Loading...
dk

Afgift | Tesla Forum

S
S Mar 16 '15

Hej er der nogen der har nyheder(gæt) omkring afgifter i 2016?

Gustavsfar
Gustavsfar Mar 16 '15

Ser ud til at intet er sket endnu  på den front på trods af at regeringen har lovet at komme med et udspil i "starten af i år" Noget af det sidste jeg har fundet er denne artikel fra DR omhandlende det relativt svage salg af elbiler i DK kontra i Norge.

http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2015/03/07/210041

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Mar 16 '15
S
S Mar 16 '15

Det er trist. Som man nok kan gætte overvejer jeg en s model og kan mildest talt godt bruge noget tid til at sparre lidt op men ved sgu ikke om jeg tør vente. Kan heller ikke lade være med at tænke at det ligefrem kan kaldes en investering hvis der efterfølgende kommer afgift på.

Klaus_
Klaus_ Mar 16 '15

@S,

Jeg tog springet, netop fordi jeg ikke ville risikere en afgift næste år, og fordi bilen bare er så fed som den er, så pyt med at den er 3,5 gange så dyr som de andre biler vi har haft :)

MDamm
MDamm Mar 16 '15
@S: Det er aldrig en investering at købe bil. Hvis du vil vente, og spare mere op, kan du bare købe en brugt, når du kender reglerne fra 2016. Bilerne stiger ikke mere i pris end markedet kan bære, så det kan ikke være meget.

Dansk Elbil Alliance mener at elbiler ikke vil få rabat på registreringsafgiften, og dermed bliver fuldt afgiftsbelagt, fordi de ikke passer med km/l formlen, der giver rabatten. Andre mener at den vil gå ind under minimumsafgiften på 19.800,-, men jeg har ikke set et bindende svar fra SKAT. Så det må blive et tolkningsspørgsmål.
S
S Mar 16 '15

Ja det er godt at politikerne er klogere end mig for jeg kan ikke altid følge helt med. Det var også dumt at jeg lige skulle prøve den! nu bliver jeg aldrig helt tilfreds med andet og min Ducati virker langsom i optrækket. Mange tak for artikler og svar.

Hookmaker
Hookmaker Mar 16 '15

Bare vent og se, der kommer ikke afgift på elbiler!

@MDamm, HVIS der kommer afgift på fra 2016 - hvor meget tror du så vores Teslaer bliver værd? I hvertfald mere end vi har givet!.....;-)

MDamm
MDamm Mar 16 '15
Jeg venter og ser:-) Synes det er vildt spændende, hvad valgkampen bringer på dette område. Kan dog ikke forestille mig at vores biler ligefrem stiger i værdi, men måske falder de mindre.
Kiefer
Kiefer Mar 16 '15

MDamm: Grunden til, at der ikke er kommet bindende svar fra SKAT er jo fordi de er lige så meget i vildrede som resten af befolkningen, og så længe politkerne ikke tør/vil gøre noget før valget, så sker der ikke noget. Jeg kan sagtens forestille mig, de kunne finde på, at lave endnu en midlertidig forlængelse på 2 år, så har man tisset lidt i bukserne, og kan nedsætte en kommision der skal kigge på det. Kommisionen skal selvfølgelig være beliggende på en dyr adresse i København med nogle lækre frokoster, hvor de "bare" skal møde op en gang om måneden for at diskutere hvem der skal lave næste rejseafregning på frokosten...

Ja, hvem der dog bare var kommisionsmedlem.

Skulle der komme afgift på elbiler med en værdi over x-tusinde kroner. Så er jeg ikke i tvivl om, at Tesla nok skal finde en udvej for dette, jeg har allerede foreslået flere tiltag i andre indlæg. Så en sådan afgift tror jeg vil være en død sild fra start af. Kun opfundet af FDM for, at forsøge og forhindre danskere i, at købe biler der er større end en Lupo...

/Martin

MDamm
MDamm Mar 16 '15
Grineren Kiefer:-) Håber din tiltro til "folkestyret" personificeret af levebrødspolitikere bliver bedre med tiden. Jeg skal nok stemme på dig hvis du stiller op....

Skat bliver vel nødt til at tage stilling til, hvad de eksisterende regler betyder. Håber at der er nogen der beder om et bindende svar, så der kommer klarhed over hvad der sker, hvis fritagelsen bare løber ud. Kan de undgå at svare på en sådan forespørgsel? Tror sgu næsten det er gebyret værd.
Forummets indlæg er redigeret af MDamm Mar 16 '15
Kiefer
Kiefer Mar 16 '15

MDamm: Husk på at kommisionsmedlemmer ofte ikke er politikere men advokater og andre "eksperter", min hustru har netop arbejdet på et mindre projekt sammen med den tidligere leder af skattekommisionen, han var landsretsdommer.

