Loading...
dk

Scheduledladning via app. | Tesla Forum

Gustavsfar
Gustavsfar Mar 28 '15
Er det ikke muligt at lave en scheduled ladning via appen?
KS
KS Mar 28 '15

Nixen - i bilen eller via VisibleTesla

Gustavsfar
Gustavsfar Mar 28 '15

Ja men så er der da også plads til en kærkommen opdatering her...

Kiefer
Kiefer Mar 28 '15

OG VisibleTesla er vist ikke helt en option længere, hvilket jeg synes er rigtig ærgerligt, det program dækkede virkelig et område som Tesla App ikke kan. Jeg forstår ikke hvorfor Tesla ikke synes det er et projekt der er mere værd at dække i forhold til den måde de forsøger at modarbejde programmet på.

/Martin

KS
KS Mar 28 '15

@Kiefer: Du tager fejl:

http:///...39004&viewfull=1

Måske den sidste build at VT, men den virker (hvis den kan forbinde til bilen)

Kiefer
Kiefer Mar 28 '15

Ken: Hmm, jeg synes denne tekst er lidt bekymrende:

"
There are many changes and new features in version 0.50.06, but the delay in releasing a new version has been based on the negative impact it can have on the operation of your official mobile phone app. If you use this version you will be presented with a disclaimer noting that you accept all responsibility for any negative consequences of running the application
"

/Martin

KS
KS Mar 29 '15

Martin, så lad være med at bruge den.

Årsagen til disclaimeren er at kommunikationen nu kører via nye servere, hvor throtteling ikken kendes helt, så man ved ikke hvornår Tesla smækker lågen i.

Men for mig har den virket helt fint - ihvertfald på den blå. Den sorte lider under 3g problemet..

Du kan selv hente kildekoden og kompilere denne, hvis du har lyst - der er intet skjult.

Kiefer
Kiefer Mar 29 '15

Ken: Det er ikke et spørgsmål om manglende tillid til udvikleren, tværtimod. Men når jeg læste en del af de indlæg han skrev omkring version 0.5 så var det jo netop, at der var flere der oplevede at Tesla begrænsede deres adgang til bilen via App. 

Jeg har lige forsøgt, at hente programmet igen, men kan ikke forbinde til bilen, men det kan App''en heller ikke i øjeblikket...

/Martin

KS
KS Mar 29 '15

Hurra, har du fejlmeldt til Tesla?

Kiefer
Kiefer Mar 29 '15

Jeps, sludder for en sladder som jeg regnede med, det er jo ikke en der kan gøre noget ved det nu som sidder ved telefonen, de andre møder først ind på på mandag. 

/Martin

KS
KS Mar 29 '15

Samme her, og følgende mail:

__

You receive this e-mail to follow up on our phone conversation today regarding your Tesla Model S and the connection with your mobile app.

I would like to ask you to check if the following ports in your firewall are open: TCP 443, TCP 943, UDP 1194. Further information can be found via the following link: : https://docs.openvpn.net/frequently-asked-questions/.

Please let us know if this has improved the situation. If you have any additional questions or remarks, please, do not hesitate to contact us.
Kind regards,

__

og alt er naturligvis åbent udgående i min router. Laver i morgen en fast DHCP adresse til konsollen i routeren, og forwarder al trafik på de givne porte til konsollen.