Erik45: Altså, jeg har haft Mercedes ML siden 2007 og en Mercedes W221 S-klasse siden 2010 indtil jeg fik min Tesla i 2014, vores ML har vi endnu, indtil vi får vores Model X.
Med hensyn til luftundervogn i en Mercedes, så er vores erfaring at, det er noget værre skrammel, det holder lige præcis i 24,1 måned af gangen indtil garantien er udløbet, specielt kompressoren har vi haft mange problemer med, dem har vi fået skiftet ca. hvert 2. år. Og det gælder begge biler, der har ikke været nogen forskel.
Det var/er den samme kompressor der sad begge biler og til at starte med var det også kompressoren fra Mercedes der sad i en Tesla, men de gik allerede i 2013 over til en anden type, jeg vil tro der ikke er nogen i EU der har fået luftundervogn med samme model kompressor som Mercedes har brugt. Det jeg hørte var, at den var skiftet ud med en model fra VW.
Jeg har selv luftundervogn i min og har været glad for det i mange år, vi har herhjemme nok bare vænnet os til, at det var en del der skal/skulle skiftes nå de 24 måneder var gået...
/Martin