Loading...
dk

Bremsesvigt i regnvejr. | Tesla Forum

Mikkelsen
Mikkelsen Dec 7 '15
For at holde bremseskiverne tip top, skal der bare køres frisk til 1 til 2 gange om ugen. Der behøves ikke køres for hurtig, der skal blot bremses "sent" og lidt hårdere end normalt. En 5 - 6 gange umildbart efter hinanden, så skiverne ikke når at blive kolde mellem opbremsningerne.
ODE90D
ODE90D Jan 24 '16
Kan forstå regen ikke er aktiv før batteriet har nået en vis temperatur, og dette betyder jeg skal bremse hårdere, men de sidste par dage har jeg oplevet at skulle træde ekstremt hårdt på bremsen før der skete noget som helst - ret skræmmende faktisk. Jeg bruger jævnligt bremsen til dagligt, og har ikke oplevet den så "svag" tidligere. Den skurer også rigtig meget.
Bilen er fra dec 15. Er der andre som har lignende oplevelser med bremserne på de nye modeller?
T3S7A
T3S7A Jan 24 '16

Helt normalt, for en Tesla altså. Brems noget hårdt et par gange. Især inden du parkere natten over. 

Climber
Climber Jan 24 '16
Her til morgen føltes det som om bremsekraftforstærkeren ikke fungerede. Jeg kunne næsten ikke bremse bilen, lidt som det føles når motoren ikke er tændt i en dieselbil.
T3S7A
T3S7A Jan 24 '16

Sådan har alle de Tesla jeg har kørt altid været i fugtigt vejr. Det er kun lige de første 2 - 3 bremsninger, så virker den igen. Men ja, helt vildt for dårligt. Bremser på en bil, er jo ikke ny teknologi. Men skal helt op og stå på bremsen, og så bremser den kun med halv styrke alligevel. 

Hookmaker
Hookmaker Jan 24 '16
Sådan var min gamle S85, min P85D står superfast ved let tryk hver gang.
Vinse
Vinse Jan 24 '16
Så blev det min tur. Det var godt nok en ubehagelig omgang!!
Bilen har stået natten over, der er vådt, vi kører med 50km/t ned for enden af vejen og ved T krydset sker der næsten intet. Jeg har ofte prøvet våde skiver der tøver lidt men det her var bremseforstærkeren. Jeg hoppede på bremsen og vi stoppede lige inden vejen. 10 sekunder efter var den normal igen.

Siger I at det er normalt??????
jenslm
jenslm Jan 24 '16

Jeg oplevede præcis det samme i morges, og var nær kørt ud for ubetinget vigepligt. Jeg trådte ekstremt hårdt på bremsen, og så gav det et lille "klonk", som om bremseklodserne havde siddet fast. Og så stoppede bilen i øvrigt. Med det samme. Så jeg tror simpelthen ikke, at bremserne "greb fast" før jeg fik trådt bremsepedalen gevaldigt i bund og de løsnede sig. Men jeg kommer da til at kontrollere om de virker, hver gang jeg kører hjemmefra fra nu af.

ODE90D
ODE90D Jan 24 '16
Min oplevelse i dag var i stil med det vinse og climber beskriver - som om bremseforstærkeren ikke fungerede. Det var ikke bare lidt våde skiver. Tager fat i Tesla i morgen
T3S7A
T3S7A Jan 24 '16

Ja, det burde ikke være "normalt". Når man tænker på de har indkald alle tesla til sele tjek, fordi de har fundet en fejl på en enkelt tesla. Her har næsten alle ( ihvertfald ældre RWD ) problemer når der er meget fugt i luften med at bremserne, stort set ikke virker. Jeg har engang kørt ud for vores ubetinget vigepligt forenden af vores vej, hvor jeg ikke kunne stoppe. Siden bremser jeg altid lige et par gange ned mod vigepligten inden. 

Larsen
Larsen Jan 24 '16
Jeg har belært af erfaringer fra forrige vinter, sat regenerering på low. Det har hjulpet rigtigt meget. Sidste vinter rustede mine bremser fuldstændigt sammen. Jeg lavede forøvrigt en billed serie her på forum om hvordan bremserne så ud.
Klaus_
Klaus_ Jan 24 '16

Husk at der også er parkeringsbremsen til nødsituationer: https://www.youtube.com/watch?v=tNsl2oqvxuo

Men er det ikke lidt for tilfældigt hvis flere Tesla'eres bremseforstærker er defekt lige i dag? Sådan en burde vejret vel ikke have indflydelse på, hvorimod jeg kunne forestille mig at vejret har noget indflydelse på hvordan bremserne fungerer.

Supercharged
Supercharged Jan 25 '16
Oplevede også delvis bremse svigt igår. Troede det var is/vand.
Efter en hård opbremsning var det fint næste gang jeg bremsede.
JonasHansen
JonasHansen Jan 25 '16
Oplevede det samme i går, med total svigt af bremser. I følge konen er det det samme her til morgen, at den først virkede igen efter gentagne hårde opbremsninger. Så pas godt på derude. Mvh jonas
Tesloid
Tesloid Jan 25 '16
Samme her. Virker som om bremseforstærkeren ikke er aktiv. Jeg har haft bilen siden Dec14 så har prøvet våde skiver før. Det her er noget andet. Der er slet ikke samme feedback i pedalen.
ElPeter
ElPeter Jan 25 '16
Også her. Generelt synes jeg ikke Teslaens bremser tager særligt godt ved, men de seneste dage har jeg flere gange oplevet at de næsten ingen effekt havde. Det blev bedre efter gentagen brug.
TeslaFreak
TeslaFreak Jan 25 '16

Jeg har ikke oplevet noget med min (endnu), min står i opvarmede garage måske det har noget at sige?

T3S7A
T3S7A Jan 25 '16

Det har selvfølgelig noget at sige at den står i opvarmet garage. Det er hellere ikke et problem om forår / sommer. Men altid et problem om vinteren / fugtigt vejr - når bilen står ude. 

TorbenS
TorbenS Jan 25 '16

Jeg er ret sikker på at jeres bremseforstærker virker. Problemet er, at bremserne ikke bruges ret tit pga. regenerering (strøm tilbage i batteriet).

Teslaens bremser er ikke forskellig fra andre biler. Bremseskiverne er af støbejern som giver en god friktion med bremseklodserne men de ruster desværre nemt.

Når skivebremser ikke bruges i lang tid (50-100 km) om vinteren med meget salt og fugt, så dannes der et fedtet lag af vand, salt og rust på bremseskiven og så glider bremseklodsen på dette lag.

Så, træd på bremsen en gang imellem når det regner kraftigt eller når I kører på våde saltede veje.

Forummets indlæg er redigeret af TorbenS Jan 25 '16
lasen
lasen Jan 25 '16

Hej

Oplevede samme problem her til morgen - bilen (85D fra sep 15) havde stået stille siden lørdag

Første opbremsning var som på min Opel Kadet fra fra studietiden - den kunne ikke bremse, til gengæld havde dem max fart på 100 og 0-100 på 1 minut mindst:-)

Tyder på fugt problem ?

Sider: « 1 2 3 4 »