Loading...
dk

Problemer med opladning | Tesla Forum

lysmanden
lysmanden Apr 1 '15
Hej. Har for første gang sat bilen til ladning i nat. Den blinkede grønt som den skulle men har ikke ladet? Nogle gode fif?
gunberg
gunberg Apr 1 '15
Timer for start opladning? Er den ON til et senere tidspunkt?
lysmanden
lysmanden Apr 1 '15
Uha godt spørgsmål. Hvor pokker ser jeg der henne ?
Genild
Genild Apr 1 '15

Når du er i lademenuen står det nogenlunde midt på skærmen lige til venstre for muligheden for at sætte en maksimal ladestrømstyrke.

Du kan skyde en skyder imellem "Scheduled Charge" og direkte ladning. Ved "scheduled charge" kan du derforuden definere et start tidspunkt.

Slutteligt er der på samme skærmbillede oppe i højre hjørne en mulighed for at stoppe ladning.

Genild
Genild Apr 1 '15

Fik så lige gaflet et forkert skærmbillede så her kommer et der rent faktisk også viser de ting jeg prøver at forklare:

lysmanden
lysmanden Apr 1 '15
Genild: tak for svar :)

Følgende er ikke en aprilsnar:

Øhhh lade menu???

Er der under det logo hvor man kan se forbrug? Syntes nemlig kun jeg kan få den store graf frem?
Bianco
Bianco Apr 1 '15
Tryk på batteriet aller øverst.
lysmanden
lysmanden Apr 1 '15
Bianco: tusinde tak. Havde ikke lige luret det. Så åbnede dig sig endu flere indstillinger . Arghhhhh

God påske til alle
lysmanden
lysmanden Apr 2 '15
Så fik jeg rodet med menuen. Kan det passe at den ved fuld opladning kun kan lades til ca 380 km? Den er begrænset til 80 pct fra da jeg fik den udleveret .( Dette af hensyn til leve tiden på batteriet?)
Da jeg rodede med menyen fik jeg rykket på den bjælke til højre på lade niveauet. Den blev kært helt til højre og ud af billedet. Hvad betyder det? Den anden bjælke er stadig ved de 80 pct
Mike2810
Mike2810 Apr 2 '15
@lysmanden du er i en læreproces :-) Pr default er batteriet ladet til 80% (bjælke 1)når du trykker på "set charging limits" flytter du bjælken mod højre (bjælke 2). "helt ude af billedet betyder 100%" Hvis du læser instruktionsbogen vil du se at den går tilbage til default 80% i løbet af nogle 100% opladninger for at skåne batteri.
Du kan også vælge mellem 80-90% der har jeg ikke oplevet at den flytter sig.
lysmanden
lysmanden Apr 2 '15
Mike: jeg er absolut novice..... :)
Blev bare nervøs for at den skulle lades fuldt op og ødelægge batteriet. Jeg synte blot jeg havde 2 bjælker at rykke på.? Syntes kun jeg fik den på 357 og ikke 380 som tidligere skrevet? Jeg må lige prøve at køre et smut til Køge og sætte den i og se hvad den rammer.

Er der en ide i at lade fuldt op en gang i mellem?
Hvad får i andre af km ved 80 pct?
Hvad gør i andre når i skal på lang tur? Lader i så 100 pct op eller sætter i den stadig på 80 pct?
De dage hvor jeg har mange km eks 400 kan det så være en ide at lade den 100 pct aftenen før eller er det bare no go?

Spørge Jørgen ser frem til jeres mange venlige svar :)
lysmanden
lysmanden Apr 2 '15
Så fandt jeg fejlen. Den stod på 32 ampere. Ham fyren ved aflevering havde skruet den helt op for han sagde det kunne man ligeså godt gøre fra start.
Men hvad er formålet med at skrue den helt derop når et normalt paracel hus maks kan klare 20-25ampere? Er det mon hvis man bruger de offentlige standerne såsom Clever osv?
Skal man indstille noget når man kører på SC eller finder den selv ud af der? Nu har jeg skruet min ned til 16 ampere men håber ikke at den så bliver langsommere på SC
KS
KS Apr 2 '15

@lysmanden: indstillingen for ladestyrke har ikke betydning for ladning på SuC

Maho
Maho Apr 3 '15
Lysmanden: det med de 32A som standard kan du bare lade den stå på. Bilen finder selv ud af hvor meget strøm der er til rådighed, ved fx 16A retter den selv. Eneste tidspunkt hvor du har fordel af manuel indstilling er hvis du ønsker at lade med mindre end der er til rådighed. Hvis du fx kan lade med 16A men er bange for at overbelaste et "sart" stik hos svigermor eller andet sted, kan du skure ned til fx 13 eller 10A.
På lange ture lader du naturligvis til 100% og til daglig til max 90%
Comeback
Comeback Apr 3 '15

@Lysmanden husk hver universelt mobilt adaptor (UNC) har forskellige max A:

rød CEE max 16A/400V (3x16A/240/V)

blå CEE max 32A/240V

230V DK stik 13A/240V

Dertil når du stiller Ampare ned gælder det kun for den lokation ikke for fremtidige opladnings steder, så næste gang du lader derfra vil den huske valget fra sidste gang, 

kommer du til et nyt sted vil den lade med max. efter den UNC der benyttes

Lade indstillingerne gælder kun for AC ladning ikke for DC (SuC). 

Forummets indlæg er redigeret af Comeback Apr 3 '15
lysmanden
lysmanden Apr 3 '15
Tak maho. Den sprang alle sikringer på 32 ampere og den har ikke sprunget dem i nat da jeg manuelt skruede den ned til 16 ampere. fik 359 km på 80 pct. Er det ikke meget normalt?
Ham fyren ved leveringen sagde maks 80 %
Svigermor: hende undgår jeg helst :)

Comeback kræver det at jeg låser indstilling eller er det automatisk den sidste ampere man manuelt indstiller den til, som den så husker?
Comeback
Comeback Apr 3 '15

den låser automatisk efter det man indstillede den til, på given lokation, og med 16A får du 80% på ca 6.5 timer.

lysmanden
lysmanden Apr 3 '15
Super. Ved ikke om jeg decideret har låst den til noget men frygtede bare at hvis jeg nu har siddet og leget med den og måske skruet ned ned på 1 ampere ( ved ikke om det overhovedet er muligt ) at den så altid ladede med 1 ampere
Kiefer
Kiefer Apr 3 '15

Du kan maksimalt skrue den ned til 5A.

/Martin

lysmanden
lysmanden Apr 4 '15
Hej igen
Så har den siddet i stikket hele natten dvs siden kl 0030
Den har ladet ca 130 km? Den lader med 16 ampere og skriver ca 16 km pr time? Nogen gode råd inden jeg rykker en annonce på DBA under bortgives?

God week til alle
Sider: 1 2 »