Loading...
dk

Købes: Jeg søger 21" Turbine blanke fælge | Tesla Forum

lysmanden
lysmanden Mar 25 '15
Steen. Enig. 25.000 kr er en ok pris men ikke noget hvor man råber "woww"
Man KAB alligevel komme langt for 25.000 idag og få både kvalitetsdæk og fælge.

Personligt syntes jeg at Tesla pris ( dagsprisen idag ) på 49.000 er alt for højt.
Steen_Bo
Steen_Bo Mar 25 '15
Lysmanden. Min pris på de 56.000 var vist med vinterdæk :-) har set karatech har vossen 22" til 30.000 kr for et nyt sæt. Det er kun fordi der står tesla på dem her at jeg synes det er ok at betale de penge for brugte fælge! 4 hele dage og min fælge kommer ud og køre :-)
Hookmaker
Hookmaker Mar 25 '15
@ lysmanden, øh kan ikke rigtigt se hvor du vil hen. Hvis Teslas pris er for høj, så køb dog en anden fælg. Og hvis der er en enkelt ( og der er ikke mange) der tilfældigvis vil sælge, så skal du da absolut ikke forvente at det er købers marked, for der er mange der gerne vil have. Du ville sgu da heller ikke selv sælge noget for under 20K som du har givet mere end 40K for.
120281
120281 Mar 25 '15
Hmm jeg fik at vide 36.000kr i dag hos Tesla i Kastrup. Så hvad er sandheden ?

Nogen der ved hvad der skal betales hvis man får dem hjem fra USA ? Kan se T Spirtsline sælge turbine både i 19 og 21". Men ved ikke med moms og told til dk. Den danske side sælger fælge til små 5k pr fælg for 19". Hvor i USA koster de ca. 12k for 4 stk.
Kiefer
Kiefer Mar 25 '15

120281: Jg vil mene at det du i dag har fået at vide fra Tesla må være prisen på et sæt 21" fælge med sommerdæk. 

Vinterdæk koster så åbenbart mere...

/Martin

Hookmaker
Hookmaker Mar 25 '15

@MatthiasR, ja det billigste sæt ligger til 19K norske - det bliver knap 23K når de når herned, med mindre du henter dem selv deroppe eller får nogen til at køre dem herned...;-)

Officielt koster de 41K på Teslas side med vinterdæk (Hvis man ikke køber dem monteret på bilen ved bestilling), det er næsten med garanti samme pris for sommerdæk, for jeg ved de tager det samme for sommer og vinterdæk alene.

Jeg har købt et sæt fælge med sensorer (som nye) fra USA til 1900 USD og det er det andet billigste sæt jeg nogensinde har set på Teslamotorsclub (og der er IKKE mange til salg, og de er hurtigt væk). De koster totalt ca. 18K når de står i DK til dollarkurs 6.30. Jeg kunne så vælge at smide dem hos en kammerat og få dem til DK med et flyttelæs til sommer, så slap jeg med ca. 12K, men det gider jeg ikke vente på.

Så skal der dæk på. Med mindre man kender Michelin direktøren fås Michelin ikke meget under 9K nogen steder, så det giver 27K. Priser under dette er meget favorable, priser meget herunder vil jeg betvivle med mindre jeg køber af en Teslaejer jeg kender. Men jeg forsøger ikke at gøre mig til herre over at nogen køber til lavere pris - det er ren konstatering.

Forummets indlæg er redigeret af Hookmaker Mar 25 '15
Steen_Bo
Steen_Bo Mar 25 '15
Nu er jeg nysgerrig hvad de koster, men 36.000 kr giver ingen mening, når de ved bestilling sammen med bilen koster 36.200 kr og det er mer prisen for at få 21" fremfor de 19" der sidder som standard.
Steen_Bo
Steen_Bo Mar 25 '15
http://shop.teslamotors.com/...nd-tire-covers<br />
Her koster de 5500$ for et ekstra sæt, Tror ikke de blir solgt billigere til danskere, så incl told og mons er vi et lille stykker over 50.000 kr. :-) næsten 60.000 kr
Forummets indlæg er redigeret af Steen_Bo Mar 25 '15
Kiefer
Kiefer Mar 25 '15

Steen_bo: Hvis Tesla i Kastrup siger til Dennis, at han skal betale ca. 36.000 for et sæt, så koster de jo hverken 55.000 eller 60.000, men derimod ca. 36.000, om det lige er 36.000 eller 36.200 er nok underordnet, de kan sagtens have sagt ca. 36.000,- til Dennis.

/Martin

Teslaroad
Teslaroad Mar 25 '15
Som jeg forstår det, hænger det således sammen, 36.000 for 21" når du bestiller bilen (ved at opgradere fra 19" til 21"), men dermed mister du jo også de standard 19" til en værdi af 20.000. Køber du 21" efter du har fået leveret bilen kan du ikke længere få dem til 36.000, derefter vil de koste dig de der 50.000-56.000, nu er der jo lige kommet pris forhøjelser igen. Oprindelig for et år siden kostede de 67.000.... Så selv hvis du vælger at få bilen leveret med 21" vil de alligevel koste dig næsten 50.000 kr da man jo mister 19" standard hjulene som ellers ville følge bilens bestilling. så hvis man kan få et sæt 21" med dæk til 25-31k som tidligere har været til salg herinde, så er det egentlig en meget god deal vil jeg mene.
lysmanden
lysmanden Mar 25 '15
Hook: jeg vil skam bare derhen at det er en ok pris men ikke at det er noget sinds oprivende når dækkene er brugt og fælgen har ridser.
Er der nogen der ved om jeg kan vedhæfte en kopi af den mail jeg fik fra Tesla idag? Den ligger i min firma tlf men skal have den ind og ligge her så i kan se prisen?
Forummets indlæg er redigeret af lysmanden Mar 25 '15
lysmanden
lysmanden Mar 25 '15
Her er kopi af mail fra Anna fra delivery. Prisen er med sommer dæk. Vinterdæk var dyrer men husker ikke den præcise pris
Hookmaker
Hookmaker Mar 26 '15
@lysmanden, ok, jeg taler kun perfekte eller "som nye" fælge. Man kan sikkert finde fede billige deals med kantskrammer osv. samt mere eller mindre brugte dæk. Det trækker godt ned.
Steen_Bo
Steen_Bo Mar 26 '15
@Kiefer - jeg er ikke et sekund i trivl om at Dennis har fået en pris på 36.000 kr men her snakker vi prisen på et ekstra sæt 21" originale turbine hjul med sommerdæk. Også giver 36.000 ikke mening i bog, når man som sagt skal give 36.200 kr for at få ombyttet sine 19" til 21" og ved bestilling af bilen, som også teslaroad skriver.
Så det jo også godt lysmanden har en mail med prisen på 49.000 for et ekstra sæt :-) så mysteriet jo løst.
lysmanden
lysmanden Mar 29 '15
Jeg ved at profilen "Rene" sælger 21 alu til 31.000 kr.
120281
120281 Mar 29 '15
Hmm så skulle jeg havde slået til på 36k de sagde på Amager.
Men de har måske misforstået opgaven da 36.200kr er ekstra prisen ved bestilling sagde dog jeg havde en bil de bare skulle på.
Nommensen
Nommensen Mar 29 '15
Da jeg spurgte var prisen ca 46000 kr
Sider: « 1 2