Loading...
dk

Oversigt over ladestik og ladeudstyr | Tesla Forum

Hookmaker
Hookmaker Mar 27 '14

Ja, har du sendt pm til Brianmassesson?

Pedro
Pedro Mar 28 '14

Det har jeg nu :-)

Pedro
Pedro Mar 28 '14

Hvad med denne her:

http://www.stegen.com/en/home/52-model-s-chargeport-opener.html

Jeg har en idé om at indbygge sådan en i håndtaget for at kunne åbne charge port. Men hvordan fungerer unlock af kabel med uoriginal lader, afsluttes ladningen når bilen låses op, eller skal man trykke stop charging på skærm eller i app?

Jeg vil gerne bruge hjemmebygget lader, men det skal helst ikke være for besværligt i forhold til UMC.

Hookmaker
Hookmaker Mar 28 '14

Er der nogen der har tænkt så langt som at lave en Fransk Type 3 til Type2 adapter/kabel? 

brianmassesson
brianmassesson Mar 29 '14
@pedro du kan afslutte opladning med nøglen og unlocke ladeporten med din nøgle. Lås bilen op ved at trykke to gange på nøglens tag, dette unlocker ladeporten og du stopper naturligvis ladning. Så det ikke besværligt. For mig er det hurtigt blevet en vane at åbne ladeporten inden jeg står ud af bilen. Men det kan man kun gøre i bilen eller mobil app'en, eller org. Kabel selvfølgelig. Hvis du bestiller en chargeport åbner så er jeg med på sådan en.
Jgilberg
Jgilberg Mar 29 '14

@Pedro Jeg kjøpt fjernbetjeningen og sat den fast på min type2 kabel, fungerer godt. Den har laaaaaang rækkevidde!

For at avbryte lading dobbeltklikker man på taget af bilens fjernkontroll. Det frigør også låsemekanismen således at man kan tage kabelen ud. Hvis man ikke tager kabelen ud inden 60 sek, starter bilen at ladingen igjen.

Bianco
Bianco Mar 29 '14

@pedro Hvis du bestiller en chargeport åbner så er jeg også med på en

Pedro
Pedro Mar 29 '14

Men hvad med proximity pin i forhold til at stoppe ladningen, er der en knap på de håndtag man kan købe løst, for så kan man vel, med passende modstande monteret i stikket, stoppe ladningen ved at trykke på knappen. Jeg har bare svært ved at finde ud af om der er knap på stikkene.

Jeg vil gerne have at ladning med uoriginal lader ligger så tæt på oplevelsen med UMC som muligt.

Jeg overvejer på muligheden for at føre 3,3V frem til stikket og montere fjernbetjeningen i stikket til åbning af charge port, men dette er nok ikke helt realistisk.

Kiefer
Kiefer Mar 30 '14

Hvis du fik fat i et 5x min 2.5mm2 med 2x 0.5mm2 i stedet for 1x 0,5mm2 ville det vel kunne lade sig gøre at trække de 3,3v med helt frem til stikket. Det er ikke umiddelbart knap i de type2 stik man kan købe, så den skal du selv lave.

/Martin

Hookmaker
Hookmaker Apr 15 '14

Hvis man åbner et Type 2 stik sidder der en 220 Ohms modstand mellem 0 og PE ledningen, nogen der ved hvad den gør?

Kiefer
Kiefer Apr 15 '14

Den bestemmer hvor meget kablet maksimalt kan lade med. i dit tilfælde er det 32A ved en 220 Ohms modstand.  1500 Ohm giver 13A, 680 Ohm 20A og 100 Ohm giver 63A. Og glemmer man modstanden så mener bilen ikke der er sat kabel i...taler af erfaring...

Se evt mit indlæg omkring OpenEVSE.

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Apr 15 '14
KS
KS Apr 15 '14
220 ohm fortæller bilen at det er et 32a kabel. Hvis modstanden er 680 ohm betyder det max 20a via kablet.
Tue
Tue May 10 '14
400V/16A stik nu opsat. Det ville være super at få testet forinden bilen kommer senere på måneden. Nogen i Birkerød eller omegn der er interesseret i at kigge forbi i weekenden? Skriv gerne PM eller SMS på 30708617.
/Tue
Kiefer
Kiefer May 10 '14

Kan se at vejdirektoratets udbud på ladestandere på rastepladser ved motorvejene heri Danmark er i udbud igen, efter at første forsøg ikke gav en eneste byder.

Denne gang ser der ud til at der er 4 der er blevet prækvalificeret til at give et bud, det er Q8, Clever, EON og ikke mindst så har Tesla Danmark meldt sig på banen.

Efter min mening kan det vel næsten kun være Tesla der kan vinde denne opgave, de har i forvejen annonceret at de vil lave gratis opladning for Teslaejere langs motorvejene i Danmark, og det vil jo fuldstændig udhule forretningsgrundlaget for de andre spillere på markedet da Teslaejere vel vil lade gratis på Tesla egne stationer og ikke betale den ublu pris både Clever og EON tager for en kWh time.

Hvis man sætter en Leaf eller andre biler til at køre 130km/t på motorvejen, når de vel dårligt nok fra den ene rasteplads til den næste inden bilen er løbet tør for strøm ;-)

Alt udbudsmaterialet samt spørgsmål fra bydere ligger tilgængeligt å vejdirektoratets hjemmeside: http://www.vejdirektoratet.dk/...r/aktuelleudbud.aspx

Se udbud med ID 819.

/Martin

Kiefer
Kiefer May 10 '14

Vi kørte forøvrigt forbi Graceland i Randers i dag, det ser ud til at el-selskabet i Randers her for nyligt har installeret en ny stor grøn kasse lige bag ved Graceland, der lå stadig en bunke jord ved siden af, hvad mon den kasse skal levere strøm til?

Vi kan jo kun håbe... ;-)

/Martin

kajakaj
kajakaj May 10 '14

Der er planer om bygning af ny turistattraktion - Julemandens Kongsgård - ved siden af Graceland.

Måske strøm til Rudolf

Kiefer
Kiefer May 10 '14

Ah, jeg troede den skulle være længere inde mod byen, og ikke lige ved siden af selve Graceland.

/Martin

Jgilberg
Jgilberg May 10 '14

Hvor er supercharger-tråden?

kajakaj
kajakaj May 10 '14

Tråden - den har vi vist tabt

Forummets indlæg er redigeret af kajakaj May 10 '14
Jgilberg
Jgilberg May 10 '14

:-)

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 »