"Levebrødspolitikere", så meget synes jeg nu altså heller ikke man tjener som folketingsmedlem, at det var noget jeg kunne forestille mig jeg ville være med til. Hvis man regner en politikers reelle timeløn ud, så tror jeg ikke den er ret høj i forhold til det antal timer de bruger på at være politiker. 

/Martin

NOELON
NOELON Mar 17 '15

MDamm: Hvis en ordning løber ud så løber den ud!! Dvs så er det de andre regler der regulerer. Derfor er jeg helt sikker på at der kommer en regulering før den gamle løber ud - før eller efter valget.

MDamm
MDamm Mar 17 '15
Man kan måske tolke sig frem, efter at have læst nogle notater fra Skat om emnet. Hvis ikke afgiftsfritagelsen fortsættes, forventer de et nulsalg af elbiler i 2016. Det må vel betyde at afgiften er betragtelig. De fleste herinde ville vel kunne bære de 20.000,- ekstra for en Tesla. Ja jeg forventer da også at de regulerer markedet på en eller anden måde. Men det skal nok blive brugt som politisk modvægt til anden velfærdsgode. Alle vil det, men ingen vil sige noget, før de har fået noget til gengæld. Sådan er politik. Man kan ikke bare melde klart ud, for det koster for meget på vægtskålen.

I nedenstående link står bl.a. at Elbiler med registrering og ejerafgift, er noget dyrere end alm. Biler

http://www.ens.dk/...lbiler_2016-2018.pdf

http://www.sorenhave.dk/...-elbiler-efter-2015/

I ovenstående er løsningen klar. Vi laver et Range extender-kit til Tesla, så de kan få samme afgiftsrabat som BMW i3-REX:-)
Forummets indlæg er redigeret af MDamm Mar 17 '15
KS
KS Mar 17 '15
@mw: ved positivt at man ved klima og energipolitik regner med over 1 million elbiler i 2050, og hvordan dette skulle kunne nåes ved at indføre insane afgifter på nuværende tidspunkt ved jeg ikke, og tror ikke politikkerne er dumme nok til at gøre det.!

Men skal aldrig sige aldrig!
Kiefer
Kiefer Mar 17 '15

Jeg har stadig til gode at finde ud af hvem der er der har bragt "luksus" skatten på en Tesla i spil?

/Martin

Kiefer
Kiefer Mar 17 '15

Mw: Går den igennem, så husk lige på, at du skal have et ordentligt spark i bagdelen ved første efterfølgende Tesla træf ;-)

/Martin

Kiefer
Kiefer Mar 17 '15

Jeg kommer i tanke om, at Esben Pedersen nævnte faktisk noget tilsvarende ved åbningen af servicecenteret i Århus, så du er ikke alene om at få sparket i bagdelen hvis det bliver til noget ;-)

/Martin

Stunt
Stunt Jul 15 '15

FRADRAG PÅ HJEMMEOPLADNING (transporten)

Jeg snakkede med en på en TESLAopladningsstation i går, han fortalte, at han havde fået et 'ligningssvar' fra skat om, at han kunne trække 'TRANSPORTEN' på EL fra på sin selvangivelse (der var en rubrik)

El koster somregel ca 40 øre + TRANSPORTEN på 170/180 øre (lidt svingende fra selskaberne)

Han skulle instalere en særlig lader i garagen og fra denne var der fuld fradrag på transporten (han havde energiselskabet modstrøm, som iøvrigt solgte EL til 19 øre om natten.... mener nu også de reklamere med gratis strøm om natten)

ER DER ANDRE DER HAR ERFARINGER MED el-priser desangående?

Bianco
Bianco Jul 15 '15

Virksomheder kan trække ca. en kr. inkl. moms per kwh brugt til opladning af elbiler, og der er der en rubrik til på momsangivelsen. Det er muligvis det der blev snakket om.

Stunt
Stunt Jul 15 '15

Han fortalte blot, at han kunne trække fulde 170 øre fra....

Hans ligningssvar gjaldt så i 2 år....

Jeg er privat, og kører ikke virksomhedsordning - så jeg skal blot have min 'bil-el' så billigt hjemme som muligt... naturligvis... 40.000-50.000 km *(0,3 kWh) 2,20 kr = ca 30.000-35.000 kr, mod ca 3.000 kr hvis jeg fylder på om natten....

Sider: 1 2 3 4 »