Loading...
dk

Jeg bliver kaldt morfar pga. Tesla | Tesla Forum

Junior
Junior Mar 14 '15

Godaften

I takt med at leveringstiden på min P85D er ved at ebbe ud, så får jeg naturligvis fortalt flere og flere venner, bekendte, familiemedlemmer, kunde and you name it omkring min kommende bil, man er vel både begejstret og fuld af spænding c¨,)

Men nu har jeg hørt flere og flere spørge ind til, om jeg allerede er blevet morfar gammel, siden jeg er på vej væk fra en sportsvogn og i stedet har kastet mig over en "morfar slæde", som flere så fint har kaldt den..... Det får mig til at tænke på, hvor I selv har lagt øre til, af sjove/vittige og måske ligefrem dumsmarte bemærkninger, når I har fortalt nogen omkring jeres bil?

Kiefer
Kiefer Mar 14 '15

Larsendk: Første spøgsmål jeg altdig oplever, og den er sikker hver gang: "hvor langt kan du køre" og derefter: "hvad har den kostet", med hensyn til det sidste, ja jeg er i Jylland :-)

Jeg har endnu ikke hørt nogen i min omgangskreds omtale bilen som en morfarbil, men det er måske også fordi jeg kom fra en Mercedes S-klasse, det er en rigtig morfarbil. Hvilket jeg blev bekræftet i da jeg var til præsentationen af den nye S-klasse sidste år. Det var en rigtig morfarsamling...

De fleste jeg møder er ikke i tvivl om det er en blanding af en familiebil og en racerbil. Familiebil når man har fyldt bilen helt op med unger fra børnehaven, der er jo fint plads til 6 styk, og hver og en af dem skriger af grin ved bare en lille acceleration i en S85 :-)

/Martin

Junior
Junior Mar 14 '15
Citat fra Kiefer

Larsendk: Første spøgsmål jeg altdig oplever, og den er sikker hver gang: "hvor langt kan du køre" og derefter: "hvad har den kostet", med hensyn til det sidste, ja jeg er i Jylland :-)

Jeg har endnu ikke hørt nogen i min omgangskreds omtale bilen som en morfarbil, men det er måske også fordi jeg kom fra en Mercedes S-klasse, det er en rigtig morfarbil. Hvilket jeg blev bekræftet i da jeg var til præsentationen af den nye S-klasse sidste år. Det var en rigtig morfarsamling...

De fleste jeg møder er ikke i tvivl om det er en blanding af en familiebil og en racerbil. Familiebil når man har fyldt bilen helt op med unger fra børnehaven, der er jo fint plads til 6 styk, og hver og en af dem skriger af grin ved bare en lille acceleration i en S85 :-)

/Martin

"Hvad koster den?" er også en sætning man hører ofte på Sjælland :-) Jeg ved sgu i grunden ikke, om det er københavnerne eller jyderne, som ser mest positivt på at man har en forholdsvis dyr bil men janteloven lever skam i bedste velgående herovre kan jeg hilse og sige, at dømme ud fra mine egne erfaringer fra disse individer, hvis eneste formål, er at kritisere alle dem, som har opnået mere end de har.

De fleste Mercedes modeller signalerer også morfar, med undtagelse af et par få. Men målgruppen er formentlig heller ikke teenagere og folk i 20erne :-)

Hookmaker
Hookmaker Mar 14 '15
Det der egentlig glæder mig allermest, er at ALLE unge tager hatten af for bilen. Lige fra mindre skolebørn til de ældste gymnasieelever, så lyder det: "F...., se der, det er en Tesla!". Men det er jo også deres fremtid, så de ved hvad det handler om. Respekt !
Junior
Junior Mar 14 '15
Citat fra Hookmaker Det der egentlig glæder mig allermest, er at ALLE unge tager hatten af for bilen. Lige fra mindre skolebørn til de ældste gymnasieelever, så lyder det: "F...., se der, det er en Tesla!". Men det er jo også deres fremtid, så de ved hvad det handler om. Respekt !

