600-1000 kr pr gang.