Loading...
dk

Problemer med opladning | Tesla Forum

nicom
nicom Apr 4 '15
Har du sprunget en sikring? Den lader kun med en fase
sjensen
sjensen Apr 4 '15

Hej lysmanden. Vil anbefale at du lige mødes med en anden Tesla ejer, afprøver opladning og udveksler lidt tips. Bare skriv hvor du er henne i landet, så dukker der nok en frivillig op.

Har du iøvrigt et "rødt stik" hjemme eller har du fået installeret en ladeboks? Hvordan er installationen blevet checket?

kajakaj
kajakaj Apr 4 '15
@lysmanden. Stiller gerne op og udveksler erfaringer med dig Hvis du kommer i nærheden af randers. Vh kaj
Jakob
Jakob Apr 4 '15
@lysmanden Koldt batteri lader også langsommere. Min har holdt ude hele natten og haft stik i i 14 timer hvilket har givet 150km.
kajakaj
kajakaj Apr 4 '15

14 timer om at lade 150 km må være 230V 10A tilslutning. Ellers er det 400V hvor der trækkes meget få ampere på.

kajakaj
kajakaj Apr 4 '15

230V x 10 A x 14 timer giver 32 Kw / Typical 210 w/km = 153 km, så det passer meget godt.

lysmanden
lysmanden Apr 4 '15
Nicolai: ja der var sku røget en sikring. Godt set , men så frygter jeg bare st der en fejl i lade kabel eller bil istedet for. Det er en ren 16 ampere gruppe uden noget foran. Og den lader altså stadig med 16 ampere på kun 2 sikringer / faser

Sjensen: god ide. Jeg bor i Karlsunde post nr 2690 og har set et par biler hernede.
Ja det er det røde stil med 5 poler. Det er min bror der er trikler der har sluttet det til men der er jo ingen garanti for kvalitets håndværk :)

Tusinde tak kaj. Der lidt langt derover men nyder godt af dine input :)
Dit regne stykke er helt sikkert rigtigt men når den viser 16 ampere som leveres på 2 faser så burde sen være hjemme.

Jacob. Der var let frost på ruden i nat så det kan måske trække lidt ned men forstår ikke den tager en sikring. Har din far også rødt kabel?

mw. Ja den har jo ladet på kun 2 faser. Hvornår den har sprunget den sidste fase ved jeg ikke, men ud fra det antal km den har ladet så må det være sket tidligt på natten
lysmanden
lysmanden Apr 4 '15
Nicolai: ja der var sku røget en sikring. Godt set , men så frygter jeg bare st der en fejl i lade kabel eller bil istedet for. Det er en ren 16 ampere gruppe uden noget foran. Og den lader altså stadig med 16 ampere på kun 2 sikringer / faser

Sjensen: god ide. Jeg bor i Karlsunde post nr 2690 og har set et par biler hernede.
Ja det er det røde stil med 5 poler. Det er min bror der er trikler der har sluttet det til men der er jo ingen garanti for kvalitets håndværk :)

Tusinde tak kaj. Der lidt langt derover men nyder godt af dine input :)
Dit regne stykke er helt sikkert rigtigt men når den viser 16 ampere som leveres på 2 faser så burde sen være hjemme.

Jacob. Der var let frost på ruden i nat så det kan måske trække lidt ned men forstår ikke den tager en sikring. Har din far også rødt kabel?

mw. Ja den har jo ladet på kun 2 faser. Hvornår den har sprunget den sidste fase ved jeg ikke, men ud fra det antal km den har ladet så må det være sket tidligt på natten
NCL
NCL Apr 4 '15
Lysmanden, jeg bor i Greve. Du er velkommen til at komme forbi og prøve min lader.
Bianco
Bianco Apr 4 '15
Lysmanden, du er også velkommen i Greve Landsby. Har både rødt 16 amp stik og 22kW hjemmelader/evse.
lysmanden
lysmanden Apr 5 '15
Ncl og bianco.
Det vil jeg sætte meget stor pris på. Den har nappet 3 x 16 ampere sikringer igen i samme gruppe som sidder direkte på uden noget foran.