Det kender jeg allerede godt med min nuværende, hvor det netop er ungdommen, som udbryder lign. kommentarer og peger, skriger og knipser løs med mobilen. Så det vil kun glæde mig, at ungdommen også ser sådan på en Tesla :-) Og ja, der er ingen tvivl om, at det bare er fremtiden.

Genild
Genild Mar 14 '15

Forrige torsdag var jeg inde i Odense centrum et par gange grundet gæster på jobbet - og underligt nok blev jeg ikke færre end tre gange direkte antastet af folk, der ville vide om jeg ikke bare var en skide lykkelig mand?

Jo, kunne jeg så svare - lidt tøvende. Jo, for det måtte simpelthen være den yderste lykke sådan at køre rundt i en Tesla. Det var da den fedeste bil. Jeg undrede mig især over en dame midt i tresserne, der virkede lige så begejstret - så der er altså også score muligheder senere i livet :-)

På jobbet hører jeg mest:

Hvor gemmer man forlængerledningen?

Føles det ikke lidt underligt sådan at trille rundt i en forvokset Ellert?

Hvornår skal vi bygge et generatoranlæg ud i frunken?

Så lige der gror træerne ikke lige ind i himlen, ingen spørger mig om prisen og i min naive tro regner jeg ikke med, at det er fordi de tror den er stjålet, men snarere fordi folk ved at glæden ved en dejlig bil lever langt længere tid, end glæden ved at have købt noget billigt l...

Kiefer
Kiefer Mar 14 '15

Hookmaker: Ja, den havde jeg glemt, du har fuldstændigret, vi kører ofte forbi et skolebus område og hold da op hvor bliver der kigger, peget og snakket, virkelig fedt at ungdommen hr taget bilen så meget til sig. 

Vores 4-årige tror forøvrigt stadig man skal sige: "vil du være venlig og åbne" til bilen før dørlåsene popper ud :-)

Men dem jeg oftest ser kender til bilen er ungerne fra 10 og opefter, de er helt vilde med bilen.

/Martin

SQLCPH
SQLCPH Mar 14 '15
He he. Der er fra alle hylder og især fra arbejdet der i frokostpausen går omkring bilen ;-) men de sjoveste bemærkninger er fra gaden og den anden dag holdt jeg stille på en vej vi kikker efter hus på og imod mig kom et ægtepar cyklende. Manden stirrede blindt imod bilen eller mig og da vi fik øjenkontakt løftede han smilende sin venstre hånd og tommelfinger højt over sig imens han passerede. Ingen ord var nødvendige :-) tak for det
Junior
Junior Mar 14 '15
Citat fra Genild

Hvor gemmer man forlængerledningen?

Mine kollegaer har også joket en del og har sågar købt en 400V kabeltromle til mig :-) Den ene har også fortalt mig, at han nok skal pege fingre ad mig, hvis jeg en dag holder i nødsporet på motorvejen :-)

Genild
Genild Mar 14 '15

Larsen: Lige på det punkt overgår kollegernes jyde-gen deres moppe-gen.

Men nu er det ikke noget nyt at man på jobbet hygger sig med at spørge ind til de Elektrische Geräte hjemme hos os.

Vi har nemlig Erna - en robotstøvsuger, samt ikke mindst Tuffe en ditto plæneguffer, og desværre er begge både blonde og af hunkøn. De er utroligt søde, men for pokker hvor de laver noget dumt ind imellem. 

Inklusiv at sove så uroligt, at man falder ud af sit hus klokken fire om morgenen og lige skal en tur hele vejen rundt om plænen, for skramlende ude foran soveværelsesvinduet at finde ind i sit hus igen. Eller helt at glemme klokken under en ferie, for dernæst at starte støvsugningen klokken tre om natten, og naturligvis starte med at fare direkte ind under sofaen, hvor man er noget nær umulig at fiske ud fra.

