Loading...
dk

Sort skærm | Tesla Forum

Maho
Maho Mar 23 '15
Her til morgen er min højre del af den lille skærm sort. Resten virker. Har prøvet reboot intet resultat. Jeg kan holde knappen inde og få lov til at vælge funktion (her kommer mulighederne op i højre display) men efter valg går den i sort igen.
Nogle som har prøvet dette, forslag til løsning? Se foto
gw
gw Mar 23 '15
Ring ind med problemet. Jeg har lige snakket med Andreas 80711024 fra hovedkontoret.
Han tog mod min fejlmelding, som dog er anerledes på nogle punkter end din, men tog sig fin tid til mine observationer så ham kunne melde fejlen videre. Han siger at de får fejl ind fra Sverige og danmark lige nu. Jeg tænker jo flere der melder fejl ind jo højere prioritet får det hos Tesla.

Jeg skulle ikke forvente det rettet idag umiddelbart mente han men hen af ugen.
Lars72
Lars72 Mar 23 '15

Havde igen samme problem med sort skærm på det lille panel til venstre - og meget langsom respons på storskræmen (15 sek). Samt INGEN forbindelse til mobil app igen - dvs kold bil og batteri  :-(

Jeg er ikke helt glad....

Forummets indlæg er redigeret af Lars72 Mar 23 '15
Maho
Maho Mar 23 '15

Nå, var ude på et kundebesøg omkring kl 12.... Da jeg kørte derud var problemet der stadigvæk, da jeg skulle tilbage ved 13:30 tiden var alt normalt igen og virkede......

Jeg havde fat i Tesla i morges ved 8 tiden, og de kendte ikke lige dette problem, men ville undersøge og vende tilbage.... Har ikke hørt fra dem endnu og ved ikke og de har løst det on-line eller det bare gik i sig selv, hovedsagen er jo også bare at det virker igen :-)

Bianco
Bianco Mar 23 '15
Stadig død wifi, Bluetooth og sporadisk 3G. Når jeg rebooter virker det alt i få minutter...?
Snakkede m engelsktalende support i formiddag. De får en del problemer ind pt men har stadig ikke fundet ud af hvad det skyldes.
Hun lovede for øvrigt at ringe tilbage, men gjorde det ikke (apropos forventningsafstemning).
NCL
NCL Mar 23 '15
Jeg har samme problemer som nogle af jer. App forbindelse ryger og skærmen "låser". 2 gange i dag og 1 i går :-(
Lyngedrengen
Lyngedrengen Mar 23 '15

Hmm, virus?

Andersen
Andersen Mar 23 '15
Har også  problemer idag: navigation, internet virker ikke, den store skærm fryser, sort skærm i venstre side bag rattet. Jeg forsøger at tilkoble wifi for at se, om det er 3G der driller - dette lykkedes  ikke.  App virker ikke og har næsten ikke gjort det i de 3 uger jeg har haft bilen  Har reboot'et flere gange uden resultat. Har sendt en mail til Tesla sidst på dagen om ovennævnte. Håber I der har samme problem også gør det, så de har større mulighed for at finde årsagen. Ellers håber jeg, at version 6.2 løser det - sikkert noget med denne opdatering at gøre.
Forummets indlæg er redigeret af Andersen Mar 23 '15
Skaarup
Skaarup Mar 23 '15
Jeg oplever det også og har også fejlmeldt det. Klart en sw bug! Jeg fik at vide at en nyere version er igang med at blive rullet ud. Men han kunne ikke sige om det hjalp på det specifikke problem og hvornår den kom.
Claus8930
Claus8930 Mar 23 '15

Har samme problem, skærmen låser og ingen adgang via APP.

Michael1
Michael1 Apr 30 '18
Citat fra Maho Her til morgen er min højre del af den lille skærm sort. Resten virker. Har prøvet reboot intet resultat. Jeg kan holde knappen inde og få lov til at vælge funktion (her kommer mulighederne op i højre display) men efter valg går den i sort igen.
Nogle som har prøvet dette, forslag til løsning? Se foto

Hej - Har de givet en løsning? venstre skærm er helt sort i vores bil. Kan ikke se hastigheden. Den store touchskærm er ok - men det tager lidt tid inden vi kan køre (starte op) ca. 15-20 sek. Tesla påstår at hele displayet skal skiftes ud - uden at de aner hvad issuet er. Og vi har forsøgt at reboote - uden held. Vore skærm har været helt sort i ca. 1 uge nu.
Er der nogen der kan dele deres oplevelser?
Michael1
Michael1 Apr 30 '18
Citat fra Lars72

Havde igen samme problem med sort skærm på det lille panel til venstre - og meget langsom respons på storskræmen (15 sek). Samt INGEN forbindelse til mobil app igen - dvs kold bil og batteri  :-(

Jeg er ikke helt glad....