Nu har jeg prøvet at skrue den ned til 13 ampere log så må vi se

Stærkt inspireret af anden tråd omkring balancering har jeg nu prøvet at ændre lade kapacitet til 100 pct. Jeg kørte stregen helt ud til højre på bjælken. Er det korrekt læst at den selv kører tilbage på 80 pct .?
KS
KS Apr 5 '15

Lysmanden: Du må selv stille tilbage til 90% mærket

Louise
Louise Apr 23 '15

Hey

Jeg fik min bil den 5. januar og har uden problemer kunnet lade hjemme i carporten fra start og indtil nu.

For ca. 10 dage siden begyndte den midterste sikring at springe efter ca. 30 minutters ladning. Jeg skiftede sikringen og satte bilen til at lade igen. pling, efter 30 minutter sprang den midterste sikring igen.

Nu har jeg sat bilen til kun at lade 14amp i stedet for 16amp. Den midterste sikring bliver stadig mega varm, men springer dog ikke.

Hvordan kan dette lige pludselig opstå? Min teori er at der er en fejl på en af faserne på bilen.

Jeg har haft bilen ude på Kirstine høj incl ladekabel. Der stod den og ladede med mit eget kabel i over en time uden problemer, så hos Kirstinehøj var konklusionen at det var hjemme i min egen carport (el installation) der var noget galt. (jeg har haft en mand ude og tjekke og der var ingen problemer).

Burde de ikke ude ved Tesla kunne måle bilens faser om der er noget galt, i stedet for bare at sætte bilen til opladning? Jeg går da også ud fra at deres el net er en del kraftigere end hjemme i min carport og at de derved godt kan have en bil tilsluttet som evt. har en fase fejl.

Anyway, det er sgu da irriterende at jeg skal have den på 14 amp for at undgå at sikringerne skal springe når det virket upåklageligt indtil nu.

Bianco
Bianco Apr 23 '15

Nogle som har / har haft defekte ladere, de har fået diagnostiseret ved at ringe til Tesla og få dem til at checke loggen. Det var vist mere oplagte tilfælde, som Empty der dårlig nok kan lade...

Har de kikket på loggen?

SQLCPH
SQLCPH Apr 23 '15
Hej Louise. Hvilken spænding står der i display når du lader? Lav spænding kan måske også betyde forskellig spænding på hver fase.

Det med at trække op mod maks strøm på sikringen dag efter dag er ikke godt for sikringerne. Jeg mener at 2,5 mm2 godt må forsikres med 20A. Hvad siger din Elektriker til det? Jeg er ikke længere 100% skarp på loven ;-) men en 1,5 mm2 ledning må jo godt forsikres med 13 A nu mod kun 10A før.

Der kan også være lavere spændning på den ene fase så vil den trække mere strøm på den ene sikring og blive varmere end de andre.
Det hele kan løses nemt tror jeh hvis der kommer 20 A sikringer i. Men prøv at få en elektriker til at måle det igennem. Både fasestrømmene og spændingerne.
Vh Søren
Kiefer
Kiefer Apr 23 '15

Louise: Jeg tvivler meget på det er et problem på bilen, det lyder som om du skal have kigget på dim el-installation. Sidder der andre "dimser" på den fase hvor bilen lader?

Er dine sikringer reelt egnet til den konstante belastning på 16A som bilen trækker?

/MArtin

lysmanden
lysmanden Apr 24 '15
Bianco. Jeg tænker ag jeg kan have et defekt kabel. Talte med Tesla idag og de sagde at jeg kunne låne et af dem imod de fik mit. Så kunne jeg teste det.

Jeg overvejer at få smidt 25 a relæ ind for at være på den sikre side

Louise. Hvor bor du henne i verden? Jeg har præcist sammme problem
Sider: « 1 2