Junior
Junior Mar 14 '15
Citat fra Genild

Larsen: Lige på det punkt overgår kollegernes jyde-gen deres moppe-gen.

Men nu er det ikke noget nyt at man på jobbet hygger sig med at spørge ind til de Elektrische Geräte hjemme hos os.

Vi har nemlig Erna - en robotstøvsuger, samt ikke mindst Tuffe en ditto plæneguffer, og desværre er begge både blonde og af hunkøn. De er utroligt søde, men for pokker hvor de laver noget dumt ind imellem. 

Inklusiv at sove så uroligt, at man falder ud af sit hus klokken fire om morgenen og lige skal en tur hele vejen rundt om plænen, for skramlende ude foran soveværelsesvinduet at finde ind i sit hus igen. Eller helt at glemme klokken under en ferie, for dernæst at starte støvsugningen klokken tre om natten, og naturligvis starte med at fare direkte ind under sofaen, hvor man er noget nær umulig at fiske ud fra.

Ja, robot støvsugere kan man ikke gøre sig klog på :-) Har prøvet at betragte dens kørselsmønster, det blev jeg bare bims af at se på. Jeg har også prøvet at fare boligen rundt, da jeg troede jeg havde indbrud, blot for at finde støvsugeren have en vild fest med møblerne.

Genild
Genild Mar 14 '15

Tuffe kører lidt efter karamboleprincippet med indgangsvinkel er lig udgangsvinkel, indtil hun pludselig føler for at vinkle den anden vej eller køre i cirkler fra et af hende defineret midterpunkt. Erna er derimod nu ret nem at gennemskue, hun er hamrende social og tøffer med garanti rundt om futterne på én, hvis man uheldigvis er hjemme samtidigt med at hun støvsuger.

Men de er nu skønne at sidde og betragte. 

Kiefer
Kiefer Mar 14 '15

larsendk: Vi har haft gjort brug af en iRobot, men har ganske simpel opgivet dimsen, så nu er den forvist til at rengøre vores 20" container, der hverken larmer den eller gør ordentlig rent alligevel...

/Martin

Junior
Junior Mar 14 '15
Citat fra Kiefer

larsendk: Vi har haft gjort brug af en iRobot, men har ganske simpel opgivet dimsen, så nu er den forvist til at rengøre vores 20" container, der hverken larmer den eller gør ordentlig rent alligevel...

/Martin

Havde en alm. iRobot, den røg ud, da jeg fraflyttede min gamle adr. Men har købt den nye Roomba 880, som jeg håber gør det væsentlig bedre. Vi får i hvert fald se, er så småt i gang med at flytte ind i den nye bolig og så kommer hun straks på arbejde :)

Forummets indlæg er redigeret af Junior Mar 14 '15
Genild
Genild Mar 14 '15

Kiefer: Men der er da også en masse positivt at sige om dem.

De hopper for eksempel ikke op i møblerne, men bliver pænt nede på gulvet, de elsker simpelhen at støvsuge inde under sengene, de fælder ikke og sidst men ikke mindst, så hopper de heller ikke op og snuser én i kuglerne hver gang man træder ind ad døren.

Kiefer
Kiefer Mar 14 '15

Sorry, det er også en Roomba Pet edition vi har, den er nu altså droppet for en centralstøvsuger. Hellere en der hopper op og snuser i bollerne end en dims der ikke gør som man siger og da slet ikke gør ordentlig rent ;-)

/Martin

Genild
Genild Mar 14 '15

Hæ - jeg tror at det er ret vigtigt, at man med nogen sikkerhedsmargin er 100% sikker på at være alene hjemme, INDEN man lader en centralstøvsuger hoppe op og snuse. Den slags kan med garanti være ufatteligt svær at forklare skulle vedkommende træde ind ad døren i det forkerte øjeblik.

Ikke at jeg ved dette af egen erfaring, vi har jo ikke centralstøvsuger :-)