Loading...
dk

Børn i Model S | Tesla Forum

muller
muller Dec 23 '13

Hvis der er nogle potentielle købere der er bekymrede for om der er plads til 3 børn + barnevogn i Model S, så kan jeg berolige med at det er der. Vores Emmaljunga Big Star Surpreme (2007) passer rigtig fint ind i bagerummet - på tværs! I vores gamle A6 størrelse bil var det lidt af et cirkus. Men som det fremgår af billedet så passer den lige ind, og der er masser af yderligere plads.

Men så er de to bagerste bagsæder jo desværre foldet ned, og alle tre børn skal ind på bagsædet. Men det viste sig heller ikke at være noget problem:

Der er fint plads til alle tre sæder; str. 1 år, 3 år og 6 år, hvoraf det første er monteret med isofix.

Forummets indlæg er redigeret af muller Dec 30 '13
Kiefer
Kiefer Dec 23 '13

Hej.

Vi har samme model barnevogn dog model 2010 og 2012, de er noget nær umulige at få ind i en Mercedes S-klasse uden at klappe ALT sammemn i mindste detalje...!

I konens ML er det noget nemmere, der behøver du ikke tage hjulene af barnevognen  ;-)

Hvor har du lagt hjulene til barnevognen?

Forøvrigt, vi har som sagt samme model barnevogn, rent faktisk to stk. en med alu-stel og en med stålstel til at have stående i institutionen, konen ville også gerne have haft stål til begge, men det er trods alt ikke hende der skal løfte skidtet ind og ud af bilen :-)

/Martin

muller
muller Dec 23 '13

Hjulene ligger i nettet under kassen på billedet. Men det er nok lidt svært at se :-)

mortras
mortras Dec 28 '13

er der isofix på alle tre bagsæder? og hvad med de to bagudvendte? kan man have barnesæder der?

homer
homer Dec 28 '13

Kan lige tjekke senere med iso fix. men de to bagudvendte er børnesæder. Så med mindre et meget lille barn skal være der, er der ingen grund til ekstra sæder. 

muller
muller Dec 30 '13

Der er isofix beslag på alle tre bagsæder. Dog kan man kun montere 2 isofix barnesæder af gangen.

Fra manualen:

~Selvom alle tre bagsæder har
ISOFIX-monteringspunkter, kan du kun bruge
to af punkterne samtidigt. Hvis du har brug for
at fastspænde tre børn, skal du bruge et
barnesæde, som ikke fastgøres med
ISOFIX-systemet på det midterste sæde. Når
du monterer to barnesæder, som fastgøres
med ISOFIX-systemet, kan du ikke montere
dem ved siden af hinanden med det ene sæde i
midten og det andet sæde til venstre
(førersiden).

muller
muller Dec 30 '13

Vedr. de bagudvendte barnesæder i bagagerummet gælder følgende (fra manualen):

~De indbyggede bagudvendte barnesæder fra
Tesla er selesystemer til børn, som er godkendt
i henhold til FN's ECE-regulativ R44.04 til brug
af børn i vægtgrupperne II og III med en vægt
på 15-36 kg. Sæderne må kun bruges af børn i
alderen 3-12 år og med en højde på 98-135 cm.
Sørg altid for, at barnets hoved ikke kan røre
køretøjet, og at barnet sidder behageligt med
sikkerhedsselen korrekt anbragt og
fastspændt. Barnets bækken skal holdes
forsvarligt fast med hofteselen. Følg alle
anvisninger, og brug ikke supplerende
barnesæder oven på disse sæder.

applebang
applebang May 9 '15

Hvilke autostole har du monteret?

Jeg kan læse lidt her inde, at de nye modeller af TMS kan der være en udfordring med autostole pga. den nye nakkestøtter?

Vi har en pige på 15 måneder og der skulle gerne komme en søster/bror inden for det næste år (hvis vi kan være heldige :-)) og tænker på om en TMS kan bruges som den primære bil når man skal kører længere tur og have barnevogn, klapvogn og bagage.

Bianco
Bianco May 9 '15
Der er ingen problemer m langture. Vi har to ISOFIX børnestole på bagsædet m et oppusteligt booster sæde imellem. Og så har vi tvillingevognen inkl lifte i bagagerummet plus div babyudstyr... Inkl. Frunk'en så har vi nok plads til fem personers pakkenelikker.
Gustavsfar
Gustavsfar May 9 '15
Min erfaring er at udfordringen mht barnesæder er at siddevinklen ikke er optimal. Normalt kan nakkestøtterne tages af men ikke i model s.
Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar May 9 '15
kammersgaard
kammersgaard May 9 '15
Vi har lige afprøvet vores nye autostol to gange med vores datter på hhv. 0 og 2 dage :-)

Stokke Besafe izi-go
http://www.onskeborn.dk/webshop/stokke_izi_go__besafe_

Den fungerer rigtig godt og er nem at tage ind og ud af bilen.
applebang
applebang May 10 '15

@Kammersgaard: tænker heller ikke at autostolen til den mindste (0-9kg) bliver noget problem. Det er nok mere fra 9kg og opefter som jeg kan se som en lille udfordring.

