Så kom opdateringen også her :-)
Men nu må den godt skynde sig, så jeg kan komme ned efter noget kinesisk :-)
Så kom opdateringen også her :-)
Men nu må den godt skynde sig, så jeg kan komme ned efter noget kinesisk :-)
Har ikke nået at prøve alt, men her lidt om dagens oplevelser med 6.2 (2.4.124):
Automatic Emergency Braking:
Dette har jeg ikke kunne teste, og er heller ikke sikker på jeg tør.
Blind Spot Warning:
Hvis I ser på billedet i release note, så kommer der en diskret hvid streg under spedometeret i den side hvor bilen ser noget i blind spot området. Ikke noget man så naturligt ligger mærke til. MEN hvis man kommer for tæt på, så kommer der to røde streger, en lyd og ratet ryster - det virker fornuftigt, og vil forhåbentligt få en til at reagere når det sker. Jeg fik denne til at slå ud ved at trække lidt tidligt og tæt ind foran en lastbil, som jeg havde forbipasseret på motorvej.
Additional Improvements:
'Forward Collision Warning' og 'Traffic-Aware Cruise Control has been improved' har jeg ikke fået testet, men prøver nok 'Traffic-Aware Cruise Control has been improved' i aften.
'The timeout for automatically resuming Traffic-Aware Cruise Control', dejligt, før var den også meget hurtig til at slå fra.
Trip Planner (Beta):
Virker meget overbevisende til planlægning, glæder mig til næste lidt længere tur for at se hvor godt tiderne holder i virkeligheden. (billede til højre herunder)
Bemærk i øvrigt det lille lyn i toppen til højre. Denne er smart, den giver dig alle dine nærmeste lade muligheder som bilen kender, dvs. SuC og egne tidligere besøgte ladere. (billede til venstre herunder)
Bemærk hvor lang tid jeg skal lade med en S60 - kunne nogen i København prøve at lave sammen tur til Amstadam i en S85.
Drop a Pin er som kajakaj siger dejligt endelig at have fået. Helt som på Google maps, sæt fingeren og vælg naviger, dejligt.
Valet Mode:
Virker lovene hvis man skal låne bilen ud. Det ses tydeligt på billedet at både top hastighed og kræfter tilrådighed er begrænset.
Det var "den korte version" - skal "desværre" til møde i golfklubben, så skal ud og køre lidt igen.
//Werge
@Jakob - Jeg har også fået opdateret min TEsla her til eftermiddag og jeg har også fået advarsel som du beskr. - Jeg har talt med Tesla i KBH service og de har taget en log og vil vende tilbage i morgen. Jeg har reset systemet, men det virkede ikke. Jeg vender tilbage.
hehe gør det når man ikke skal bruge bilen i lidt tid :) gjorde det i thisted.. mens jeg var på kunde besøg.. :) nu ikke den vildeste update
Ved min opdatering, da fortalte den forventet opdateringstid - ca. 1 t om 30 min. med wifi forbindelse.
@Lau boot begge skærme så kan du fjerne kablet igen
@Gustavsfar1 boot den først hvis den bliver ved med at sige " contact tesla service center." så gør du det
Den siger det tager 1 time og 30 min, det er for den kan nå et par forsøg inden for tiden.
jeg benytter 4G når jeg får opdateringer og denne tog ca 30 min. for en uge siden :)
@SQLCPH det gør den også da der er minder fejl i 6.2 end i 6.1
6.1 fik jeg i 4 versioner før den blev sendt ud bredt.
jeg har ikke set problemer med 6.2 endnu
Fik min opdateret i formiddags, og umiddelbare holdninger:
TACC: Opdateret og giver en meget mere glidende kørsel. Den er ikke så barsk i accellerationen, og ej heller i måden den holder afstanden til bilen foran.
Blind spot: Denne funktion er efter min mening ret dårligt implementeret. Den er næsten ikke synlig på dashboardet når en bil ligger i Blind spot. Kun et par små hvide streger, som bliver røde hvis bilen tror der er risiko for sammenstød - efterfulgt af et par bip. Det havde været smart om det Bip, så kom fra det hjørne af bilen hvor risikoen er fundet - hvilket ville gøre at selv en blind kunne reagere på dette. Syntes ikke det passer rigtigt godt ind i det nuværende design - ville meget hellere at det der blev præsenteret på P85D launchen ville passe.
Valet Mode: Aktiveres når bilen er i Park, og begrænser bilen så den er på niveau med en gammel polo. Topfarten skulle også være begrænset, men da jeg kun har været på landevej, kan jeg konstatere at begrænsningen er mere end 85. TACC deaktiveres ved brug af Valet mode. Første gang den aktiveres skal i opgive en PIN kode, som bruges til at deaktivere igen. Ved Valet mode låses muligheden for at ændre på Remote Access indstillingen, men alt andet ser ud til at være tilgængeligt - dog er handskerummet låst, og kan ikke åbnes før der skiftes til en alm driver profil.
Godt er at problemerne med 3G er fixet, men det skete vist i nat, inden opdateringen kørte på. Har ihvertfald haft kontakt til bilen siden i nat - uden udfald.