Loading...
dk

Bremsesvigt i regnvejr. | Tesla Forum

Hank
Hank Mar 26 '15

Efter ca. 10 dage med Tesla S, måtte jeg her til morgen konstatere totalt bremsesvigt ved kørsel ind i rundkørsel.

Heldigvis skete der ingen ulykke, men bilen fortsatte ufortrødent ind i rundkørslen, på trods af maksimalt tryk på bremsen.

Jeg har Googlet lidt på problemet, og det virker til at være et kendt problem ved kørsel i vådt føre, da man mest bruger generatorbremse og ikke får skiverne varmet op/tørret.

Min bil er nyserviceret hos Tesla, og har skinnende og ellers velfungerende bremser.

Take care out there...

Claus8930
Claus8930 Mar 26 '15

@Hank

Håber sørme du indberetter det til Tesla! En sådan hændelse er ufattelig vigtig information. Den dag det koster menneskeliv, og det skal bevises, at man ikke kørte med hovedet under armen, er det alt afgørende at disse ting er kommet frem i lyset.

NOELON
NOELON Mar 26 '15

Ja, det lyder da total ubehageligt. Jeg har ikke selv oplevet dette efter 1 1/2 års kørsel i al slags vejr og med meget brug af regen.

egernmus
egernmus Mar 26 '15

@Hank .. lyder ikke særligt fedt :( Godt der ikke var nogle bløde trafikanter i vejen. Har ikke oplevet noget i det år jeg har kørt i min.

Du skriver den lige er nyserviceret? Er den ny eller brugt?

Husk på, at hvis du træder på speeder og derefter træder "samtidig" på bremsen, så bremser bilen ....

MEEN ..

Hvis du derimod træder på bremsen og derefter træder "samtidig" på speeder, så accellererer bilen samtidig med den bremser lidt.. Rækkefølgen er vigtig :)

(P85D kunne det også, da jeg prøvede det)

/Ulrik

Forummets indlæg er redigeret af egernmus Mar 26 '15
TwoChops
TwoChops Mar 26 '15
Har været ude for det samme. Senest i går aftes. Ekstremt ubehageligt
denlange
denlange Mar 26 '15

@hank @twocops - det skal indberettes med det samme til Tesla. Det må under ingen omstændigheder kunne ske. 

DeaconWP
DeaconWP Mar 26 '15

Det link synes at vise et helt andet, og mindst lige så farligt teknisk problem.

lysmanden
lysmanden Mar 26 '15
Kære venner. Lov mig at i kontakter Tesla med problemerne. Det er skræmmende læsning og kan koste andres og jeres menneskeliv
Hank
Hank Mar 27 '15

Egernmus:

Bilen er købt brugt i Frankfurt, og har fået gennemført service hos Tesla i Frankfurt. Jeg har også fundet frem til logikken med bremse/speeder rækkefølge, men idet jeg altid har kørt med automatgear, så kan jeg dårligt tænke mig at jeg skulle have trådt på begge pedaler på én gang.

Bilen var kold, og der kan have været vand på skiverne, men jeg har aldrig oplevet noget lignende med andre biler med våde skiver. Der var ingen effekt af bremser.

Mw:

Bremserne har siden virket upåklageligt.

Logikken med at man kan accelerere mens man træder på bremsen ser ud til at have været problemet for mange, idet de af vanvare har trådt på bremsen og efter et par centimeter har fået speederen med under samme fod, idet afstanden mellem pedalerne er lille.

Kiefer
Kiefer Mar 27 '15

Konen har lige i dag testet vores med en katastrofeopbremsning i et lyskryds i Århus, til alt helt virkede bremserne som de skulle. Men hun blev da lidt stille da jeg fortalte om Jeres indlæg ;-)

/Martin

Jespernielsen
Jespernielsen Apr 4 '15
Rustne skiver efter 14 dage ? Andre der har det ?
Gustavsfar
Gustavsfar Apr 4 '15
@jesper. Bremserne skal man huske at bruge og det gør man typisk ikke ret meget med regenerativ bremsning. Hvis bremserne har været våde og ikke slides/bruges så dannes der et fint lag rust på skiverne hvilket er helt naturligt.
Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Apr 4 '15
Jespernielsen
Jespernielsen Apr 4 '15
Ok. Tak - Hvor meget ekstra give regenerativ bremsning i km på en fuld opladning ca ?
Hookmaker
Hookmaker Apr 4 '15

@Jesper, det er vanskeligt at sige, men forlader du feks. motorrring 3 med 110+ og regenerer til 0 på hele rampen, giver det 0,2-0,3 KWh - ca. 1km kørelængde, det kan du se på tripmåleren, så det er ikke ubetydeligt.  

DeaconWP
DeaconWP Apr 4 '15

Jesper. Hvis der ikke var regenerering på en Tesla, ville den kun kunne køre 100 km på en opladning.

Jespernielsen
Jespernielsen Apr 4 '15
Tak for info :-)
fmm1000
fmm1000 Nov 22 '15
Har lige et spørgsmål om vedligehold af bremser.

Jeg er klar over, man skal huske at bruge bremserne, for at de ikke ruster.

Spørgsmålet er, om det er nok jeg sætter regenerativ bremsning på low, når jeg ruller ned ad vores 300m lange grusvej og herved lægger et let tryk på bremserne de 300 meter ned næsten dagligt. Se billede.

Eller SKAL man lave en katastrofeopbremsning mindst en gang om ugen.
Forummets indlæg er redigeret af fmm1000 Nov 22 '15
Kristian70k
Kristian70k Nov 22 '15
Sku et lækkert sted du har dig der ;) du kan nøjes med et bremse check.. En katastrofe opbremsning er ikke nødvendig.. Men hvis du sikre dig de tager ved så bliver de ved med at gøre det.. I hvert fald på min :)
Maho
Maho Nov 22 '15
Tror også der er noget som hører den kommende tid til med våde kolde dage....:-)
Sider: 1 2 3 4 »