Loading...
dk

"Nye funktioner" del af servicepakken | Tesla Forum

Klaus_
Klaus_ Mar 17 '15

Jeg synes det er interessant at nederst på denne side http://my.teslamotors.com/da_DK/service står der "Nye funktioner" er omfattet af serviceplanen. Det giver jo indtryk af at hvis man skal have glæde af softwareopdateringerne til touchskærmen, at man skal have en 4 års serviceplan ved siden af...

Kiefer
Kiefer Mar 17 '15

Klaus_ Ja, og i starten stod der endda også hardwareopgraderinger, men det blev ret hurtigt fjernet da signature ejere i USA, der havde købt serviceaftale da godt lige ville have el sammenklappelige sidespejle eftermonteret som en del af serviceaftalen.

Der er ingen forskel på dit serviceeftersyn om du kommer ind fra gaden og får det lavet eller om du køber en 4 årig aftale.

/Martin

Klaus_
Klaus_ Mar 17 '15

Hvis der ikke er noget man går glip af (udover besparelsen), så tænker jeg at springe over og selv få lavet service engang imellem...

Kiefer
Kiefer Mar 17 '15

Samme indgangsvinkel jeg har taget, jeg sprang også servicepakken over. 1. service fik jeg lavet i Norge som var en del billigere end at få det lavet i DK, selv om de ikke havde givet mig en forkert pris så havde det stadig været billigere....

Nåja, og havde jeg ikke selv påpege det, så havde de også lavet det hele på garanti... :-)

/Martin

DeaconWP
DeaconWP Mar 18 '15

MEGET MERE END BARE ET ÅRLIGT EFTERSYN

 

Tesla Service indbefatter alt, hvad du behøver, for at holde din Model S i allerbedste stand. Systemovervågningen er altid på vagt og softwareopdateringer holder dit køretøj opdateret med nye funktioner, også efter du har fået det leveret. For os er "årligt eftersyn" faktisk noget der sker hver dag.

 

Omfatter

  • Årligt eftersyn (eller efter hver 20.000 kilometer)
  • Erstatningsdele som bremseklodser og vinduesviskere (undtagen dæk)
  • Systemovervågning
  • Fjerndiagnostik
  • Softwareopdateringer
  • Nye funktioner

 

Ja Klaus_. Det må være det her du har læst. Man kan fristes til at tro, at hvis man ikke har service aftale, så får man ikke software opdateringer, som også kan være nye funktioner.

Der prales på samme side stadig med, at man har indført "creep" da kunderne savnede den mulighed. Men alle, også dem uden service aftale, har fået den opdatering. Og vi har jo ikke hørt om nogen i Dk, der ikke har fået de nyeste software versioner, vel? Og der er da mange, der ikke har service aftalen.

Så du skal blot opfatte det de skriver som en dårlig oversættelse af den amerikanske side.

 

Fjerndiagnostik?? Det har Kiefer da fået, også uden service aftale.

 

 

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Mar 18 '15
Kiefer
Kiefer Mar 18 '15

Hver gang man ringer til dem laver de fjerndiagnostik, og de spørger ikke ind til om man har en serviceaftale. Det er trods alt også billigere for dem at starte en garantireparation via remote support først.

DeaconWP: Jeg tror du har ret, det er en halvskidt oversættelse fra den amerikanske side de har fået lavet...

/Martin