Loading...
dk

Dream came true ! | Tesla Forum

120281
120281 Mar 22 '15
Så blev det endelig min tur D-Dag (glad for jeg ikke skulle have Tesla sygen sålænge, vågnede Kl. 04 og kunne ikke sover mere.

For at spole tiden tilbage til d. 17 april 2013 hvor jeg for første gang prøvede en Tesla Model S. Efter den dag lavede jeg et mål om at det skulle være min næste bil. Nu her små to år efter er det lykkedes.

Startede dagen Kl. 04 - i lufthavnen kl. 6 for at flyve til Berlin Kl. 7.
Mødes med sælger i lufthavnen. Hjem til ham og lave overførsel - tak for opfindelsen straksoverførsel. Da sælger var en dansker :-) (som i dag er oprettet som bruger her på forum efter mit råd)

Afsted fra Berlin Kl. 10 og videre til supercharger uden for Berlin. For ladet den nok op til jeg kan nå færgen Kl. 13.30 fra Rostock.

Som i kan se af billederne så lander jeg i Køge med 6% - 25km tilbage i "tanken". Så man når da lige at tænke tanken - hvad gær jeg hvis... ?

Lader en lille time og så videre til KBH og hjemme Kl. 18.

Så til de af jer der stikkede til mig, at jeg aldrig ville få en Tesla (shut it) :-)

Nu begynder så alle spørgsmålene jeg har efter jeg har fået den.

PS: Stor tak til Carselect. Jacob var utrolig hjælpsom, selvom han ikke fik denne opgave. (Han skulle have hentet en for mig i Frankfurt som dog brændte mig af) Berlin turen kunne jeg nemmere klare selv.
Så andre der har mod på import så tag en snak med Carselect.
Forummets indlæg er redigeret af 120281 Mar 22 '15
120281
120281 Mar 22 '15
Den delfin grå med sorte 21" fælge er forresten en P85D der var i Køge samtidig. Vi var 3 stk, s85 (sort, sølv og min blå) samt en P85D.

Så skal jeg lige have overtalt arbejdet til st installere lader :-)
Nappedyret
Nappedyret Mar 22 '15

Fedt!! Tillykke!

MDamm
MDamm Mar 22 '15
Tillykke med den!! Jeg var en af tvivlerne, som var ved at være irriteret over, hvordan du forsøgte at tale vores biler ned i værdi. Super at du kom til lommerne, og nyd nu suset:-)

Du spørger bare, og du kan køre nogen procent under nul (gætter på 5%, men tør ikke prøve), så der var vist ingen fare ved 6%...
Forummets indlæg er redigeret af MDamm Mar 22 '15
Hookmaker
Hookmaker Mar 22 '15

Jaja, TILLYKKE med den! Jeg var sgu også en tvivler, men nogle mennesker er bare tålmodige og vinder på det! OG i øvrigt godt vi lige fik sat ansigt på dig...;-) Ses derude!

120281
120281 Mar 22 '15
Tak Hookmaker ja dig og en vis Ken S var ude med riven.

I Køge var folk ikke snaksagelige.

Eneste der ville snakke var en der tomlede som troede jeg skulle til Tyskland. Måtte skuffe ham og sige jeg kom fra Berlin og skulle til KBH.

Lidt spøjs oplevelse på en supercharger station men ligger jo på transport centret hvor han måske kan finde en lastbil. Om jeg fatter man tør gøre det. Han ville til Spanien.
Var ved at sige her er 600kr fly så til Malaga med dig. :-)
KS
KS Mar 22 '15

@DENNIS!!

Troede sgu aldrig det skulle ske, men hvor er jeg glad for at du endelig er blevet fuldgyldigt medlem herinde.

Stort tillykke med den lille ny, og glæder mig til at hilse på dig på SuC'ers rundt omkring eller til et træf.

Velkommen i familien, og hils Stig og Jimmy på arbejdet..

