Loading...
dk

Tesla pressemøde på torsdag ! Opdateringer som kommer til at påvirke hele flåden | Tesla Forum

Claus8930
Claus8930 Mar 18 '15

@Hookmaker

Jeg stemmer for dit forslag :) Har du ret er det jo ikke mindre end en sensation!

krogsgaard
krogsgaard Mar 18 '15

Tror det er en stor opdatering af navigation. Det andet ville være fedt, men kan ikke se det ville ændre på at man er 100% sikker på hvor langt bilen kan køre. Plus det er en af de ting Tesla S mangler at få opdateret. Hvis du kan regne med hvad bilen siger du kan køre, har du heller ikke flere bekymringer end ICE biler har. Hvis man kører på grænsen er problemet det samme som hvis man har rød tankmåler i en ICE bil.

Forummets indlæg er redigeret af krogsgaard Mar 18 '15
SQLCPH
SQLCPH Mar 18 '15
Enig Krogsgaard. Selvom jeg ønsker mig mere batteri tilgængelig, hurtige SuC ladning og mindre forbrug under kørsel så tror jeg også at det der fjerner rækkeviddeangst er at man kan regne med trip estimeringen. Men om det er nok til en pressekonference tvivler jeg meget på. Jeg tror som maho at det er stort det Elon kommer til at præsentere.

Nogle der ved hvad tid (dk) og hvor på nettet man kan se det live? Jeg tager forbi sommerhuset og vasker bilen for at den er klar til sin store dag. Giver den en ordenligt tur så den bliver fin ;-)
Lau
Lau Mar 18 '15

Elon skrev 9 am på Twitter som må være vestkysttid:

http://time.is/...sco?Tesla_press_conf

krogsgaard
krogsgaard Mar 18 '15

SQLCPH: Håber også det er noget stort, men igen synes det ville være underligt hvis de eks. har reserveret så meget af batteriet. Eneste jeg måske kunne håbe på et hurtigere SuC ladning, men ellers tror jeg ikke man skal forvente mere. Men når det nu er Elon kan man aldrig vide.

Hookmaker
Hookmaker Mar 18 '15

Kapaciteten på baterierne ligger fast og er KENDT. Så der er ingen ændring der. Der kan allerhøjest blive tale om en frigørelse af låst kapacitet, men da jeg ved jeg kan bruge 77 KWh, så giver frigiven kapacitet ikke meget, men bevares 10%, hvis altså hele batteriet frigives. Hurtigere SuC bliver det! 

Klaus_
Klaus_ Mar 18 '15

Kan bare ikke se hvordan hurtigere SuC skulle hjælpe på "range".   Tid, ja. Hvilket jo også er fint, sålænge det ikke går for meget udover batteriet.

SQLCPH
SQLCPH Mar 18 '15
Tak Lau. Jeg klarer lige at holde mig vågen til kl 17 dk tid ;-) uanset hvad Elon har i ærmet bliver det fedt. Er der et rask væddemål på vej Henrik? Husk at ikke alle biler har SuC aktiveret. Jeg selv tilkøbte det til min S60 og så vidt jeg husker har S40 ikke mulighed for SuC (sikkert bare Tesla policy). Men med hele flåden mener Elon måske at de der ikke har vil få?
krogsgaard
krogsgaard Mar 18 '15

Tror mest på en drastisk forbedret navigation. En hvor du plotter rute og den fortæller baseret for vejr, temperatur, højre, trafik, hastighed på ladere osv hvordan du vil nå frem. Evt også at tesla biler kan snakke sammen så trafik, aktuel forbrug osv bliver sammenlignet, så din rækkevidde bliver så præcis som overhovedet muligt. Kan ikke se det kan være andet, men i min optik også en mega stor forbedring.

bestfind
bestfind Mar 18 '15
Citat fra Klaus_ Kan bare ikke se hvordan hurtigere SuC skulle hjælpe på "range".   Tid, ja. Hvilket jo også er fint, sålænge det ikke går for meget udover batteriet.

Præcis hvad jeg tænker.

Jeg har aldrig været rækkeviddeangst i en ICE bil. Hvorfor? Fordi der næsten ikke er forskel om det er koldt, varmt, aircon er tændt, varme i sæderne, hvordan jeg kører - der er i hvert fald ikke lige så stor forskel som i en Tesla.

Personligt tror jeg energi-delen bliver langt mere udspecificeret med hvad hvert enkelt ting man har tændt bruger og et kontrolpanel, hvor alt kan slås til og fra. Måske en ny køre-mode hvor man kan køre ekstra langt, der begrænser motorens ydeevne og slukker alt unødvendigt. Tesla halter trods alt lidt efter hvad angår energi-appen. Jeg bruger den i hvert fald aldrig!

Forummets indlæg er redigeret af bestfind Mar 18 '15
Kiefer
Kiefer Mar 18 '15

SQLCPH: Hvis alle dem der ikke har vil få, vil du straks høre fra alle dem der har betalt blive sure over de på et tidspunkt har betalt for noget som nu er gratis.

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Mar 18 '15
Gustavsfar
Gustavsfar Mar 18 '15

Noget helt andet er at dette emne forståeligt nok er vældig interessant, og da også afspejles i #78 indlæg og mere end 3500 visninger på under 3 døgn her i forum. Det må da ny rekord!!! :-)

SimonHN
SimonHN Mar 18 '15
Jeg tror også på forbedret navigation.

Den skal selv foreslå at køre forbi en SuC hvis det er nødvendigt. Så den evt afsætter tid til ladning så man kan se sin ankomsttid.

Også måske bliver SuC også lige sat en tand op. Det er mit bud. ;)
SimonHN
SimonHN Mar 18 '15
Måske nogle samarbejdspartner. evt så navigationen kan se andre stander man kan lade på?
krogsgaard
krogsgaard Mar 18 '15

klaus: Ville også være rart med en ankomst tid inkl ladetid fra SuC og evt andre ladere afhængig af om man har dobbeltlader mv. Så man også for tider på hvis man dingler rundt ude på vestkysten. Evt med ladestationer med allerede har været på.

Maho
Maho Mar 18 '15
Den med ikke alle har SuC adgang (kontra "hele flåden berørt) gælder vel også for navi-gættet. Skal man ikke have tech pakke for at have navi?
Hookmaker
Hookmaker Mar 18 '15

Opdateret SuC ladning med hurtigere ladning påvirker hele flåden. Dem der ikke har tilkøbt muligheden for  SuC, kan frit vælge (at betale for det og) gøre det også herefter og det foregår via OTA. Så ingen problemer der.

daningemann
daningemann Mar 18 '15

Kan det ikke være så simpelt at man har fundet ud af at batteriet kan tåle 100% og man fjerner begrænsningen til de 85% jeg ved godt at man selv kan det, og at den er lidt tynd:) 

krogsgaard
krogsgaard Mar 18 '15

Men hvordan ændrer hurtigere ladning det at man ikke ved om man når frem? Det er jo det de vil ændrer på. Det har kun noget med tid at gøre ikke rækkevidde?

Maho
Maho Mar 18 '15
Enig Hookmaker:-) + at min rækkevidde angst er om jeg gider at køre så langt med så meget mere tidsforbrug, så mindre ladetid ville være fantastisk og alt hvad jeg behøver (og gerne aktivt om 9 dage hvor vi kører til Østrig :-)
Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 »