Loading...
dk

Firmware 6.2 | Tesla Forum

gw
gw Mar 26 '15
Nogen som ved hvornår den kommer? Er den begyndt at rulle ud i nogle lande?
Nommensen
Nommensen Mar 26 '15
Der køres beta test på den i øjeblikket så forvent den ikke før om tidligst 2-3 uger
Nommensen
Nommensen Mar 26 '15
Der køres beta test på den i øjeblikket så forvent den ikke før om tidligst 2-3 uger
KS
KS Mar 27 '15

Release notes: (Elon tweets)

Kiefer
Kiefer Mar 27 '15

Der mangler da vist et enkelt punkt, eller flere:

3G der virker sammen med Wifi
Skærm der ikke crasher hvert 2. minut 

:-)

/Martin

Niels
Niels Mar 27 '15

der går rygter om mulig LTE (4G) hardware i nyere biler

https://transportevolved.com/2015/03/19/tesla-motors-press-conference-os-6-2-adds-range-assurance-trip-planner-to-tackle-range-anxiety/

måske skyldes forbindelses fejl på nye biler at USA og EU bruger forskelige frekvenser til 4G....basalt set et godt tegn

Forummets indlæg er redigeret af Niels Mar 28 '15
SimonHN
SimonHN Mar 28 '15

4G er ikke rigtigt til nogen nytte i en Tesla. Så tror ikke på der kommer 4G endnu.

Kiefer
Kiefer Mar 28 '15

Niels: Hvad tror du så fejlen skyldes på de ældre biler?

Efter min mening holder din teori ikke helt. da vi er flere med biler fra før september 2014 der oplever problemer med forbindelsen.

/Martin

SQLCPH
SQLCPH Mar 28 '15
@Niels: oh oh... Har altid fået at vide at man skal lade være med at købe en iPhone hjem fra USA pga forskel i LTE/4G. Men havde ikke regnet med det også betød BIL fra USA :-) hvor står der noget om rygterne? 3G er på vej ud i fx Norge så det kan vel også ske at det er årsagen til skiftet. Spændende...
Niels
Niels Mar 28 '15

hvad jeg ved er at Tesla er ved at skifte teleudbyder (til telia) - sandsynligvis fordi de kan få bedre roming priser i flere lande og muligvis 4g.

teslaen kan i øvrigt få god glæde af 4g, ikke at jeg mener det er vigtigt, men flere steder med dårlig 3g dækning er 4g bedre - i hverfald hos telia i dk.

den tråd jeg har postet oppe har nogle kommentare om lte/4g hvor de siger det er noget elon sagde under press konferencen eller på et andet tidspunkt, der henvises til specifikt tidsæunkt i en video. De glemmer så bare desværre at fortælle hvilken video. Så svært at verificere.

det indbyggede chipset har mig bekendt indbygget simkort direkte inde i chipsettet, og dette er ikke endnu taget i brug - der bruges et ekstern simkort istedet. Dvs. Det er muligt via ota at skifte til anden teleprovider.

det er altsammen rent gætværk og måske lige lovligt kreativt, men der er en mulighed for at de netværksproblemmer som der pt opleves skyldes et skift i teleudbyder og/eller skift til 4g. Min nye tesla leveres iøvrigt i dag med få timers forsinkelse pga. Netværksproblemmer...

endelig kan det også bare skyldes at de udvider it infrastrukturen i spanien (vpn knudepunkt) og vi derfor oplever stabilitets problemer - dette vil ramme både wifi og 3g, og stemmer med hvad tesla har oplyst som årsag(teleprovider udfordringer)

Forummets indlæg er redigeret af Niels Mar 28 '15
Lyngedrengen
Lyngedrengen Mar 28 '15

Hej

Jeg fulgte live bloggen under pressekonferencen på denne side: https://transportevolved.com/2015/03/19/transport-evolved-live-blog-teslas-press-conference-to-end-range-anxiety-in-electric-cars/

Nu er selve livebloggen erstattet med lydfilen fra pressekonferencen, men jeg husker tydelige, at under opdateringen skrev bloggeren, at Elon sagde, at nu ville man benytte LTE. Så vidt jeg husker var der ikke nogen tilkendegivelse af, om det krævede en HW ændring eller blot en OTA update - det ville jo være fantastisk at få LTE. Det har altid undret mig, at man kun var på 3G, men der kan selvfølgelig være nogle økonomiske aspekter i det.

VH
Jan

SimonHN
SimonHN Mar 28 '15
"teslaen kan i øvrigt få god glæde af 4g, ikke at jeg mener det er vigtigt, men flere steder med dårlig 3g dækning er 4g bedre - i hverfald hos telia i dk."

Hvis du har dårlig eller slet ingen 3G signal så har du heller ikke et 4G signal.

I mine øjne er 4G ubrugeligt så længe der ikke skal streames store filer. Et godt 3G signal med kort svartid er meget bedre til det Tesla'en kan i dag.
Gustavsfar1
Gustavsfar1 Mar 29 '15

Fedt, fedt, fedt :-) Kan slet ikke vente....

Niels
Niels Mar 29 '15

@SimonHN

Jeg har flere steder (på landet) oplevet utroligt dårligt dækning med 3G udstyr (flere mærker af udstyr), Her har jeg da jeg skiftede til 4G (flere mærker af udstyr) oplevet en markant forbedring i hastighed (gående fra ubrugeligt "Edge" til brugbart 3G).

Min pointe er et det er hardwaren som gør forskellen, noget tyder på at 4G udstyr modtager signalerne bedre end 3G udstyr - så 4G i Tesla'en vil i de fleste tilfælde hjælpe med en højere hastighed f.eks. kunne modtage r3G hvor der ellers blot ville modtages Edge eller ingen dækning.

Et godt eksempel er hvad jeg oplever indenfor i mit sommerhus - her skal en 3G mobiltelefon ligge i vindueskarmen i 5 min for at kunne loade en (1) hjemmeside, mens 4G telefoner og 4G modems kan opnå 3G hastighed og derved er fuldt brugbare og loader sider på rimelig tid..

Forummets indlæg er redigeret af Niels Mar 29 '15
Gustavsfar1
Gustavsfar1 Mar 30 '15

Så er 6.2 netop rullet ud til enkelte af vores norske venner...

www.http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,20263.60.html

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar1 Mar 30 '15
Lau
Lau Mar 31 '15

Så ser den ud til at være landet. Har lige fået besked at software opdateringen er klar.

egernmus
egernmus Mar 31 '15

Hvem tør trykke på Install og finde ud af hvad der er af forbedringer? :)

/Ulrik

http:///...oad-Pull-over-safely

SQLCPH
SQLCPH Mar 31 '15
Spændende Lau. Keep us posted. Ulrik: klart der sksl trykkes install. Og især 2 timer inden en stor familietur i påsken. I like to live my life ... Dangerously ;-)

Venter dog selv på notifikationen. Har ellers en langtur (700 km) på torsdag: kirke Hyllinge - Næstved - Kruså og retur. Kunne være oplagt at teste trip planner i 6.2.
Comeback
Comeback Mar 31 '15

opdateringen tager ca 30min :) tag den så hurtig i kan :)

Sider: 1 2 3 4 5 6 7 8 »