Loading...
dk

Parkeringsudfordringer? | Tesla Forum

sorbra
sorbra Dec 28 '13

Jeg sidder nærmest med fingeren på bestillingsknappen, og har kun én overvejelse tilbage inden min ordre ryger afsted: Hvordan er det at klemme en Model S ind på parkeringspladsen ved supermarkedet mm.?

Faktuelt er det jo en temmelig stor bil, og ihvertfald en del større end noget jeg har ejet før. 

Derfor: Oplever I nogen udfordringer med at manøvrere bilen på plads på parkeringspladser?

Bluecoffee
Bluecoffee Dec 28 '13
Det går egentlig meget smertefrit. Især parkeringssensorer og bakkamera gør det nemt at parkere. Men det er klart, at man fylder en standard-p-plads godt ud. Efter 10 dage har det dog endnu ikke givet alvorlige problemer, hverken i Ikea, ved supermarkedet eller i carporten hjemme.
KS
KS Dec 28 '13

Helt enig - sensorer og kameraet virker.

Men prøver nu altid at finde en parkeringsplads lidt væk fra supermarkedet - gider ikke have bilka-buler så hellere få lidt motion. Men korrekt det er både en lang og bred bil - men at manøvrere den ind - intet problem

sorbra
sorbra Dec 29 '13

Tak for svar, som hjælper med at fjerne den sidste rest "bekymring".

Udover det med plads til parkering (også herhjemme i carporten), er den primære udfordring nok at fruen kræver hendes "fair share" af Tesla kørsel, og at jeg derfor kommer til at leve med dieseldytten den anden halvdel :).

Til gengæld vil jeg få wow oplevelsen hver gang det er min tur til at køre Tesla igen!!!

KS
KS Dec 29 '13

@sorbra: Skal du bruge en undskyldning for at komme til at køre den hele tiden, så må du sige til. Så skal jeg se om jeg kan finde på en go' løgn..

muller
muller Dec 30 '13

Generelt har vi heller ikke problemer med parkering, men der er da lidt flere båse som bliver sprunget over i Føtex... Jeg er specielt glad for sidespejl/tilt-ved-bak-funktionaliteten, det fungerer super, og kombineret med baksensor og kamera, kan det meste lade sig gøre.

Men den første ridse fra en nabobildør er da allerede inkasseret på førerdøren :-( Så et er at komme uskadt ind i båsen, noget helt andet er kun at parkere ved siden af folk som ikke åbner deres dør op i din bil...

Forummets indlæg er redigeret af muller Dec 30 '13
Kiefer
Kiefer Dec 30 '13

Hej.

Velkommen til en verden af store biler :-)

Herhjemme har vi også de seneste mange år haft parkeret langt ude på bøhlandet når vi er i Bilka i forhold til indgangen, det er sådan set både godt og skidt, det er godt da man undgår Bilkabuler, men til gengæld har vi måtte konstatere at vi er langt mere udsatte for indbrud i bilerne ind hvis vi holdt inde mellen de små VW Up'er.

En tur i Bruuns Galleri i i formiddag i konens ML'er som har nogenlunde samme størrelse som en Tesla S, det er skisme ikke sjovt, vi kørte i lang tid bag ved en BMW 5-serie som vist havde samme udfordring som vi havde, en del båse blev sprunget over til held for de små biler bagved...

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Dec 30 '13
Skroget
Skroget Feb 8 '14

Jeg køre i dag en bil som har lige ved og næsten samme størrelse, Tesla Model S er + 2 cm i bredden.

P-sensor for+bag og jeg har ingen problemer med at parkere i indre København.