Loading...
dk

Opladning i Tyskland, Frankrig og Norge? | Tesla Forum

Junior
Junior Mar 23 '15

Mine svigerforældre har et sommerhus i Nice, Sydfrankrig og i går kom jeg til at tænke på, at det kunne være sjovt at køre derned i Tesla'en, i stedet for min ICE eller alternativt, at flyve.

Har siddet og kigget på https://www.evtripplanner.com/planner/2-5/ og det burde ikke være umuligt at komme derned udelukkende med SuC. Men just in case, hvilket kabel/adapter/stik vil være godt at have med, hvis vi ønsker at lade på et hotel i Sydtyskland på vejen derned og hjem? Og mht. Frankrig, er der noget jeg skal være obs på der, når vi vil lade helt almindeligt igennem et stik fra sommerhuset? Kan sgu ikke helt huske hvad de bruger dernede :-) Der er trods alt et stykke til den nærmeste Tesla SuC i Fréjus, så vi vil gerne være sikre på at kunne lade andetsteds også, just in case.

OBS: Har ikke bestilt løst type-2 kabel til min, da jeg får en fastmonteret ladeboks hjemme.

Og ligeledes, vi ønsker også at køre en tur til Fredrikstad og besøge noget familie - bør vi på denne tur have en back-up løsning med også? Eller vil I mene at SuC kan klare arbejdet, når vi max snakker 2 overnatninger deroppe?

På forhånd tak

Forummets indlæg er redigeret af Junior Mar 23 '15
KS
KS Mar 23 '15

@Larsen: Type 2 kabel er næsten obligatorisk hvis man kommer udenfor SuC netværket i det meste af Europa - I Frankrig har de dog rigtigt mange CHAdeMO stationer. Herudover Mobil laderen med det røde stik (CEE 16A), og det "danske" stik - med en adapter til Schuko.

Til Frederikstad, medbring det danske stik og en overgang til Schuko, og lad hos familien - sæt bilen på 10A og lad den fornøje sig med en lille snaps mens i andre også får en.

Ellers er den 220V i byen og en enkelt CHAdeMO stander.

http://teslaclubsweden.se/ladda-din-tesla/

Men kører du efter lovgivningen, bør du kunne toppe helt op i Uddevalla, og køre op og tilbage igen - 132 km hver vej.

Hookmaker
Hookmaker Mar 23 '15
I Frankrig har de en masse type 3 ladere ( det som bruges af Renault), dertil skal bruges en type2 til type 3 adapter, dem er der ikke mange som har, hvis nogen herhjemme.
Hansen
Hansen Mar 24 '15

Type 2 lade kablet er kun 16A og kun 1 fase? Max ladning så 3,7 kW. 

Kiefer
Kiefer Mar 24 '15

larsendk: Du skal som minimum bruge denne: http://elbilsupport.dk/side.asp?Id=192971&Vare=49749

/Martin

DeaconWP
DeaconWP Mar 24 '15

Larsen.Jeg var ikke klar over,at der er et blåt stik med til din Tesla. Er der det?

Er der ikke kun et rødt stik med Jord?

Jeg vil mene du kommer til at mangle en adaptor fra den blå forlængerledning til det der sidder på Tesla'en.

Men den har du måske i forvejen?

PS. Jeg har ikke selv en Tesla.

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Mar 24 '15
Junior
Junior Mar 24 '15
Citat fra Hansen

Type 2 lade kablet er kun 16A og kun 1 fase? Max ladning så 3,7 kW.

OK, jeg må have det andet Type 2 kabel kan jeg høre :-)

Junior
Junior Mar 24 '15
Citat fra DeaconWP

Larsen.Jeg var ikke klar over,at der er et blåt stik med til din Tesla. Er der det?

Er der ikke kun et rødt stik med Jord?

Jeg vil mene du kommer til at mangel en adaptor fra den blå forlængerledning til det der sidder på Tesla'en.

Men den har du måske i forvejen?

PS. Jeg har ikke selv en Tesla.

Pas, jeg har ikke modtaget bilen endnu (late may) Synes bare at have læst herinde, at det var sådan et Schuko adapter stik jeg skulle anvende i bl.a. Frankrig, Norge etc.
Men jeg skal måske finde et adapter fra Schuko til rød CEE i stedet? Og rød CEE forlænger?

DeaconWP
DeaconWP Mar 24 '15

Har du ikke set det 230 volt stik der følger med i DK?

Måske en venlig skribent vil uploade et billede?

