Konen ringede ind i dag og fik fat i Mikkel ved service, han sagde at det jo er et sim-kort problem og problemet var konstateret hos de ca. 100 af os der har fået nyt sim-kort fra Telia. Han sagde så også lige, at hun skulle være opmærksom på, at sensorer på bilen og bak-kamera kunne være forsinket på grund af problemet...!
Ovenstående forklaring forstår jeg så overhovedet ikke...
/Martin
Jeg har lige forsøgt mig med at flytte router fra MyLittlePony til LE Pony, og har dermed konstant wifi på bilen. Har ikke oplevet problemer et par timers tid nu - hvilket er en klar forbedring..! Bare for dårligt at man skal ud i alternativer for at få skidtet til at virke.
Jeg oplevede det efter at have koblet på WiFi hjemme i garagen- ingen 3G forbindelse på trods af at den viser fuld signal!!!
Afkobling af alt wifi og soft reset efter anvisning fra ServiceHelpEU hjalp:
~~Regarding your issue with the lost 3G connection, have you already tried to do a soft reset of the big screen in the middle?
If not please do so:
- Car must be in P position
- Press and hold the two small scrolling wheels on the steering wheel until the screen turns black
- Please keep on holding them until the Tesla Logo on the main screen comes back again
- Then release the buttons and wait for the system to be back working
- Check if the 3G connection is still lost
- Check if the 3G connection is still lost
- Check, still lost...now what?
Jeg synes der mangler noget fra Teslas side. Deres incident management er lige så ringe som sidst vi havde problemer med 3G...
/Martin
Kitora: Set i lyset af Teslas baggrund i Palo Alto i og omkring Silicon Valley, så burde det godt nok ikke ligge dem ret fjernt at have et sytem der kunne håndtere dette bedre...
/Martin
Det kan være I er nogle af de heldige som har fået 4G hardware i jeres biler - hvis rygtet taler sandt
https://transportevolved.com/2015/03/19/tesla-motors-press-conference-os-6-2-adds-range-assurance-trip-planner-to-tackle-range-anxiety/
dette kræver en ny aftale med teleudbyder (mig bekendt Telia) og ny firmware i bilen....
Der har jo været en del Appel udvikler folk tilknyttet Tesla igennem tiden - så måske antenne relateret hvilket kan forklare at både Wifi og 3(4)G giver knas.
Niels: Min bil er fra marts... 2014... Så jeg tvivler MEGET på jeg har 4G hardware i min ;-)
/Martin
Selv med router fast monteret i bilen laver den problemer - kan nu hellet ikke connecte der. Prøver at slå strømbesparende mode helt fra.
Min skærm er også død/eller stærkt forsinket lige når jeg sætter mig ind i bilen. Det tager ca. et lille minut før den den begynder reagere på det jeg har trykket op. I morges var den også et minut om at registrere nøglen, så jeg måtte side og vente på at kunne køre )-: Det er som om at den dårlige internet forbindelse (3G) forsinket hele systemet.
Efter 2 uger som Tesla ejer er jeg ikke imponeret. Jeg havde netop frygtet at jeg købte en computer på hjul, men al den ustabilitet computere plejer at generer brugerne med. Nedtur at denne frygt er blevet bekræftet. Håber de snart bliver fikset, da dette ikke skal trække ned i den ellers fantastiske køreglæde.
Heller ingen app-forbindelse for mig i en uge ca.
Bare "waking car..."
Men har lige været ude og slette alle wifi fra bilen og genstarte...så virkede appen igen med det samme.
Indtastede hjemme-wifi data igen....og ingen app-forbindelse.
Slette wifi forbindelsen igen, genstartede skærmen, og app virker igen.
Så mit problem ser ud til at være at wifi forbindelse gør noget ved kommunikationen til appen.
mvh Guy
Ja, det er mærkeligt som et problem hos Telia kan få hele bilen til at i splunk...
I ovenstående sætning kan der måske forekomme sarkasme ;-)
/Martin
Min App har kørt fint indtil torsdag i sidste uge hvor jeg satte WiFi op. Efterfølgende har jeg haft samme problemer som beskrevet herinde. Har først prøvet at slette alle WiFi forbindelser uden problemet forsvandt. Men efter at jeg har slået WiFi på menuen fra syntes jeg at den er mere tilgængeligt både fra App'en, men også i bilen fungere Internet forbindelsen uden at skulle genstartes. Jeg tror ikke det har noget med hverken Telia eller Telenor at gøre, men nærmere med bilens vpn/portstyring, har set flere US brugere med samme problemer.
/Jens
Vil anbefale alle med problemer at ringe til Tesla Service (NL) og fejlmelde dette.
80 71 1024 - tryk 3
Lad dem få det lidt hedt dernede, så de kan få fuld attention på problemet!