Tak Muller. Hjælper det at sove i bilen?
Et lille dumt spørgsmål, men jeg er jo nybegynder. Hvordan foregår det når man får en opdatering. Får man en mail eller fortæller bilen det selv?
Tak for svarene og roserne for interiøret. De sagde faktisk på Kirstinehøj at de ikke havde set den kombination før men de syntes den var "cool"
https://www.youtube.com/watch?v=i-kBLtxsn9k
Tesla Bjørn har lavet en lille video hvor han ser på de forskellige forslag til hvad opdateringen kan være.
Krogsgaard: "lille" video... Manden sidder og snakker i over 21 minutter ;-)
/Martin
jeg skal ærligt sige... jeg æder ALT hvad der bliver serveret at info - test - Bjørns Road trips, osv. i ventetiden !
tror sågar at jeg har været samtlige Tesla "film" der er værd at se på Youtube igennem en 2-3 gange. :(
desperationen er efterhånden stor ! (og det blev sjovt nok ikke bedrer af, at jeg i går fik en prøvetur i en P85D)
DeaconWP: Det sjoveste er næsten, at han bruger 1,5-2 minutter på at forklare hvorfor han må lave hele filmen en gang til :-)
/Martin
Elon Musk på Twitter: "Battery pack swap is active between SF and LA and seems to be working well. Supercharging is the future, though, for non-commercial traffic."
Men han svarer så også hurtigt sig selv igen: "But that's not what I mean by addressing range anxiety"
Så er den da ude af billedet...
/Martin
@Mw: Engang imellem er der jo nogen der ændrer spillereglerne i fysikkens verden... Så det er jo slet ikke utænkeligt. Men det er nok første gang det bliver annonceret i et tweet.
https://www.youtube.com/watch?v=mtmLBmpyROU, hvis man lige har brug for en refresher mens vi venter på torsdag :-)
@Enig Maho, de patenter der henvises til (og som dog ikke behøver at have noget som helst med torsdagens nyhed at gøre) viser, at Tesla arbejder med ladestyrken og lademulighederne.
Der skal ikke ændringer til i fysikkens love, man ved allerede hvad man kan med batterier, men mit skud er, at Tesla hele tiden har været extremt forsigtige med deres SuC ladeteknologi pga. liability og muligheden for kæmpetab ved for mange udskiftninger og at de nu er klar til at tage et skridt uden at de går ud over kanten. De vil efter min overbevisning reducere SuC ladetiden med >50%, og DET bliver sgu lidt af en bombe.
Herudover kan der helt sikkert sagtens optimeres på motorens ydeevne og profil pr. watt, men jeg tvivler meget på at dette kan optimeres mere end 20%, men det er vel også ca. en 80-100 km.
Begge dele kan snildt fixes via OTA og gælder dermed hele flåden.
Nu ved jeg da hvad det er:!
Opdateret UI på skærmene - hvor der ingen steder vises resterende kapacitet.:-)
Det startede vel som en forglemmelse af programmørerne, men i stedet for at fixe fejlen, så bruges det som et perfekt salgsargument. Gør tit det samme når jeg udvikler!
Det kaldes en Feature!