Loading...
dk

Test i Børsen - Hvad siger dem som allerede har fået en P85D | Tesla Forum

P85DK
P85DK Mar 20 '15

Hvad siger alle jer som allerede har fået jeres P85D - er I enige med Børsens anmeldelse af P85D?

Børsen skriver bl.a. 'Sedanen både understyrer, krænger og er i det hele taget langt under gennemsnittet, når det kommer til dynamik. Det er også svært at bruge kræfterne i sving, da speederen virker som en tænd/sluk knap uden føling. På grund af det høje moment løfter forenden sig, når man nærmer sig gaspedalen - det giver forhjulene mindre greb'

Da jeg prøvede den på Kolle Kolle, så kunne jeg selvfølgelig ikke smide den rundt, men jeg oplevede ikke speederen som svær at styre eller on/off, men tværtimod som meget let at give nøjagtig den mængde jeg ville have.

NOELON
NOELON Mar 20 '15

Gad vide om han har den i Insane mode mens han tester sving og hvad med indstillingen af styringen er den Sport eller Comfort?

PerPower
PerPower Mar 20 '15

P85D er 132 kg tungere end P85 og da den ikke ligefrem er en letvægter i forvejen kunne man godt forestille sig at det er svært at tøjle de ekstra kræfter i sving. Nu er bilen jo heller ikke tiltænkt som en track-day bil...

P85DK
P85DK Mar 20 '15

Det står lidt i kontrast til nogle af de udenlandske anmeldelser, specielt det med at den skulle krænge meget. Nedenstående har kørt samme test i Norge som Børsen.

F.eks: 'Tesla says a two-motor P85D weighs 4936 pounds, or 291 pounds more than a rear-drive P85, but it doesn’t act any heavier. Or, indeed, very heavy at all. The P85D changes direction quickly and without fuss. Even at the limit of grip, the Tesla remains eerily flat and unperturbed by cornering pressure.' - http://www.caranddriver.com/tesla/model-s

eller: Try to carry too much speed into a corner and the P85D will simply understeer; behave yourself and the nose tucks in with more conviction than it does on the 85 (itself not a bad steer, by any measure). Regardless of how hard you're pushing, it stays admirably flat in corners - and there was enough compliance to dial out the worst road surface imperfections on Tesla's Norwegian test route.

http:///...-model-s-p85d-review

eller: he P85D handles well too. The car’s natural style is to stay flat through corners; carry too much speed into a bend and the front washes wide but it’s only natural for a car that weighs more than 2.2 tonnes.
http://www.autoexpress.co.uk/...-model-s-p85d-review

Mike2810
Mike2810 Mar 20 '15
Altså ser lidt ud som om der tales om en anden bil end den jeg har (p85D).

Bilen krænger ikke. Speed er højere end min cupra i samme sving!

Det er rigtigt at den understyrer (4wd) men med lidt speederføling får jeg langt højere udgangshastighed end min cupra og så snart hjulene peger ligeud er der intet der følger med med undtagelese af supercars
P85DK
P85DK Mar 20 '15

Har selv kørt 4wd de sidste 12 år i forskellige Audi'er og senest Range Rover Sport. Sporten er absolut ikke sport det er bare rå V8 kraft, men Audi'erne kørte ganske udemærket.

Det jeg tænker er om Tesla med deres 4wd har en unik mulighed for at tilbyde brugerne en valgmulighed for hvilken bias i deres 4wd de ønsker, så de kan ændre den selv efter behov. Nu når det hele er elektronisk, sådan lidt om en equalizer :-)

@Mike - det var også min oplevelse at P85D var markant hurtigere ud end andre biler, men måske bliver man lidt fartblind i den, når det ikke brøler fra en stor maskine

Mike2810
Mike2810 Mar 20 '15
tænker at journalisten kørte på en lukket bane i og omkring Oslo med suspension i HIGH på grund af sneen og grusbanen. Der har ikke været fart nok inde på området til at bilen har sænket sig og dermed kører fladere. Udenfor på landevejen og våde veje, tvivler jeg på at bilen har fået alt for meget speed - "læs norsk politi, som er umanerlig hårde"