Helt normalt, for en Tesla altså. Brems noget hårdt et par gange. Især inden du parkere natten over.
Sådan har alle de Tesla jeg har kørt altid været i fugtigt vejr. Det er kun lige de første 2 - 3 bremsninger, så virker den igen. Men ja, helt vildt for dårligt. Bremser på en bil, er jo ikke ny teknologi. Men skal helt op og stå på bremsen, og så bremser den kun med halv styrke alligevel.
Jeg oplevede præcis det samme i morges, og var nær kørt ud for ubetinget vigepligt. Jeg trådte ekstremt hårdt på bremsen, og så gav det et lille "klonk", som om bremseklodserne havde siddet fast. Og så stoppede bilen i øvrigt. Med det samme. Så jeg tror simpelthen ikke, at bremserne "greb fast" før jeg fik trådt bremsepedalen gevaldigt i bund og de løsnede sig. Men jeg kommer da til at kontrollere om de virker, hver gang jeg kører hjemmefra fra nu af.
Ja, det burde ikke være "normalt". Når man tænker på de har indkald alle tesla til sele tjek, fordi de har fundet en fejl på en enkelt tesla. Her har næsten alle ( ihvertfald ældre RWD ) problemer når der er meget fugt i luften med at bremserne, stort set ikke virker. Jeg har engang kørt ud for vores ubetinget vigepligt forenden af vores vej, hvor jeg ikke kunne stoppe. Siden bremser jeg altid lige et par gange ned mod vigepligten inden.
Husk at der også er parkeringsbremsen til nødsituationer: https://www.youtube.com/watch?v=tNsl2oqvxuo
Men er det ikke lidt for tilfældigt hvis flere Tesla'eres bremseforstærker er defekt lige i dag? Sådan en burde vejret vel ikke have indflydelse på, hvorimod jeg kunne forestille mig at vejret har noget indflydelse på hvordan bremserne fungerer.
Jeg har ikke oplevet noget med min (endnu), min står i opvarmede garage måske det har noget at sige?
Det har selvfølgelig noget at sige at den står i opvarmet garage. Det er hellere ikke et problem om forår / sommer. Men altid et problem om vinteren / fugtigt vejr - når bilen står ude.
Jeg er ret sikker på at jeres bremseforstærker virker. Problemet er, at bremserne ikke bruges ret tit pga. regenerering (strøm tilbage i batteriet).
Teslaens bremser er ikke forskellig fra andre biler. Bremseskiverne er af støbejern som giver en god friktion med bremseklodserne men de ruster desværre nemt.
Når skivebremser ikke bruges i lang tid (50-100 km) om vinteren med meget salt og fugt, så dannes der et fedtet lag af vand, salt og rust på bremseskiven og så glider bremseklodsen på dette lag.
Så, træd på bremsen en gang imellem når det regner kraftigt eller når I kører på våde saltede veje.
Hej
Oplevede samme problem her til morgen - bilen (85D fra sep 15) havde stået stille siden lørdag
Første opbremsning var som på min Opel Kadet fra fra studietiden - den kunne ikke bremse, til gengæld havde dem max fart på 100 og 0-100 på 1 minut mindst:-)
Tyder på fugt problem ?