Loading...
dk

Tesla pressemøde på torsdag ! Opdateringer som kommer til at påvirke hele flåden | Tesla Forum

muller
muller Mar 16 '15
@tintin: tillykke med bilen! Du kommer aldrig rigtig til at sove igen på den samme måde... Det holder aldrig op :D
Hookmaker
Hookmaker Mar 16 '15

@Kiefer, ja - er du ikke SW mand...;-)

tintin
tintin Mar 16 '15

Tak Muller. Hjælper det at sove i bilen?

Et lille dumt spørgsmål, men jeg er jo nybegynder. Hvordan foregår det når man får en opdatering. Får man en mail eller fortæller bilen det selv?

MrCoffee
MrCoffee Mar 16 '15
Hejsa, det fortæller bilen, du får også en meddelelse via app.
tintin
tintin Mar 16 '15

Tak MrCoffee. Går ud fra at man så selv kan bestemme hvornår man vil starte download?

Lige et par billeder fra afhentningen

Nommensen
Nommensen Mar 16 '15
Du kan se et lille gult vækkeur øverst på skærmen - tillykke med den lækre bil. Du kan selv bestemme hvornår den skal starte opdateringen - du vil ikke kunne bruge bilen i ca 1 1/2 time når den er startet med at opdatere.
Forummets indlæg er redigeret af Nommensen Mar 16 '15
tintin
tintin Mar 17 '15

Tak for svarene og roserne for interiøret. De sagde faktisk på Kirstinehøj at de ikke havde set den kombination før men de syntes den var "cool"

krogsgaard
krogsgaard Mar 17 '15

https://www.youtube.com/watch?v=i-kBLtxsn9k

Tesla Bjørn har lavet en lille video hvor han ser på de forskellige forslag til hvad opdateringen kan være.

Kiefer
Kiefer Mar 17 '15

Krogsgaard: "lille" video... Manden sidder og snakker i over 21 minutter ;-)

/Martin

krogsgaard
krogsgaard Mar 17 '15

haha ja "lille" skulle der nok stå

DeaconWP
DeaconWP Mar 17 '15

Er Bjørn i gang med at udvande sig selv?

krabbe
krabbe Mar 17 '15

jeg skal ærligt sige... jeg æder ALT hvad der bliver serveret at info - test - Bjørns Road trips, osv. i ventetiden !

tror sågar at jeg har været samtlige Tesla "film" der er værd at se på Youtube igennem en 2-3 gange. :(

desperationen er efterhånden stor ! (og det blev sjovt nok ikke bedrer af, at jeg i går fik en prøvetur i en P85D)  

EVfan
EVfan Mar 17 '15

@krabbe.. velkommen i klubben

/Jens

Kiefer
Kiefer Mar 17 '15

DeaconWP: Det sjoveste er næsten, at han bruger 1,5-2 minutter på at forklare hvorfor han må lave hele filmen en gang til :-)

/Martin

Kiefer
Kiefer Mar 17 '15

Elon Musk på Twitter: "Battery pack swap is active between SF and LA and seems to be working well. Supercharging is the future, though, for non-commercial traffic."

Men han svarer så også hurtigt sig selv igen: "But that's not what I mean by addressing range anxiety"

Så er den da ude af billedet...

/Martin

Lau
Lau Mar 17 '15
Her er et ganske interessant bud!

http://www.barrons.com/articles/BL-SWB-37257
Maho
Maho Mar 17 '15
Han indkalder vel ikke til pressemøde for en navi upgrade..... Og han har aldrig lagt en teaser ud uden fyldbyrdet orgasme (Tænk bare på D and something else) så mine forventninger er høje, jeg vurderer at en VÆSENTLIG nedsættelse af SuC ladehastighed er det mest plausible forslag.... Det kan (sandsynligvis) gøres med en SW opdatering og vil definitivt bringe elbilen (som i Tesla) op på et niveau på alle parametre hvor alle forbrændningsbiler må svede tungt:-) tænk hvis vi efter torsdag lader til 80% på 12-15 min..... Så det sygt!!!
muller
muller Mar 17 '15

@Mw: Engang imellem er der jo nogen der ændrer spillereglerne i fysikkens verden... Så det er jo slet ikke utænkeligt. Men det er nok første gang det bliver annonceret i et tweet.

https://www.youtube.com/watch?v=mtmLBmpyROU, hvis man lige har brug for en refresher mens vi venter på torsdag :-)

Hookmaker
Hookmaker Mar 17 '15

@Enig Maho, de patenter der henvises til (og som dog ikke behøver at have noget som helst med torsdagens nyhed at gøre) viser, at Tesla arbejder med ladestyrken og lademulighederne.

Der skal ikke ændringer til i fysikkens love, man ved allerede hvad man kan med batterier, men mit skud er, at Tesla hele tiden har været extremt forsigtige med deres SuC ladeteknologi pga. liability og muligheden for kæmpetab ved for mange udskiftninger og at de nu er klar til at tage et skridt uden at de går ud over kanten. De vil efter min overbevisning reducere SuC ladetiden med >50%, og DET bliver sgu lidt af en bombe.

Herudover kan der helt sikkert sagtens optimeres på motorens ydeevne og profil pr. watt, men jeg tvivler meget på at dette kan optimeres mere end 20%, men det er vel også ca. en 80-100 km.  

Begge dele kan snildt fixes via OTA og gælder dermed hele flåden.

Forummets indlæg er redigeret af Hookmaker Mar 17 '15
KS
KS Mar 18 '15

Nu ved jeg da hvad det er:!

Opdateret UI på skærmene - hvor der ingen steder vises resterende kapacitet.:-)

Det startede vel som en forglemmelse af programmørerne, men i stedet for at fixe fejlen, så bruges det som et perfekt salgsargument. Gør tit det samme når jeg udvikler!

Det kaldes en Feature!

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 »