Loading...
dk

Ingen kontakt via app til bilen | Tesla Forum

Daduck
Daduck Mar 30 '15
Har været i Sverige de sidste par dage, og har også oplevet problemer med at forbinde til bilen via app. Troede først at det evt var dårligt net, men en genstart løste problemet.
Nappedyret
Nappedyret Mar 31 '15

Efter at have slået wifi til i går aftes, har jeg til formiddag ikke oplevet problemer med at tilgå bilen via app'en. Dette er første gang siden levering(10 dage). Så kunne tyde på at de er ved at have styr på det.

Jespernielsen
Jespernielsen Mar 31 '15
Begyndte at virke i morges. Også med wifi.
Junior
Junior Mar 31 '15

Ville sgu være rart, hvis der er ved at komme styr på det. Så får man ikke udleveret en halvfærdig bil forhåbentlig :-)

Lyngedrengen
Lyngedrengen Mar 31 '15

Enig larsendk. Har også fulgt diskussionen omkring problemerne intensivt - synes det vil være ærgerligt at få den udleveret og så der er de problemer. Men super, hvis det er løst :-)

Junior
Junior Mar 31 '15
Citat fra Lyngedrengen

Enig larsendk. Har også fulgt diskussionen omkring problemerne intensivt - synes det vil være ærgerligt at få den udleveret og så der er de problemer. Men super, hvis det er løst :-)

Ikke alene vil det være ærgerligt, men det vil også ødelægge lidt af stemningen i mine øjne. Jeg gider ikke betale over 1 mil. for en bil, hvor elektronikken fejler, når nu den er så fyldt af hightech elektronik som den er. Vil jeg have en bil med fejl, så køber jeg sgu Audi igen ;-)

Forummets indlæg er redigeret af Junior Mar 31 '15
KS
KS Mar 31 '15

Virker også her, og har fået besked fra Holland om at de mener der skulle være fixet. En fejl hos tele operatøren.

SQLCPH
SQLCPH Mar 31 '15
Yes - imorges virkede alt upåklageligt uden softreset. Så det lyder som om det er fixet. Kunne være rart, nysgerrig som man er, at kende til problemet og løsningen.

Klar til 6.2 der er igang med update
Hookmaker
Hookmaker Mar 31 '15
Ditto her, det hele har virket fint hele dagen. Nu opdaterer vi til 6.2. Men hold kææææææft den spand bruger meget strøm, nåede Middelfart med 70 km på tælleren fra Lyngby, det er eddermame overforbrug!....:-(
SQLCPH
SQLCPH Mar 31 '15
Hvad var det for en flyvetur hookmaker? 400 wh/km' ish :-)
KS
KS Mar 31 '15

Så er vi tilbage med problemet igen...

NOELON
NOELON Apr 1 '15

Har også opdateret iaften. Men ingen problemer so far! Jeg har nu prøvet med både 3G og 4G WiFi router.

Ken: er det fordi du har folieret bilen i Total Metallic og forstyrrer ethvert radiosignal :-)

Hookmaker: Ja, jeg må sige at jeg er virkelig overrasket over så tørstig den er ift. den gamle - men det har været dårligt vejr og ekstra tung fod her i indkøringsfasen. Men glæder mig til mere normal vejr og kørsel for at se om mine bange anelser er rigtige. Har lidt på fornemmelsen at det med at slå den ene motor fra ikke er implementeret eller er måske ikke optimalt ift. mit kørselsmønster. 

KS
KS Apr 1 '15

@TSLA: Efter nærmere undersøgelser, så viser det sig at det er når jeg kører på Wifi forbindelse i bilen, og den går i power save mode, så dropper den forbindelsen. Prøver nu med kun 3G.

egernmus
egernmus Apr 1 '15

@SQLCPH .. De spurgte mig om det same i fredags pr. telefon.. har du svaret Ole :)

@Hookmaker .. er det ikke normalt forbrug :) Jeg har kørt til Lillerød fra Middelfart med næsten 100% charge og kom frem med <30KM, og det var tør vej i fornuftig sommertemperatur :)

P85DK
P85DK Apr 1 '15

@Hookmaker - oplever også at den er bruger voldsomt meget strøm. En tur fra Rungsted til Kirstinehøj er lige under 50km. Når jeg kører den med max 115km/t på motorvejen, så spiser den 85km på opladningen

Hookmaker
Hookmaker Apr 1 '15

@egernmus, Det meste jeg har burgt på en sommerdag med tørt vejr og vestenvind er max 53 kWh til Middelfart fra Lyngby. Jeg ligger så på 145-150 på motorvej og selvfølgelig på 80 ved vejarbejde. 

NOELON
NOELON Apr 1 '15

Ken, det virker altså noget tilfældigt. Har siden igår eftermiddags, hvor jeg satte min 4G router aktiv ikke haft problemer med at bruge App'en. Både med 3G og WiFi(via routeren i bilen). 

Omkring forbruget har jeg her til morgen kørt fra Nordkysten og indtil Østerbro. En tur jeg kører meget ofte. Jeg kunne klemme den ned på 210wh pr. km. med normal kørsel til hastighedgrænserne og over Motorvejen. I den gamle lå den mellem 180 og 200. Så ingen tvivl om at den er mere tørstig. 

egernmus
egernmus Apr 1 '15

Min går kold på Wifi. Plejede at virke engang, nu testede jeg lige at streaming og browser virkede på 3G .. og hvis jeg slår den på Wifi, så virker det i 30-60 sekunder, og det er var så det, så er der ingen ting, som virker mere.

/Ulrik

Claus8930
Claus8930 Apr 1 '15

Har lige installeret nyeste SW version, men når jeg forsøger at spille internet radio får jeg stadig denne fejlen; "High bandwidth requried - connect to wi-fi to play". - Nogle stationer kan dog godt afspilles.

Har fuld signal på 3G, hvilket er første gang siden jeg fik bilen d. 20/3 det sker. Tror SW har afhjulpet dårlig dækning.

Er der andre der får samme fejl?

Bianco
Bianco Apr 1 '15
Min har virker 100% normalt i dag. Håber det holder længere end sidst, hvor det gik i ged dagen efter!
Sider: « 1 2 3 4 5 »