Har I fundet en løsning? vi har lidt af det samme issue!

ronnie
ronnie May 10

HAR DU OGSÅ FÅET UDSKIFTET SKÆRM?

Jeg har oplevet samme med at skifte en skærm (og skulle betale for det) og kører nu en sag mod Tesla ift. at få udleveret reservedelen og i øvrigt argumentere for at der er tale om en konstruktionsfejl og den derfor også skal skiftes uden betaling.

I den forbindelse vil jeg gerne høre fra dem af jer der har oplevet at skærmen er gået i stykker - uanset om det er på garanti eller udenfor. Skriv en personlig besked herinde med din mail og så laver jeg et samlet overblik.

Ligeledes vil jeg rigtigt gerne hvis nogen kan sende link til steder hvor problemet beskrives. Som jeg forstår det er en computerdel underdimensioneret ift. de opgaver den skal løse og er der for en tikkende bombe. Hvis jeg får en dommers ord for at få den udleveret vil jeg gerne have den testet af en uvildig part som DTU. Hvis nogen har inputs til dette må I gerne skrive til mig også.

Jeg er stor fan af Tesla og deres biler og alle de dygtige og søde mennesker der arbejder der som hver dag giver god service til alle os ejere. Derfor er det ærgerligt at de har nogle overordnede regler som i dette tilfælde ødelægger oplevelsen. Men lad os nu se om ikke vi kan få ændret det... virker som om det er et ret stort problem.

koden
koden May 10

Super initiativ.

Jeg synes generelt det er frygtelig irreterende at Tesla ikke bare melder ud, at de godt ved de har lavet noget underdimesionret noget.

Men jeg ved jo også godt at så ville de hænge på det.

Men de kunne komme os i møde ved at tilbyde en billig udskiftning til noget der var dimensioneret korrekt (hvis det er det der er issuet).

Gustavsfar1
Gustavsfar1 May 10

Problemet er at den "nye" skærms chip også er underdimensioneret...

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar1 May 10
Kiefer
Kiefer May 10

Hvis du først får en defekt skærm udleveret så er det som jeg ser det relativt svært at få den testet uden at lodde eEMMC kredsen ud og sætte den over i en læser beregnet til disse kort. Men har du først fået den ud og over i en dims der kan læse kortet, er det herefter super nemt at teste hvor defekt kortet er. Der findes flere opensource programmer der kan teste kortet.

/Martin

mbk
mbk May 11

@Kiefer

Enten lodde af eller lodde små ledninger på nogle punkter på bagsiden, det kan være en defekt partition, jeg læste på TMC at det ofte var /var partitionen som blev korrupt/ulæselig, hvor log filer bliver gemt, men kortet/MCU skulle acceptere hvis man lavede en ny på den nye eMMC, men hele chippen kan også være ulæselig og så er det desværre nok svært at komme igennem med. Jeg tror der gemmer sig et 'golden' backup image på MCU/eMMC som man måske kan flytte fra et system til en ny, så man måske kan vække så meget liv i den at Tesla kan konfigurere, måske det også bliver muligt når man har rodet nok med det. 

Kiefer
Kiefer May 12

Syntes jeg læste på diyeletriccar.com at der netop lå nogle ekstra specifikke filer på den enkelte bil i /var som gjorde det noget nær umuligt at få genskabt OS hvis denne partition var helt korrupt. 

Jeg kunne se ud fra de vejledninger fra Tesla selv, der ligger i at udskifte MCU, at de tager en backup via Tesla Toolbox. Her er en udskrift fra "nettet"...:

Connect a laptop with Toolbox 2.0 or later to the vehicle.
Select Panels > Gateway and Center Display > MCU Cloner.
Click MCU Backup to backup the MCU files.
If the backup is successful, click MCU Disable to disable the MCU. If the backup was not successful, contact Service Engineering.

Kunne jo være interessant at finde ud af hvilke filer, det er der bliver taget backup af ;)

/Martin 

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer May 12
Sider: « 1 2