Loading...
dk

Rimblades | Tesla Forum

MrCoffee
MrCoffee Mar 14 '15

Heisan alle I dejlige elektriske smølfer. For at passe på min investering af dyre Teslafælge har jeg lige monteret Rimblades, sorte, Det giver en lille ekstra kant, som jeg ikke synes gør noget rent visuelt. Jeg ved at konen (for jeg gør det selvfølgelig aldrig) kommer til at kysse en kantsten en dag, så burde den tage skrammerne. Det var mega nem at montere. 4 hjul vel en times tid.

Klaus_
Klaus_ Mar 14 '15

Hvor køber man sådan et sæt?

Bjarni
Bjarni Mar 14 '15

http://www.rimblades.com

Jeg har også lige bestilt en pakke. Så kan det bliver monteret inden sommerfælgene skal på.

NeWT
NeWT Sep 2 '15

Er de bedre end wheel bands ?

MrCoffee
MrCoffee Sep 2 '15
Det ved jeg ikke, indtil videre funker mine fint
NeWT
NeWT Sep 2 '15

Er der lang leveringstid?

Clubman
Clubman Sep 2 '15

Jeg købte på www.amazon.de - gik mega hurtigt og billigere i fragt end fra England. Ser ok ud og beskytter nok lidt (bilder jeg mig ind). Har til dels monteret fordi jeg desværre allerede havde lavet en ret stor skramme på en fælg - og den dækkes lige akkurat af de monterede rimblades. 

Klaus_
Klaus_ Sep 2 '15

@NewT, jeg har et sæt rimblades i sort du må købe, hvis du er interesseret. Rep. af ridset fælg koster cirka 300 kr, og et produkt som rimblades kan åbenbart godt kræve lidt knofedt at få af fælgen igen. Det synes jeg ikke jeg vil risikere at døje med, så jeg har valgt at "tage chancen" og forhåbentlig ikke få ridser :-)

Forummets indlæg er redigeret af Klaus_ Sep 2 '15
griffel
griffel Sep 2 '15
Undskyld mit dumme spørgsmål, men hvad er forskellen på wheel bands og rimblades...? På billeder kan jeg ikke rigtig finde nogen
Genild
Genild Sep 3 '15

Griffel - officielt findes der ikke dumme spørgsmål.

Jeg er nu nok ikke den bedste til at råde dig på dette felt, jeg prøvede at søge på nettet under Rimming og blev pludseligt voldsomt klogere, men fandt nu ikke lige forskellen på dette og wheel bands.

FrederikC
FrederikC Sep 3 '15

Så vidt jeg ved er forskellen måden de sidder fast... men jeg kan ikke huske præcis...

Klaus_
Klaus_ Sep 3 '15

Citat fra Genild

Rimming og blev pludseligt voldsomt klogere, men fandt nu ikke lige forskellen på dette og wheel bands.

Jooo deeeet.... der lærte jeg også noget nyt!

@griffel, i sidste ende er de formentlig lige gode de to produkter. Det kan være der er forskellige måder at fastgøre dem på, fordi begge løsninger formentlig har patenteret hver deres metode.

KimT
KimT Sep 3 '15

For mig ser det ud som om rimblades "krænges" rundt om kanten på fælgen (og den købes i den farve man ønsker), og wheel bands bare klæbes på fælgen i en neutral farve, og man så efterfølgende montere den farve man ønsker i form af en farvet "tråd"

MS
MS Sep 3 '15

@KimT. Det er helt korrekt, som du skriver. Jeg har selv prøvet Wheel bands. De er meget nemme at montere og giver en fin beskyttelse af fælgen. Fælgen får naturligvis en kant hele vejen rundt og man kan diskutere om det ser pænt ud eller ej. Eneste andet minus er, at det er forbandet svært at få limen af fælgen, hvis man afmonterer dem. Det kræver stor tålmodighed.

griffel
griffel Sep 3 '15
Tak for svarene

@Genild: Jeg håber klokken var over 22, da du ihærdigt forsøgte at hjælpe mig ;-)
Genild
Genild Sep 3 '15

Vi gamle spejdere skyr jo ingen midler i vores energiske og uselviske forsøg på at hjælpe folk i nød :-) 

Paelt
Paelt Sep 3 '15
Jeg bruger alloygator, og de var også nemme at montere selv. Www.gatorshop.dk
NeWT
NeWT Sep 4 '15

Kan man købe wheel bands i DK (for hurtigere levering) ?

MS
MS Sep 4 '15

@NeWT. Det tror jeg ikke man kan. Jeg købte for ca. 1 år siden og det eneste sted jeg kunne finde var EVannex. Prisen var 109 USD - med fragt og fortoldning blev prisen ca. det dobbelte. Leveringstiden var ca. 5 uger med billigste fragt som jeg husker det.

Hank
Hank Sep 4 '15

@NeWT. AlloyGator kan købes hos Brdr. Lambertsen i Solrød Strand, og de kan monteres og afmonteres uden besvær.

Mvh Henrik