120281: Jg vil mene at det du i dag har fået at vide fra Tesla må være prisen på et sæt 21" fælge med sommerdæk.
Vinterdæk koster så åbenbart mere...
/Martin
@MatthiasR, ja det billigste sæt ligger til 19K norske - det bliver knap 23K når de når herned, med mindre du henter dem selv deroppe eller får nogen til at køre dem herned...;-)
Officielt koster de 41K på Teslas side med vinterdæk (Hvis man ikke køber dem monteret på bilen ved bestilling), det er næsten med garanti samme pris for sommerdæk, for jeg ved de tager det samme for sommer og vinterdæk alene.
Jeg har købt et sæt fælge med sensorer (som nye) fra USA til 1900 USD og det er det andet billigste sæt jeg nogensinde har set på Teslamotorsclub (og der er IKKE mange til salg, og de er hurtigt væk). De koster totalt ca. 18K når de står i DK til dollarkurs 6.30. Jeg kunne så vælge at smide dem hos en kammerat og få dem til DK med et flyttelæs til sommer, så slap jeg med ca. 12K, men det gider jeg ikke vente på.
Så skal der dæk på. Med mindre man kender Michelin direktøren fås Michelin ikke meget under 9K nogen steder, så det giver 27K. Priser under dette er meget favorable, priser meget herunder vil jeg betvivle med mindre jeg køber af en Teslaejer jeg kender. Men jeg forsøger ikke at gøre mig til herre over at nogen køber til lavere pris - det er ren konstatering.
Steen_bo: Hvis Tesla i Kastrup siger til Dennis, at han skal betale ca. 36.000 for et sæt, så koster de jo hverken 55.000 eller 60.000, men derimod ca. 36.000, om det lige er 36.000 eller 36.200 er nok underordnet, de kan sagtens have sagt ca. 36.000,- til Dennis.
/Martin