Maho
Maho Mar 22 '15
Hej Dennis. Tillykke. Jeg var muligvis også en af tvivlerne om du nogensinde ville gå planken ud...... Fedt du gjorde mig til skamme og velkommen i klubben :)
MDamm
MDamm Mar 22 '15
@Dennis, det var sindssygt koldt og blæsende i Køge idag. Så er der ikke mange der står ude og snakker. Det kommer med bedre vejr...
Kiefer
Kiefer Mar 22 '15

@Dennis: Også stort tillykke herfra, og som de andre må jeg nok også tilstå, at jeg var begyndt at tvivle på dig, tænkte egentlig for nogle dage siden, lige inden dit seneste indlæg at du nok var hoppet helt fra siden der havde været lidt stille omkring dig og snakken om værditab ;-)

Men super fedt, at du nu endelig har fået en hjem i garagen!

Ja, det sociale aspekt omkring en SuC har været lidt tyndt, men det kommer når vejret bliver bedre igen, så kommer det sociale frem i os alle, det er trods alt rarere at sidde inde i varmen end at stå og fryse rø... i laser...

Jeg lærer nok heller aldrig helt at forstå tomlere, men det er nok lige så meget uvisheden om hvem man kommer med der skaber spændingen i at tomle...

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Mar 22 '15
120281
120281 Mar 23 '15
Tak Martin.

Blev nok stille fordi jeg lå i forhandlinger og er blevet brændt af 3 gange over en længere periode, hvor man på skrift var blevet enige om pris osv og sælger så får er højere bud inden jeg fik skaffet penge, transport osv til Tyskland.

Så har hele ugen sagt jeg tror ikke på det her, før bilen står hjemme hos mig selv. Men set gør den nu.

Så nu skal jeg til toldsyn i dag. Have dk plader på.
Få styr på forsikring.
Se efter rudetoning. Anbefalet rudetoning.dk på Amager så kan jeg evt lade før eller efter :-)
Samt få købt er sæt sommerfælge.
SuneH
SuneH Mar 23 '15
Hvad måtte du af med for den?
Gustavsfar
Gustavsfar Mar 23 '15

Super for dig at det så endelig lykkedes :-) stort tillykke herfra. Håber det bliver mig i dag men tror heller ikke på det før bilen reelt holder i garagen. Er jo som du måske ved også blevet brændt af nogle gange senest i fredags...

120281
120281 Mar 23 '15
@SuneH: 76.000 euro.
120281
120281 Mar 23 '15
@Gustavsfar1: Ja det er en værre omgang med dig. Men hvis det kan trøste dig, så er fornemmelsen så også det bedre når det lykkes.

Min søn på 4 syntes i hvert fald den er federe end den Mazda 6 fra 2008 vi havde før :-)
Tesla_guru
Tesla_guru Mar 23 '15

Tillykke med bilen. Jeg har også anvendt Carselect, men endte op med at finde en brugt bil her i dk, som var et bedre køb end Tyskland. Jeg får min egen i denne uge og kan nærmest ikke vente med at komme bag rattet :)

Forummets indlæg er redigeret af Tesla_guru Mar 23 '15
120281
120281 Mar 24 '15
Så kom der danske plader på Blue Lightning :-)

Imorgen står den på toning af ruder hos rudetoning.dk

Overvejer coating. Har set opticoat og de flotte resultater.
Er blevet anbefalet ham her i Køge: www.highend-bilpleje.dk
Nogen der har erfaringer herfra ?

Gustavsfar
Gustavsfar Mar 24 '15

Vil anbefale Opti coat hos detailing i Odense. Det er efter min overbevisning klart den mest holdbare løsning

JL
JL Mar 24 '15

Stort tillykke med den nye bil! Jeg kan varmt anbefale Opticoat i Odense (http://www.detailing-bilplejecenter.dk/). Jeg fik ordnet både min Audi og Tesla. Her er et par billeder af Audi'en hvor man kan se forskellen. Den er 7 år gammel og jeg har kørt den i vaskehal de sidste 4-5 år. 

Tesla'en er perlemorshvid, så der er det sværere at se forskellen, selvom den også blev super flot

/Jacob

120281
120281 Mar 24 '15

Det jeg er mest skeptisk overfor ved Køge udbyderen er der "kun" er 2 års levetid. Hvor Opticoat tidligere har skrevet at behandler man den pænt holde den for altid.

Bare lidt bøvlet med KBH til Odense og tilbage. For så at tage derned igen dagen efter. Alternativet er en overnatning. Som sikkert koster det samme som tog frem og tilbage :-)

Sider: 1 2 »