Loading...
en

Forskningsprojekt

Tolle
Tolle Apr 1 '15

Hej Teslaforum.dk

Jeg studerer på Aarhus Universitet, og jeg er i gang med min bachelorafhandling. Mit selvvalgte emne omhandler Tesla Motors og opfattelsen i Danmark. For at kunne lave analysen i afhandlingen, er det nødvendigt med data, hvorfor jeg henvender mig til dette forum. 
Jeg vil være dybt taknemlig for jeres hjælp. På forhånd tak. Følg nedenstående link.

http://aarhus.eu.qualtrics.com/SE/?SID=SV_9ZG3ZKJ2fR2NN7D

Mvh
Christian Tosltrup

Hookmaker
Hookmaker Apr 1 '15

Besvaret. Glæder mig til at se resultatet af din bachelor afhandling konkluderet herinde på forum...;-) 

Claus8930
Claus8930 Apr 1 '15

Har svaret :)

Du har en lille fejl. En AUDI 3,0 TDI er ikke en benzin bil.

Tolle
Tolle Apr 1 '15

Mange tak for din hjælp Hookmaker. Jeg er ligeledes spændt på resultatet og vil glædeligt dele det med dette forum. :)

Claus8930 tak for din deltagelse, og tak for at du har gjort mig opmærksom på fejlen. Der burde selvfølgelig stå diesel - godt observeret. :)

JL
JL Apr 1 '15

Done :-) 

DerHansi
DerHansi Apr 1 '15

Udfyldt :-)

Tolle
Tolle Apr 1 '15

Mange tak for jeres hjælp. :)

Gustavsfar
Gustavsfar Apr 1 '15

Hermed besvaret :-) 

Bollemaelk
Bollemaelk Apr 1 '15

Jeg har også svaret, selv om jeg endnu ikke har en Tesla. Håber det kan bruges.

Busimiss
Busimiss Apr 1 '15
Done ;-)
Genild
Genild Apr 1 '15

Udfyldt :-)

To ting du bør overveje:

Da en meget stor del af respondenterne her fra Forum rent faktisk ejer en Tesla, giver en del af svarene ligesom sig selv - man har jo forlængst truffet det valg som spørgeskemaet lægger op til. Så måske der burde være en regulær tag-boks i starten, hvor man kan definere dette.

Din årslønskategorier tror jeg er præget af, at du er studerende. Oftest opgives husstandsindtægt, da dette er mere sigende for det økonomiske råderum, og så er der kategorier op til en million før man giver +

Men som de andre håber jeg, at vi får mere at vide, når du har fået arbejdet dig igennem projektet.

Mvh Lars

Brejl
Brejl Apr 1 '15

Udfyldt!

SuneH
SuneH Apr 1 '15
Helt enig med Genild ift årslønkategorier. 300.000 om året svarer til 25.000 pr. md. og der er vel ingen Teslaejer, som ikke mindst tjener det. Eller det dobbelte.
KS
KS Apr 1 '15

Done

DerHansi
DerHansi Apr 1 '15

Generlt er der vel ikke mange som seriøst kredser rundt omkring de nævnte køretøjer, som ligger i de indkomstkategorier. Som nævnt andetsteds så er det nok husstandsindkomst som bør være parameteren, begyndende med > 700 tDKK.

The Forum post is edited by DerHansi Apr 1 '15
Gustavsfar
Gustavsfar Apr 1 '15

Enig. Mener at tommelfingerreglen er noget i retning af at man normalt ikke tilrådes at købe bil som i værdi overstiger ens husstandsindkomst.

The Forum post is edited by Gustavsfar Apr 1 '15
Jakob
Jakob Apr 1 '15

Done.

Et godt råd fra en økonom til en anden. Dit metodeafsnit bør nok forholde sig til begrebet selektionsbias, da vi gode folk på dette forum nok må beskrives som jublende Teslafans (-; og dermed skaber bias i resultatet - noget du selvfølgelig allerede havde tænkt dig at påpege i den opgave, er jeg sikker på (-:

/Jakob

Kiefer
Kiefer Apr 1 '15

Den her forstod jeg så ikke helt:

Model S vil ifølge dig få følgende score: Din vurdering må gerne være hypotetisk. Hvert element skal være ud af 100. Total kan derfor maks blive 400.

•   Design
  •   Brugerdefineret
  •   Økonomisk (at køre)
  •   Køreegenskaber
  • Total    

Jeg var nød til at give hvert felt 100...?

Heh, feltet med indkomster, jeg har på fornemmelse at de fleste herinde vist skulle markere i 300+ kroner ;-)
Plejer der ikke at være flere valgmulidgeder?

Jacob: Jublende Teslafans tror jeg nu ikke vi alle er 100%, jeg gav da ikke Tesla højest mulige score i alle felter. Men ja det var også min første tanke at herinde er de flest nok pænt positivt indstillede.

Derhansi: Man kan da sagtens købe dyre biler selv når man er under uddannelse, jeg kan da huske min første gang jeg købte en 100% helt ny Mercedes, det var på SU og ekstrajob, og der var indtægten ikke i nærheden af at være bilens pris = årsindtægt ;-)

/Martin

The Forum post is edited by Kiefer Apr 1 '15
Comeback
Comeback Apr 1 '15

man kan ikke være meget enig ???

Jeg synes, at Tesla Motors er begrænset til en specifik type køber

Meget uenig

Uenig

Delvis uenig

Hverken enig eller uenig

Delvis enig

Enig

Meget uenig

Kiefer
Kiefer Apr 1 '15

Heh, den overså jeg, da jeg alligevel svarede meget uenig, bare se her på forum hvor mange typer vi er :-)

/Martin

Pages: 1 2 »