Loading...
dk

Navigation kan ikke finde adresser 49 ud af 50 gange + intet internet | Tesla Forum

P85DK
P85DK Mar 29 '15

Fik vores P85D i går og er selvfølgelige utroligt glade for den. Navigationen er fin - når den kan finde adressen. Vi startede ude på Kirstinehøj da vi kørte derfra, plottede adressen ind, men fik at vide at det kunne den ikke finde. Tænkte at det bare var dårlig 3G dækning. Prøvede lidt længere nede af vejen igen uden held, prøvede en række andre adresser, intet resultat. I hele denne periode bevægede kortet sig fint. Så fandt den endelig en af adresserne, men det er samme oplevelse lige gyldig hvor vi er. Vi har dog kun bevæget os fra Amager og nord. Selv med fuld 3G dækning er det samme oplevelse. Webbrowseren siger også at den ikke kan finde de sider vi prøver.

Er det elendig 3G eller?

egernmus
egernmus Mar 29 '15

Jeg synes I skal fejlmelde til Tesla ASAP.

Det er sikkert fordi der er noget galt med Internet-forbindelsen. Min navigation og alt, som kræver internet-forbindelse virker også kun sporadisk hos mig i en uge nu, og så rebooter konsollen efter lidt tid. Jeg har fejlmeldt i Torsdags.

Jeg tror ikke det er pga 3G dækning :) Bilen plejer at være fin til at fange mobilnettet.

Min MS er 1 år og 3 dag  .. :)

Mvh.

Ulrik

Hookmaker
Hookmaker Mar 29 '15
Enig, fejlmeld, jeg gør det selv - for 2 biler!!
MrCoffee
MrCoffee Mar 29 '15
Har også fejlmeldt igen i dag, nu må de spænde hjelmen, problemet er i Danmark, Finland og Norge. Skulle have været løst i fredags, men er åbentbart ikke lykkes.
Flemming
Flemming Mar 29 '15
Det man læser i flere forskellige tråde med manglede navigationmuligheder og app problemer
Er tilsyneladende de samme problem som vi havde i det tidlige forår 2014. Og så vidt jeg husker
Tog det lidt over en uge inden alt virkede normalt igen.
Det er tilsyndeladende kun biler her i Danmark der har problemer, da Nordmændene som eller
Er hurtig på deres forum til at beskrive fejl, ikke skriver om netproblemer.
P85DK
P85DK Mar 29 '15

tak for den hurtige tilbagemelding - jeg smider en fejlmelding afsted. Har ellers travlt med at brænde KW af i spandevis, det er simpelthen en for sjov bil :-)

Werge
Werge Mar 29 '15
@P85DK, når du har fjelmedt, så prøv at reboote skærmen. Og lad være med at sætte den op til dit wifi indtil vi ved at problemet er løst. Hver gang min er gået på wifi har jeg efterfølgende haft problemer, og efter at have rebootet har den virket fint.
(Tesla har helt sikkert haft den på wifi hos dem).
PS, lyder ikke til det virker for alle, men det har virket fint for mig,mså prøv det. Det er lidt sjovere når navigation og app virker.
Kiefer
Kiefer Mar 29 '15

Jeg har lige fået svar fra Tesla i Holland, hvor svaret er, at når 3G ikke virker, kan jeg jo bare slutte den til mit wifi derhjemme... hold nu op...

/Martin

KS
KS Mar 29 '15

@Martin: Min virker heller ikke på Wifi. Har konstant wifi i bilen (eller havde - nu har jeg slukket routeren). Og den virker stadigvæk ikke.

Har lige sendt en mail til Jerome, og dette, og leveringssituationen i det hele taget - der er plads til forbedringer.

Kiefer
Kiefer Mar 29 '15

Jeg må nok også tilstå at mit gensvar til Tesla EU måske nok ikke var fra min pæneste side, altså, jeg havde skrevet allerede i første linie i min fejlmelding, at det ikke slet ikke virkede når både wifi og 3G er slået til, og det er så det første de foreslår...

/Martin

P85DK
P85DK Mar 29 '15

@Kiefer, i det mindste foreslog de ikke at du kørte navi via et langt ethernet. Spøg til side, så virker det jo som om de ikke har forstået problemet når de vil have at du kører navi via wifi ... imponerende

Den ene gang den finder adressen, så er fungerer navi fint. Hvis jeg vælger en tidligere adresse eller de steder den har ladet, så fungerer navi også fint, så det er vel ikke forbindelsen, eller?

Hvor skriver jeg hen hvis jeg skal fejlmelde og hvor nulstiller jeg skærmen - undskyld disse begynder spørgsmål, men jeg har prioriteret at give ungerne og mig selv store smil på :-)

Niels
Niels Mar 29 '15

Samme her, har lige hentet en ny P85d. hvis jeg forsøger at tilkoble Wifi holder internet op med at virke. løsningen for mig er at bede den glemme wifi opsætningen og genstarte skærmen - så virker det igen.

Har det helt fint med det, da wifi egentlig ikke gør så meget - 3G er fint til når bilen står i garagen. lige pt med nuværende software tror jeg derfor bare jeg lader være med at aktivere wifi.

Forummets indlæg er redigeret af Niels Mar 29 '15
Kiefer
Kiefer Mar 29 '15

P85DK: Hmm, det skulle jeg måske foreslå, der er jo en ethernet indgang i venstre side af bilen ;-)

Du kan skrive til denne adresse for at fejlmelde:
ServiceHelpEU@teslamotors.com

/Martin

Werge
Werge Mar 29 '15

Jeg tror tidligere besøgte adresser osv. ligger gemt lokalt i bilens navigation og derfor har den ikke brug for 3G.
Hvis der tastes en ny adresse ind som ikke kendes af navigationen, vil bilen søge adressen via GoogleMaps over 3G inden den "sendes" til navigationen, så hvis 3G ikke virker kan den ikke finde adressen.
(Husk navigation ikke er GoogleMaps - de to "taler" bare sammen).

Milleparken2
Milleparken2 Mar 30 '15

Ok rart lige at se, her på dette forum, at jeg ikke er den eneste der har det problem! Den første uge kunne jeg høre internet radio (en gang imellem) jeg kunne få adgang via den app Tesla tilbyder. Nu er der bare ikke noget af det der virker. Det ser også komisk nu har jeg nemmelig sat min Garmin ind I bilen. Helt ærligt må jeg sige jeg gider ikke ligge og fumle med navigationen når jeg er ude og køre skal det bare VIRKE.

Af ande mystiske ting har jeg opserveret at den har sin egen mening om diverse køre indstillinger. Den ændre dem I hvertfald igen nogen gange! Ringer til Tesla I morgen.

P85DK
P85DK Mar 31 '15

alt virker her til morgen, app, navi og internet radio - det har sgu nok været en regning som ikke var betalt til telia ;-)

rolfmolk
rolfmolk Apr 8 '15

Tilslutter mig det dårlige 3G, har dog forbindelse med svingende performance. En ting jeg har fundet lidt sjov er at når jeg søger på Google i internetbrowser, så ser det ud som om jeg lander på den Schweiziske del af Google, som om bilen tror jeg er i Schweiz. Om det er fordi Tesla roamer billigst i Schweiz ved jeg ikke. Mine søgeresultater er også internetsider i Schweiz. Mit wifi virker også utroligt svagt. Begge dele er rapporteret til Tesla, ville blot dele mine erfaringer.