MicTheCat
MicTheCat Mar 24 '15
DeaconWP. Det følger ikke med mere da 230 volt stikket nu er alm dansk stik. Tidligere var der et Schuko 220 V stik samt en adapter til dansk stik
Werge
Werge Mar 24 '15

Her hvad jeg fik med ved levering i december:

Alt i det røde område følger med bilen.
Det danske 230 volt stik som ligger ved siden af den røde adapter findes også i en Schuko udgave, som også kan købes hos Tesla. Den skal jeg selv ud og hente snart da vi skal til et sommerhus i Sverige (langt fra SuC).
Billed af den kan se på post #4 her: http://teslaforum.dk/forum/topic/hvilken-adaptor-har-jeg-brug-for

Maho mener han gav 300 for den.

//Lars

DeaconWP
DeaconWP Mar 24 '15

Tak Werge, du er en rar mand.

Nu kan larsendk bedre forberede sine indkøb.

Larsendk: De 2 stik indenfor den røde cirkel skal hver for sig sættes på kablet, afhængig af hvilket stik du vil tappe strøm fra. Det røde til 16 A 400 volt, 3 faser 11KW maks. Det sorte til 230 volt, en enkelt fase. Virker i Dk.

Så du skal kunne "adapte" til det sorte stik, fra udenlandske 230 V stik. Eller købe det blå udenfor cirklen. Det kan også sættes direkte på kablet, som de 2 inde i cirklen.

Kom du nærmere?

AxelEmil
AxelEmil Mar 25 '15

Deacon og Werge

Jeg prøver også at finde ud af hvad jeg skal købe til ferien - vi skal til Sweitz, Østrig og Italien i vores nye PP85D'er her til sommer.

Jeg har det sammen som Werge ar vist - dog uden den blå CEE adapter.  Men har man ikke også brug for denne konverter :

Junior
Junior Mar 25 '15
Citat fra Werge

Her hvad jeg fik med ved levering i december:

Alt i det røde område følger med bilen.
Det danske 230 volt stik som ligger ved siden af den røde adapter findes også i en Schuko udgave, som også kan købes hos Tesla. Den skal jeg selv ud og hente snart da vi skal til et sommerhus i Sverige (langt fra SuC).
Billed af den kan se på post #4 her: http://teslaforum.dk/forum/topic/hvilken-adaptor-har-jeg-brug-for

Maho mener han gav 300 for den.

//Lars

Tak for kyndig vejledning, jeg må have samme sæt kan jeg høre på det hele :-)

Junior
Junior Mar 25 '15
Citat fra DeaconWP

Tak Werge, du er en rar mand.

Nu kan larsendk bedre forberede sine indkøb.

Larsendk: De 2 stik indenfor den røde cirkel skal hver for sig sættes på kablet, afhængig af hvilket stik du vil tappe strøm fra. Det røde til 16 A 400 volt, 3 faser 11KW maks. Det sorte til 230 volt, en enkelt fase. Virker i Dk.

Så du skal kunne "adapte" til det sorte stik, fra udenlandske 230 V stik. Eller købe det blå udenfor cirklen. Det kan også sættes direkte på kablet, som de 2 inde i cirklen.

Kom du nærmere?

Jeg er blevet lidt klogere, tak for hjælpen :-) Nu mangler jeg bare bilen bliver leveret :D !

DeaconWP
DeaconWP Mar 25 '15

Det er en rigtig god tanke, kitora. Hvis man laver alle sine adaptorer til at gå id i det røde stik, slipper man for at slide på sammenføjningen til kablet.

Forbinder du Fasen fra hanstikket til mere end blot en enkelt fase i det røde?

Jeg tænker her på, om de blå stik kan suge mere ud af væggen, end man kan sende ind i en leder i kablet. Og så skal bruge mere end en enkelt ledning ind i bilen.

Grasberg
Grasberg May 25 '15

Hej.

Er der nogen af jer, der ved, hvordan 400 V stik ser ud i de franske husholdninger? Jeg tænker på, at vi her i Danmark har de gamle flade stik til vaskemaskiner mm, som man kan lave et mellemstik til rød 400 V CEE hun, og så sætte Tesla'en til at lade fra. Der er lidt mere power end fra 230 V. I frankring har de typisk Schuko stik til 230V. Men hvilke stik anvender de franske husmødre til at forbinde deres vaskemaskiner mm med? 

Jesperbang
Jesperbang May 28 '15
På turen mod Berlin, siger den jeg skal lade hos Hamburg-Essener Straße. Men den har kun åbent til kl 18 nogle som har brugt den, og kan det passe. Jeg troet alle SuC havde døgn åbent
Jesperbang
Jesperbang May 29 '15
Ja tror jeg kører syd om Hamburg for at lade.
Sider: 1 2 »