Hej lysmanden. Vil anbefale at du lige mødes med en anden Tesla ejer, afprøver opladning og udveksler lidt tips. Bare skriv hvor du er henne i landet, så dukker der nok en frivillig op.
Har du iøvrigt et "rødt stik" hjemme eller har du fået installeret en ladeboks? Hvordan er installationen blevet checket?
14 timer om at lade 150 km må være 230V 10A tilslutning. Ellers er det 400V hvor der trækkes meget få ampere på.
230V x 10 A x 14 timer giver 32 Kw / Typical 210 w/km = 153 km, så det passer meget godt.
Hey
Jeg fik min bil den 5. januar og har uden problemer kunnet lade hjemme i carporten fra start og indtil nu.
For ca. 10 dage siden begyndte den midterste sikring at springe efter ca. 30 minutters ladning. Jeg skiftede sikringen og satte bilen til at lade igen. pling, efter 30 minutter sprang den midterste sikring igen.
Nu har jeg sat bilen til kun at lade 14amp i stedet for 16amp. Den midterste sikring bliver stadig mega varm, men springer dog ikke.
Hvordan kan dette lige pludselig opstå? Min teori er at der er en fejl på en af faserne på bilen.
Jeg har haft bilen ude på Kirstine høj incl ladekabel. Der stod den og ladede med mit eget kabel i over en time uden problemer, så hos Kirstinehøj var konklusionen at det var hjemme i min egen carport (el installation) der var noget galt. (jeg har haft en mand ude og tjekke og der var ingen problemer).
Burde de ikke ude ved Tesla kunne måle bilens faser om der er noget galt, i stedet for bare at sætte bilen til opladning? Jeg går da også ud fra at deres el net er en del kraftigere end hjemme i min carport og at de derved godt kan have en bil tilsluttet som evt. har en fase fejl.
Anyway, det er sgu da irriterende at jeg skal have den på 14 amp for at undgå at sikringerne skal springe når det virket upåklageligt indtil nu.
Nogle som har / har haft defekte ladere, de har fået diagnostiseret ved at ringe til Tesla og få dem til at checke loggen. Det var vist mere oplagte tilfælde, som Empty der dårlig nok kan lade...
Har de kikket på loggen?
Louise: Jeg tvivler meget på det er et problem på bilen, det lyder som om du skal have kigget på dim el-installation. Sidder der andre "dimser" på den fase hvor bilen lader?
Er dine sikringer reelt egnet til den konstante belastning på 16A som bilen trækker?
/MArtin