De længste køreture bliver på max 2 timer. Det er selvfølgelig også en god tur for de små pusser, men alt kan jo overleves :-). Og så kan man jo altid købe de to ekstra stole bag i så der er lidt mere flexibilitet :-)

Maho
Maho Jun 6 '15
Hej Alle

Vi venter nummer 3 til Januar, vi har i forvejen tvillinger som er 6 år. Ud over glæden, har det udløst en lille Teslakrise..!!.Kan de være der alle 3 på bagsæder... Vi har brug for 2 autostole til 7 årsalderen (den 3. og sidste størrelse) og en baby stol. Synes det ser ud til at være liiiiiiige til øllet? - Og hvordan med isofix?

Håber nogle herinde har løst det, send gerne billeder og modelnavne :-)
Forummets indlæg er redigeret af Maho Jun 6 '15
Kramer
Kramer Jun 6 '15

Hej

Tillykke med det - teslakrisen løses nok. :-)

Inden jeg bestilte havde jeg et hav af autostole med til Tesla i Århus, for at sikre at der var plads.

Jeg fik plads til tre Recaro 9-36kg stole - med sele-spænding.

Dog gør sideforhøjningerne i sæderne ved dørene, at stole vil hælde lidt ind mod midten, men dette løser vi ved at lægge et tæppe under stolen, så det niveau-reguleres på denne måde.

Du vil ikke kunne få tre stole ind i alle tre Isofix.

Jeg prøvede ikke combo'en, 2 x 9-36kg + babybase/stol, men må også kunne være der.

svogen
svogen Jun 6 '15

Hej

Vi har 2 x 9-36 kg (en rømer og en cybex) samt en babybase (maxi cosi) på bagsædet. Det er kun babybasen vi har sat i midterste isofix. Vi har de korte seleforlængere, men ville nok vælge de lange istedet. Det er svært for vores 5 årig at klikke sig selv ind. Det fungerer men der er ikke meget plads. :)

Maho
Maho Jun 6 '15
Hej kramer, mange tak :-) Hej svogen. Kan du vedhæfte et billede? Lyder godt. <br />
<br />
Vi kører lige nu med 15-36 kg autostole hvor ungerne bruger bilens sele. Nogen som har fået det (2stk 15-36 kg) og en baby stol til at fungere?
Forummets indlæg er redigeret af Maho Jun 6 '15
Lborch
Lborch Jul 8 '15

Hej allesammen,

De her seleforlængere, har jeg ikke tidligere haft brug for.... Er det nødvendigt i TMS'en? Mere så jeg kan få dem købt inden leveringen ;)

De 2 autostole er begge Cybex Pallas m-fix http://cybex-online.com/dk/carseats/pallasmfix.html

SQLCPH
SQLCPH Jul 8 '15

hej Lborch. Når du har autostol med isofix løftes stolen over sædet og det er ikke nødvendigt med seleforlængere. Alarmen på sædet går ikke igang når selen ikke er sat i. Jeg har dog monteret forlængere på de to pladser ved siden af så min bedre halvdel kan boltre sig frit uden at alarmen bimler konstant. Jeg har ligeledes forlænger på forsæde passager således jeg kan have en taske stående. Must have synes jeg... :-)

SQLCPH
SQLCPH Jul 8 '15

Tillykke med udvidelsen Maho :-)

Bianco
Bianco Jul 8 '15
Citat fra Lborch  Hej allesammen,

De her seleforlængere, har jeg ikke tidligere haft brug for.... Er det nødvendigt i TMS'en? Mere så jeg kan få dem købt inden leveringen ;)

De 2 autostole er begge Cybex Pallas m-fix http://cybex-online.com/dk/carseats/pallasmfix.html

Jeg har kørt m 2 stk af præcis den model stol i et år. Hvis Jeg ikke havde sat to seleforlængere i, så vil jeg have permanent ondt i ryggen af at læne mig skævt ind over børnene hver eneste gang.

Må jeg anbefale at få to styk af disse, men vær opmærksom på at de heller ikke må være for lange, for så passer selve selen ikke ned under hornet der holder den ind til barnets hofte. Denne her 7 " er for eks. for lang http://cdn1.bigcommerce.com/...80.1280.jpg?c=2 ;

Jeg var glade for dem der er 5" 

Ellers er der jo altid denne mulighed :-)

Forummets indlæg er redigeret af Bianco Jul 8 '15
Sider: 1 2 3 »